همه چیز درباره «جینو» پیرترین سگ روی زمین



پیرترین سگ روی زمین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
الکس ولف (ایالات متحده آمریکا) دانشجوی سال دوم دانشگاه کلرادو بود که به همراه دو هم اتاقی خود تصمیم گرفتند یک سگ برای تربیت و آموزش داشته باشند. پس از جستجوی فراوان، آن‌ها جینو را انتخاب کردند. سگی از نژاد شیوا وا. الکس نمی‌دانست که جینو ۲۰ سال بعد به پیرترین سگ دنیا تبدیل خواهد شد!

به گزارش فرادید، جینو (متولد ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۰) که ۲۲ سال و ۷۶ روز سن دارد، بیشتر از سه ماه از توبی کیث بزرگتر است، که برای مدت کوتاهی عنوان مسن‌ترین سگ را داشت و متأسفانه در سن ۲۲ سالگی درگذشت. نام جینو به عنوان مسن‌ترین سگ دنیا در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.

 

جسی ترزی، هم اتاقی الکس در دانشگاه می‌گوید: «زمانی که الکس، جینو را به خوابگاه آورد آنجا بودم. در طول این سال‌ها، الکس به من اطلاع داد که جینو به‌طور شگفت‌انگیزی هنوز زنده است.»

 

پس از اتمام سال دوم کالج، الکس جینو را به والدینش در لس آنجلس سپرد، جایی که جینو تا فارغ التحصیلی الکس در آنجا ماند. الکس درباره وضعیت جینو می‌گوید: «من در طول این سال‌ها از او مراقبت زیادی کرده‌ام و او هنوز از نظر جسمی وضعیت نسبتا خوبی دارد... هنوز هم واقعاً زیباست که با توجه به سنش شگفت‌آور است!»

 

جینو در سنین پیری کمی کم تحرک شده است. او قبلاً از پیاده‌روی به تنهایی لذت می‌برد، اما بینایی‌اش در طول سال‌ها کم شده است و مانع این کار می‌شود. او در حال حاضر ماشین سواری، چرت زدن کنار شومینه را دوست دارد.

 

جینو خوردن غذا‌های تکراری را دوست ندارد بنابراین الکس همیشه سعی می‌کند راه‌هایی برای طعم دار کردن تنوع وعده‌های غذایی جینو پیدا کند. او ترکیبی از غذا‌های نرم و سفت و همچنین انواع غذا‌های کنسرو شده را به جینو می‌دهد.

 

مرغ آب پز و هویج با برنج یکی از غذا‌های مورد علاقه جینو است. به دلیل برخی مشکلات گوارشی، جینو یک غذای مخصوص سگ نیز می‌خورد که از کلیه‌ها مراقبت می‌کند. الکس برای جینو یک معجون بسیار خاص درست می‌کند: شیر بز با پودر کدو تنبل و روغن ماهی.

 

به گفته الکس، جینو همیشه شخصیتی عاقل داشته است: او بیشترشبیه به یک انسان برخورد کرده تا سگ. "از نظر سلامتی، جینو "به طور کلی حالش خوب است." علیرغم اینکه جینو در چند سال گذشته مشکلات سختی را پشت سر گذاشته است، همیشه به خوبی به درمان پزشکی پاسخ داده و به حالت عادی خود باز می‌گردد.

 

با این حال، بینایی و شنوایی جینو آن چیزی نیست که قبلا بود. او یک تومور در کلیه اش دارد که از این جهت تحت نظر دامپزشک است.

 

توصیه اصلی الکس برای بزرگ کردن سگی با عمر طولانی این است که "بی قید و شرط آن‌ها را دوست داشته باشید و مطمئن شوید که همیشه به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود. " آن‌ها را فعال نگه دارید، به آن‌ها خوب غذا دهید. آن‌ها سزاوار این هستند که به خوبی از آن‌ها مراقبت شود.

 

زمانی که الکس ۲۰ سال پیش جینو را پذیرفت، هرگز تصور نمی‌کرد که جینو در تمام این سال‌ها با او بماند و حتی یک رکورد جهانی باهم ثبت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------