مجموعه نكات كلیدی برای طراحی وب سایت



راهنمای  طراحی سایت, نكات برای طراحی وب, ویژگی مهم طراحی سایت

نكات برای طراحی وب

 

نکاتی در مورد طراحی وب سایت

گرچه ممکن است هر طراح هنگام ساخت یک وب سایت برنامه متفاوتی داشته باشد ، اما آنها یک چک لیست مشترک دارند، عناصری وجود دارد که هر وب سایتی باید آنها را در نظر بگیرد.

در اینجا چندین ویژگی مورد نیاز که یک وب سایت برای عالی شدن باید داشته باشد، آورده شده است :

 

• طراحی بصری وب سایت

انسانها موجوداتی بصری هستند و استفاده از گرافیک خوب، روش عالی برای جذابیت بیشتر وب سایت شماست. وب سایت شما تقریباً 1/10 ثانیه برای تحت تأثیر قرار دادن بازدید کننده شما و یا مشتری بالقوه شما دارد و به آنها اطلاع می دهد که وب سایت شما قابل اعتماد و حرفه ای است. سعی کنید هنگام طراحی وب سایت از تركیب رنگهای روشن استفاده كنید. رنگهای تیره خسته كننده هستند. همچنین بهتر است که روی رنگ های هم خانواده خود تمرکز کنید. 

 

تایپوگرافی دارای قدرت شگفت انگیزی در وب سایت شما است. چند قانون برای فونت وجود دارد که باید برای طراحی موثر وب سایت به خاطر بسپارید: برای متن از فونت های ساده و خوانا استفاده کنید و حداکثر سه نوع فونت و اندازه قلم 12-16 پایبند باشید.

از فونتهای فانتزی تر می توان در عنوان ها استفاده کرد ، اما آنها را ثابت نگه دارید. شما نباید بیش از سه فونت مختلف در کل وب سایت خود استفاده کنید.

 

• محتوای وب سایت

محتوا مانند ستون فقرات وب سایت شماست. محتوای شما نه تنها نقش اصلی در جایگذاری در موتور جستجو دارد ، بلکه دلیل دیگر آن، این است که بیشتر بازدید کنندگان از وب سایت شما در وهله اول محتوا می خواهند. متن وب سایت شما باید آموزنده ، نگارش آسان و مختصر باشد. محتوای خوب بیش از هر چیز دیگری باعث جذابیت ، تأثیرگذاری و محبوبیت طراحی وب سایت شما خواهد شد. داشتن سایتی با اطلاعات مفید بهترین برگ برنده است. همچنین سعی كنید در وب سایت خود مطالب سودمند و غیر تكراری قرار دهید.

 

نکات طراحی سایت, طراحی وب سایت, آموزش طراحی وب سایت

نكات كلیدی برای طراحی وب سایت

 

• دسترسی راحت به اطلاعات در وب سایت 

موفقیت یا عدم موفقیت وب سایت شما بیشتر به کارایی و عملکرد بستگی دارد. وب سایت زیبا اگر تجربه کاربری موثری نداشته باشد، معنی ندارد. هنگام طراحی وب سایت خود ، باید همیشه کاربر را در نظر داشته باشید و نیازهای او را برطرف کنید. وب سایت خود را به عنوان یک خانه در نظر بگیرید. بیرون هر چقدر هم زیبا باشد ، شما نمی خواهید با ساختاری نامناسب یا چیدمانی گیج کننده در جایی زندگی کنید.

 

برخی از مواردی که برای پیمایش موثر در وب سایت خود باید به خاطر داشته باشید ، سلسله مراتب منطقی صفحه و دکمه های قابل کلیک است. توصیه می شود که کاربران بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را در وب سایت شما با سه کلیک یا کمتر پیدا کنند.

اگر کاربران بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را با سهولت بیشتری در سایت رقبا پیدا کنند ، خیلی سریع اطلاعات شما را رها می کنند.

 

 سرعت بارگذاری وب سایت

کاربران در صورت بارگیری زیاد یک وب سایت از دیدن آن دست می کشند. یکی از راه های بهبود زمان بارگیری ، بهینه سازی اندازه تصاویر در سایت شما است. بارگیری فایل های بزرگ بیشتر طول می کشد ، بنابراین کاهش اندازه و مقیاس برخی از تصاویر می تواند زمان بارگیری یک صفحه وب را کوتاه کند. همچنین می توانید با استفاده از تكنیكهای برنامه نویسی و طراحی وب، سرعت بارگذاری صفحات را تا حد امكان افزایش دهید.

 

به خاطر داشته باشید که بارگیری وب سایت شما بدون توجه به نوع دستگاهی که به آن دسترسی دارد ،نباید بیش از چند ثانیه بیشتر طول بکشد. وبسایت خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید به سرعت بارگذاری می شود ، نه فقط روی دسک تاپ ، بلکه روی تلفن ها و تبلت نیز امتحان کنید.

 

• كد نویسی صحیح

کد نویسی صحیح و مرتب، باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و نگهداری آن را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، برنامه‌نویسانی که در آینده کد شما را بررسی می‌کنند بهتر می‌توانند آن را درک کنند.

 

نكات كلیدی برای طراحی وب سایت, نکاتی در مورد طراحی وب سایت, نکات طراحی سایت

 نکاتی در مورد طراحی وب سایت

 

• سئو سایت

بهینه سازی و سئو سایت بخش مهمی از طراحی سایت است. سئو سایت مجموعه ای از ‌روش ‌ها برای تغيير استراتژيک سايت ‌ها است. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در نتايج جستجو می‌پردازد. شما باید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهينه کنید.

 

• بروزرسانی منظم وب سایت

مطالب وب سایت خود را به طور منظم بروزرسانی کنید. مزیت بروزرسانی منظم سایت علاوه بر جذب کاربر ، بهبود سئو سایت نیز می باشد زیرا موتورهای جستجو را به سمت سایت جذب می کند.

 

• عدم استفاده مستقیم از فایلهای pdf 

در صورت ارائه مقالات و موارد مشابه آن، بطور مستقیم از فایلهای pdf برای نمایش اطلاعات استفاده نكنید. به علت پایین بودن سرعت اینترنت در ایران، توصیه می شود مطالب مورد نظر خود را به صورت متون عادی (مشابه همین مقاله) سایت قرار دهید. در صورت تمایل می توانید فایل pdf مربوط به مقاله ی مورد نظر خود را به صورت جداگانه برای دانلود كاربران، قرار دهید.

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------