بازی های ویدئویی مسکنی برای دردها



 

بازی های ویدئویی مسکنی برای دردها

 

 

محققان دانشگاه کارولینای جنوبی در نشست سالانه علمی انجمن درد امریکا اعلام کردند کودکان و افراد بزرگسالی ‌که دارای دردهای مزمن و حاد هستند، با بازی کردن و غرق شدن عالم بازی های ویدئویی دردشان تسکین می‌یابد.


به نقل از medicalnewstoday، طبق گفته محققان واقعیت مجازی در کاهش اضطراب و دردهای مزمنی که ناشی از فرآیندهای پزشکی است مؤثر بوده و در درمان دردهای مزمن مفید است.


این واقعیت مجازی اثر مغناطیسی ایجاد می کند که به درون نفوذ می کند بنابراین تأثیر تسکین دهندگی آن تنها بر اثر حواس پرتی هنگام بازی ایجاد نمی‌ شود بلکه بر نحوه اثر واکنش های مغزی نسبت به محرک های درد هم تأثیر می‌گذارد.


چگونگی اثر این واقعیت مجازی‌همچنان ناشناخته است ولی محققان دریافتند که این تأثیر از غرق شدن در واقعیت مجازی، تمرکز بیش از حد و استفاده از چندین حس در انجام این گونه بازی هاست.


این جنبه از واقعیت مجازی اثر مغناطیسی درونی را ایجاد می‌کند که شبکه بالاتری از قشرهای‌ مغزی را که مسئول تمرکز، حواس پرتی و احساسات است را درگیر می‌کند.


محققان با به کار بردن این روش قادرند توانایی و تمحل کودکان را نسبت به درد بالاتر ببرند. و این در حالی است که در افراد بزرگسال بیشتر در زمینه کاهش دردهای مزمن و حاد مورد استفادده قرار می‌گیرد.... /  خبرگزاری ایسکانیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------