تبدیل ابریشم به چرم قابل بازیافت با چاپگر سه بعدی



تبدیل ابریشم به چرم ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
محققان آمریکایی برای اولین بار موفق به تولید چرم با استفاده از ابریشم شدند. چرم حاصل شده بدین شیوه هم قابل بازیافت بوده و هم با استفاده از چاپگر سه بعدی قابل تولید است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، چرم به علت استحکام و دوام طولانی از قرن‌ها قبل مورد استفاده بوده، اما تولید آن مستلزم کشتار گسترده احشام است.

 

از همین رو محققان مدتهاست در تلاش هستند جایگزینی سازگار با محیط زیست برای این محصول بیابند. پیش از این از قارچ برای تولید چرم استفاده شده بود و این بار از ابریشم بدین منظور بهره گرفته شده است.

 

اگر چه در ظاهر چرم و ابریشم بسیار متفاوت هستند، اما محققان برای افزایش استحکام، سختی و دوام ابریشم در عین حفظ انعطاف آن از برخی مواد شیمیایی استفاده کرده‌اند که با افزودن آن به ابریشم در دمای اتاق محصول مطلوب به دست می‌آید.

 

بدین منظور الیاف پیله کرم ابریشم با یک نرم کننده خاص و نیز نوعی صمغ گیاهی ترکیب می‌شوند و در نهایت این ترکیب با استفاده از چاپگر سه بعدی برای تولید چرم قابل استفاده است. برای افزایش استحکام این ترکیب یک لایه کیتوسان نیز به آن افزوده می‌شود که در اسکلت بیرونی سخت پوستانی مانند میگو وجود دارد.

 

محصول نهایی به دست آمده مانند چرم عادی قابل تازدن، کشیدن و غیره بوده و برای تولید انواع البسه قابل استفاده است. این محصول همچنین فاقد هرگونه مواد مسموم کننده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------