"استقامت" از عکس خانوادگی خود رونمایی کرد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,استقامت
مریخ نورد "استقامت" ناسا یک عکس خانوادگی از مریخ نوردهای دیگر همراه خود دارد که اکنون برای اولین بار عکس آن را از مریخ به زمین ارسال کرده است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، مریخ نورد "استقامت"(Perseverance) ناسا در کنار تجهیزات پیشرفته خود دارای یک پلاک منقش به شمایلی از خواهران و برادران مریخ نورد خود است که قبل از وی پا به سیاره سرخ گذاشته‌اند.

 

از زمان فرود "استقامت" در مریخ در تاریخ ۱۸ فوریه تاکنون، ناسا هزاران عکس گرفته شده توسط این مریخ نورد را به اشتراک گذاشته است و حالا عکسی منتشر شده که اگر به دقت نگاه کنیم، یک پلاک را می‌بینیم که در قسمت بالای بدنه "استقامت" پیچ شده است. این پلاک منقش به شمایلی از مریخ‌نوردهای گذشته و همچنین خود "استقامت" است که تاکنون با موفقیت به سطح مریخ رسیده‌اند.

 

در این پلاک از چپ به راست ابتدا با تصویر اولین بالگرد فرازمینی موسوم به "نبوغ"(Ingenuity) مواجه می‌شویم که همراه "استقامت" به مریخ فرستاده شده تا تبدیل به نخستین هواگردی شود که خارج از سیاره زمین به پرواز درمی‌آید و سپس به ترتیب فرود آمدن روی مریخ شاهد تصویر مریخ‌نوردهای "سوجورنر"(Sojourner)، "اسپیریت"(Spirit)، "آپورچونیتی یا فرصت"(Opportunity)، "کیوراسیتی یا کنجکاوی"(Curiosity) و "پرسیویرنس یا استقامت"(Perseverance) هستیم که به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۷، ۲۰۰۴، ۲۰۱۲ و ۲۰۲۱ روی سطح سیاره سرخ فرود آمده‌اند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,استقامت

بعد از مشاهده این عکس خانوادگی توسط مردم، دکتر "موگگا کوپر" مهندس ناسا عکسی از این پلاک را قبل از ترک زمین به اشتراک گذاشت و نوشت: برای کسانی که می‌خواهند بدانند آیا این پلاک از نظر بیولوژیکی تمیز شده است؛ بله ضدعفونی شده است.

 

در حالی که این حواشی به سفر "استقامت" جذابیت بخشیده است، اما کار اصلی آن یافتن نشانه‌هایی از حسات میکروبی باستانی در مریخ است.

 

ناسا طی چند هفته آینده قصد دارد این مریخ نورد را در یک آزمایش کوتاه رانندگی قبل از کاوش بیشتر در دهانه "جیزرو"(Jezero) بیازماید. "استقامت" هنگامی که مکانی امیدوار کننده برای حفاری پیدا کند، شروع به جمع‌آوری نمونه‌های خاک و سنگ مریخ خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------