بهترین و مناسبترین خاک گلدان در گیاهان آپارتمانی



تامین بهترین و با کیفیت ترین خاک گلدان برای ایجاد محیطی سالم و به دور از قارچ ها و عوامل بیماری زا برای گیاهان امری ضروری است.

محیط پایه ای که گیاه در آن به رشد و نمو می پردازد بستر کشت نامیده می شود. معمولا بستر از موادی نظیر کمپوست، خاک برگ، خاک گلدان و حتی بستر های کشت آبی یا هیدروپونیک تشکیل می شود. غالبا هدف از تولید تعیین کننده نوع بستر کشت در گیاه می باشد. شما به راحتی می توانید محصولات مورد نیاز خود را به صورت آماده و با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت در گلباران سبز گیلان بیابید.

 

خاک گلدان,بهترین و مناسبترین خاک گلدان در گیاهان آپارتمانی,خرید خاک گلدان

خاک گلدان

 

معرفی ساختار خاک گلدان

اولین خاک، خاک ماسه ای است. این خاک از نظر مواد مغذی فقیر محسوب می شود. ساختار خاک از دانه هایی به نسبت درشت تشکیل شده است. همین امر سبب شده که خاک نسبت به انواع آن دارای زهکشی خوبی باشد. وجود زهکش مناسب خاک سبب می شود تا آب و مواد مغذی به راحتی از خاک خارج شود. این نوع خاک برای بعضی از گیاهان آپارتمانی مانند گل رعنا محیط کشت مناسبی می باشد.

 

خاک سیلت دارای بافتی پودری است. حضور غالب آن در خاک گلدان سبب غرقابی شدن محیط کشت خواهد بود. برای کشت گیاهانی نظیر زنبق مردابی و زنبق ژاپنی این خاک بهتری محیط کشت محسوب می شود. 

 

خاک رس نیز نمونه ای دیگر از خاک ها می باشد. از ویژگی های اصلی این خاک چسبندگی بالای آن است. در خاک های رسی نیروی کشش قوی بین ذرات خاک وجود دارد. این خاک در کنار خاک های دیگر سبب حاصلخیزی می شود. اما در شرایطی که خاک رس غالب در محیط کشت است باعث غرقابی شدن خاک می شود. همانند انواع دیگر خاک رس نیز بستر کشت مناسبی برای گیاهانی نظیر کوکب کوهی و علف طلایی می باشد.

 

بهترین و مناسبترین خاک گلدان در گیاهان آپارتمانی,خرید خاک گلدان,خاک گلدان آپارتمانی

خاک گلدان

 

بهترین ترکیب خاک برای گلدان

بهترین خاک گلدان ترکیبی از هر سه نوع خاک ماسه، سیلت و رس به نسبتی مناسب است که به آن لوم گفته می شود. در خاک تنها نمی توان به ساختار خاک توجه نمود بلکه معیارهایی نظیر اسیدیته و شوری خاک نیز دارای اهمیت بالایی در کشت گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. در یک شرایط مطلوب PH خاک بین 6-7 قرار می گیرد.

 

این میزان اسیدیته خاک محیطی مناسب برای رشد گیاه و میکروارگانیسم های خاک را فراهم می نماید. از دیگر موارد مهم به تاثیر مواد آلی و معدنی موجود در خاک می توان اشاره کرد. تاثیر میکرو و ماکرو المان ها در رشد گیاه بسیار زیاد است. به طوری که در شرایط فقر خاک به وسیله کود باید این کمبود در خاک اصلاح شود. برای مثال می توان به تاثیر کلسیم در خاک برای رشد گیاه اشاره نمود. وجود کلسیم باعث افزایش آب و اکسیژن در خاک می شود.

 

همچنین سبب کاهش مقدار نمک خاک  در نهایت کنترل شوری خاک می شود.

توجه نماید که میزان مواد آلی که به خاک افزوده می شود کاملا وابسته به ساختار خاک می باشد. در انتخاب بهترین خاک گل آپارتمانی توجه به سیستم ریشه ای گیاه بسیار مهم است. برای مثال در گیاهانی که دارای پیاز هستند خاک های لومی – ماسه ای بهترین انتخاب است.

