فروش گوشت جوجه تولید شده در آزمایشگاه آغاز می شود



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, گوشت جوجه آزمایشگاهی
رستورانی در سنگاپور برای اولین بار فروش گوشت جوجه تولید شده در آزمایشگاه را آغاز کرده و آن را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد.

 به گزارش مهر به نقل از سی نت، ناگت های جوجه این رستوران سنگاپوری با استفاده از سلول‌های بنیادی جوجه تولید شده‌اند و با این تحول سنگاپور به اولین کشور جهان مبدل شد که مجوز مصرف عمومی چنین گوشتی را صادر کرده است.

 

انتظار می‌رود در آینده و پس از مصرف عمومی گوشت جوجه آزمایشگاهی و مشخص شدن میزان پذیرش این نوع گوشت در جوامع مختلف، شاهد تولید و مصرف گوشت آزمایشگاهی گاو و بره نیز باشیم.

 

در فرایند تولید گوشت آزمایشگاهی هیچ حیوانی کشته نمی‌شود و با کشت سلول‌های حیوانات در محیط آزمایشگاه و تغذیه کردن این سلول‌ها با مواد مغذی در راکتورهای زیستی کوچک زمینه برای رشد آنها فراهم می‌شود.

 

بر اساس برنامه‌ریزی دولت سنگاپور تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۰ درصد گوشت مصرفی در این کشور در محیط آزمایشگاهی تولید خواهد شد. مزیت استفاده از این روش آن است که با استفاده از تنها یک سلول می‌توان مقدار نامحدودی گوشت تولید کرد. کاهش کشتار حیوانات، کمتر شدن مصرف آب و گیاهان، مقابله با جنگل زدایی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای که به حفظ بهتر محیط زیست می‌انجامد از جمله مزایای تولید و مصرف گوشت آزمایشگاهی تلقی می‌شود.

 

گفتنی است کشورهایی مانند آمریکا، چین و برخی کشورهای اروپایی نیز سرمایه گذاری برای تولید گوشت آزمایشگاهی را آغاز کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------