زنان بیشتر در معرض خطر تشكیل پلاك های سرخرگی هستند



 

 

پلاك های سرخرگی , سرخرگ

 

پزشكان در یك مطالعه جدید هشدار دادند زنان بیشتر از مردان در معرض تشكیل پلاك های سرخرگی و تنگی شریان های اكلیلی هستند كه خون حامل اكسیژن را به قلب می رسانند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پزشكان می گویند: زنان به دلیل تشكیل مقادیر بیشتری از پلاك های عروقی و ضخامت بیشتر دیواره های سرخرگی نسبت به مردان بیشتر در معرض خطر امراض قلبی و عروقی ناشی از تنگی شریان های اكلیلی هستند.

مطالعات گروهی از متخصصان دانشگاه مدیكال در آمریكا روی آنژیوگرافی CT كرونری (CTA) نشان می دهد كه سناریوی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در مردان و زنان متفاوت است.

به گزارش روزنامه ساندی تایمز، بیماری سرخرگ اكلیلی عارضه ای است كه در آن عروق خونی كه وظیفه رساندن خون تمیز و اكسیژن به قلب را برعهده دارند، تنگ تر و باریك تر می شوند. این وضعیت در پی رسوب كردن چربی و سایر مواد به صورت پلاك هایی روی دیواره های عروق بروز می كند.

این پزشكان با مطالعه روی ۴۸۰ بیمار با میانگین سنی ۵۵ سال كه به درد شدید سینه مبتلا بودند، دریافتند خطر بروز مشكلات قلبی و عروق كرونری در اثر تشكیل پلاك در زنان به میزان چشمگیری بیشتر از مردان است..... /  خبرگزارى ايسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------