 

خرید خاک گلدان آپارتمانی,معرفی ساختار خاک گلدان,خاک سیلت

خاک گلدان

 

کلیات مربوط به خاک گلدان

انتخاب خاک گلدان سبک که دارای خلل و فرج مناسبی است به حرکت پیوسته آب در درون محیط کشت کمک می نماید. این امر سبب خروج کلی آب از طریق زهکش و عدم نشست و ماندگاری آب و ایجاد شرایط غرقابی در محیط کشت می شود. در شرایط غرقاب تمام خلل و فرج خاک که به آب و هوا به طور همزمان اختصاص دارد تماما توسط آب اشباع خواهد شد. عدم وجود هوا در خاک باعث از بین رفتن ریشه های گیاه گلدانی ما می شود. خاک هایی که در شرایط غرقابی قرار می گیرند در اکثر مواقع از حضور مواد مغذی مورد نیاز گیاه فقر هستند و قادر به تامین نیازهای ضروری گیاه نمی باشند.

 

خاک گلدان مرغوب قادر به عبور آب و نگه داشت هوا به طور همزمان می باشد. همچنین این خاک از مواد مغذی مورد نیاز گیاه نظیر NPK و ریز مغذی ها غنی می باشد. از مزایای دیگر این بستر کشت می توان به محیط مناسب آن برای رشد و تکثیر میکروارگانیسم های مفید خاک اشاره نمود. شما همچنین با افزودن موادی نظیر خاک برگ، کمپوست، ورمی کمپوست و پیت به بهبود شرایط و محیط کشت برای گیاه کمک خواهید نمود. همچنین توجه داشته باشید که هرگز خاک گلدان را فشرده نکنید و از زیرو رو کردن زیاد خاک نیز پرهیز نمایید.

 

خاک های مناسب گل های آپارتمانی,بهترین ترکیب خاک برای گلدان,کلیات مربوط به خاک گلدان

خاک گلدان

 

معرفی  مناسب ترین خاک گلدان

خاک گلدان پیت: تورب یا خاک پیت قابل استفاده در اکثر گیاه آپارتمانی می باشد. از مزایای این خاک به قدرت نگهداری رطوبت و مواد مغذی در آن می توان اشاره نمود. قیمت مناسب و دسترسی آسان به افزایش محبوبیت این خاک انجامیده است. برای تهیه این خاک تنها کافیست تا به اولین گلفروشی نزدیک منزلتان مراجعه و یا حتی از سایت شرکت گلباران سبز ثبت سفارش نمایید. 

 

نمونه ای از خاک پیت که در ترکیباتش موادی نظیر الیاف های نارگیل، کمپوست، و حتی شن و ماسه است فری پیت نام دارد. در نمونه هایی از این خاک که تحت عنوان کوکوپیت مطرح می شود بستر کشت همراه با الیاف گیاه نارگیل است. همچنین در گیاهان با ریشه ضخیم و نیاز نوری بالا استفاده از پیت ماس ها توصیه می شود. این خاک که از گونه ای از خزه ها تشکیل می شود دارای بافتی زنده است.

 

 این خزه ها برای بقا و تامین نیاز گیاه خود نیز به مراقبت نیازمند هستند. در اغلب موارد از این خاک در سطح رویی خاک گلدان استفاده می شود. علت اصلی این امر را در توانایی بالای پیت ماس در نگهداری رطوبت خاک می توانید بیابید.  

 

خاک برگ: این خاک برخلاف تصور عمومی از مواد غذایی فقیر می باشد. استفاده کاربردی این خاک برای سبک نمودن خاک و بهبود خواص فیزیکی خاک می باشد.

 

ورمی کمپوست: این خاک دارای ساختاری گرانولی و به رنگ قهوه ای می باشد. خاک ورمی کمپوست دارای مواد آلی و مغذی بالایی است. از این خاک در ترکیب خاک های دیگر برای افزایش مواد آلی خاک استفاده می شود. در نهایت با تمام مطالب مطرح شده انتخاب خاک گلدان مناسب کاری سخت است. در انتخاب خاک حتما به ویژگی های اکولوژیکی و مورفولوژیکی گیاه توجه نماید. بهترین راه برای تهیه خاک مناسب خرید خاک از مراکز معتبری مانند شرکت گلباران سبز است. با انتخاب ما از کیفیت خاک و عاری بودن آن از عوامل بیماری زا مطمئن باشید. 

 

خرید خاک گلدان,خاک گلدان آپارتمانی,خرید خاک گلدان آپارتمانی

خاک گلدان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024