توالت «هوشمند» بیماری را تشخیص می‌دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,توالت  هوشمند
دانشمندان در حال ایجاد یک توالت هوشمند هستند که نمونه‌ای از ادرار را برای تشخیص بیماری‌ها قبل از بروز علائم بیماری جمع می‌کند. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان در حال ایجاد یک توالت هوشمند هستند که نمونه‌ای از ادرار را برای تشخیص بیماری‌ها قبل از بروز علائم بیماری جمع می‌کند.

 

توالت‌های هوشمند می‌توانند تصویری از سلامتی و زندگی روزمره را ایجاد کنند؛دانشمندان در طی یک دوره 10 روزه 110 نمونه از ادرار افراد را مورد بررسی قرار دادند.

 

توالت‌های هوشمند ممکن است به پزشکان کمک کند تا سلامتی افراد را بهتر درک کنند، اما این فناوری همچنین می‌تواند باعث شود کسی به زندگی شخصی آنها ورود کند.

 

با نمونه‌برداری ادرار توسط این توالت هوشمند، میزان خواب، استراحت، ورزش و مصرف نوشیدنی‌های فرد مشخص می‌شود.

 

علاوه بر این، از آنجا که تجزیه و تحلیل ادرار به مطب پزشک ارسال می‌شود، یک کارمند یا هکر آنلاین می‌تواند داده‌ها را رهگیری کند و به سلامت و سبک زندگی فرد راه یابد.

 

با این حال ، این خطر باعث نمی شود که دو دانشمند از تولید دستگاه به تأخیر بیفتند ، که قادر به تشخیص عفونت ادراری ، بیماری کلیوی ، دیابت و سایر اختلالات متابولیکی قبل از بروز علائم باشد.

 

توالت هوشمند در حال حاضر در مراحل توسعه است و توسط تیمی در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (UW-Madison) ساخته می‌شود.

 

دانشمندان این امر را راهی غیر تهاجمی برای جمع آوری و گردآوری اطلاعات بهداشتی افراد، درست از خانه خود آنها می‌نامند.

 

ادرار شامل یک تاریخچه مایع مجازی از عادت‌های غذایی فرد، ورزش، استفاده از داروها، الگوهای خواب و سایر گزینه‌های شیوه زندگی است.

 

آنها با استفاده از دستگاه‌هایی که به کروماتوگراف‌های گازی و طیف سنج معروف هستند، متابولیت‌های ادراری افراد را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

 

آنها امیدوارند که یک محصول نهایی ظرف پنج سال در دسترس باشد؛ سال گذشته ، آژانس فضایی اروپا (ESA) و موسسه فناوری ماساچوست برای ایجاد «FitLoo»که به منظور حضور پروتئین‌های اضافی و گلوکز بود ادرار فضانوردان را تحلیل کردند و مورد بررسی قرار دادند؛ جمع آوری داده‌ها را از طریق سنسورهای مستقر در داخل کاسه به کمک متخصصان بهداشتی صورت گرفت.

 

نوسانات سطح این مواد هشدار اولیه سرطان یا دیابت  را تشخیص می‌دهد؛ «FitLoo» مبتنی بر فناوری است که فضانوردان برای نظارت بر سلامتی خود در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) استفاده می‌کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------