تصاویر خیره کننده جدید از سیاره مشتری در نورهای متفاوت



سیاره مشتری در نورهای متفاوت ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
تصاویر خیره کننده جدید از مشتری جزئیات جو را در نور به شکل متفاوتی نشان می‌دهند که در این گزارش می‌بینید. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس ، تصاویر تازه پردازش شده از سوی تلسکوپ فضایی هابل و رصدخانه شمالی جوزا در هاوایی، جزئیاتی از جو آشفته مشتری در طول موج‌های مختلف را فاش می‌کند و به دانشمندان کمک می‌کند تا دریابند که چه چیزی باعث شکل گیری طوفان‌های عظیم گازی شده است.

 

دانشمندان تصاویر را با طول موج‌های مادون قرمز، مرئی و ماوراء بنفش پردازش کرده‌اند، تا امکان مقایسه تعاملی دیدگاه‌های مختلف درباره ابر‌های بالای غول‌های گازی فراهم شود. تغییر شکل سیاره در طول موج‌های مختلف به ستاره شناسان این امکان را می‌دهد تا بینش جدیدی در مورد رفتار جو مشتری بدست آورند.

 

به طرز عجیبی، لکه قرمز بزرگ و ابر طوفانی عظیم که در جنوب خط استوا مشتری وجود دارند، در طول موج‌های نور مرئی و ماوراء بنفش کاملاً مشهود هستند، اما تقریباً در پس زمینه نور مادون قرمز مخلوط می‌شود. 

 

مقایسه بین سه نوع طول موج، همچنین نشان می‌دهد که منطقه تاریک نشان دهنده لکه قرمز بزرگ در تصویر مادون قرمز، بزرگتر از بیضی قرمز متناظر در تصویر قابل مشاهده است. بر اساس بیانیه آزمایشگاه ملی تحقیقات نجوم مادون قرمز نوری (NOIRLab) ایالات متحده آمریکا، که تصاویر را در روز سه شنبه (۱۱ مه) منتشر کرد ، این اختلاف ناشی از این واقعیت است که هر یک از تکنیک‌ های تصویربرداری، خصوصیات مختلف جو سیاره را به دست می‌آورد.

 

سیاره مشتری در نورهای متفاوت ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

سیاره مشتری در نورهای متفاوت ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

سیاره مشتری در نورهای متفاوت ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

در حالی که مشاهدات مادون قرمز مناطق پوشیده از ابر‌های ضخیم را نشان می‌دهد، تصاویر مرئی و ماوراء بنفش مکان‌های به اصطلاح کروموفور را برجسته می‌کنند، آن‌ ها مولکول‌ هایی هستند که نور آبی و ماوراء بنفش را جذب می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------