جایزه 1 میلیون یورویی برای فردی که ثابت کند شهر «بیله فیلد» آلمان وجود خارجی ندارد



اخبار,اخبار گوناگون
همه چیز از روزی شروع شد که یک شوخی طنز آمیز یا به عبارتی دقیق تر یک تئوری توطئه مدعی شد که شهری به نام بیله فیلد وجود خارجی ندارد. این ادعای طنز آمیز اکنون پس از مدتها تبدیل به یک ایده برای تعیین جایزه از سوی مقامات شهر شده است.

به گزارش انتخاب، شهرداری بیله فیلد اعلام کرده که به هر فردی که بتواند اثبات کند شهر بیله فیلد وجود خارجی ندارد و تنها یک شهر روی نقشه است، جایزه ای قابل توجه اهدا خواهد کرد.

 

این یک نوع شوخی یا یک نوع آزمون فلسفی استدلالی نیست. این یک پیشنهاد واقعی است. جالب است بدانید بیله فیلد  هجدهمین شهر بزرگ کشورآلمان با جمعیت 340 هزار نفر است، این شهر یک تیم فوتبال دارد که در بوندس لیگا بازی می کند. اما از سال 2009 به سوژه برخی رسانه ها تبدیل شده که مدعی هستند این شهر اصلا وجود خارجی ندارد.

اخبار,اخبار گوناگون

 

البته گفته می شود این توطئه از سال 1993 آغاز شده است، یعنی هنگامی كه دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه آچیم هلد با شخصی از این شهر دیدار كرد و گفت كه در عمل  "هیچ چیز در آنجا(بیله فیلد) نیست" است. این داستان به صورت آنلاین و به سرعت به اشتراک گذاشته شد. تا جایی که در سال 2012 ، صدراعظم آلمان آنگلا مرکل حتی در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرد.

 

مانند اکثر تئوری های توطئه، منکران بیله فیلد گمان می کنند که این شهر حاصل یک فریبکاری بزرگ است که توسط موساد اسرائیل، سیا و بیگانگان ساخته شده است. اکنون شهرداری بیله فیلد همه منکران شهر را دعوت کرده که اگر شاهدی بر مدعای غیرواقعی بودن این شهر دارند ادعای خود را اثبات کنند. این افراد تا چهارم سپتامبر زمان دارند که ادعای خود را ثابت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------