داستان مردگانی که به زندگی بازگشتند



همیشه فکر کردن به موضوع زندگی پس از مرگ برای ما به شدت هولناک بوده و کمتر کسی است که احوال خود را در زندگی بعد از مرگ مرور کند. اما فرار از موضوع «مرگ» چاره کار نیست و فرشته مرگ با کسی از این شوخی‌ها ندارد! ولی خب همیشه هم اینطور نبوده و هستند کسانی که از این تجربه وحشتناک جان سالم به در برده‌اند. اتفاقی که بار‌ها در فیلم‌ها و داستان‌ها به آن برخورده بودید و شاید تصور نمی‌کردید که روی این حادثه به واقعیت تبدیل شود.

 

امروز قصد داریم تا با افرادی که طعم مرگ را یک بار تجربه کرده‌اند بیشتر آشنا شویم. افرادی از سرتاسر جهان که هر کدام داستان عجیب و غریب خود را داشته‌اند. البته همیشه اینطور نیست که آدم‌ها واقعا فوت کرده باشند و در برخی از مواقع پیش آمده که فرد زنده را به اشتباه «مرده» فرض کرده‌اند و یا اینکه شخصی در محیط فرازمینی یا متافیزیک قرار گرفته است! در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا با این لیست ۲۵ نفره بیشتر آشنا شویم.

 

۲۵. دافنه بنکس

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

در سال ۱۹۹۶، اعلام شد که بانوی بریتانیایی به نام دافنه بنکس فوت شده و بدن بی‌جان او را برای کالبد شکافی آماده کردند. یکی از دوستان قدیمی او که از کارکنان قسمت کالبد شکافی نیز بود به طور ناگهانی متوجه شد که قفسه سینه این زن در حال تکان خوردن است. در ادامه مشخص شد که دافنه کاملا زنده است! او در محیط سردخانه جان سالم به‌ در برد و به زندگی بازگشت.

 

۲۴. زاک کلمنتز

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

زاک نوجوانی بود از اهالی تگزاس که بعد از دویدن زیاد به صورت ناگهانی قلبش از کار افتاد. خوشبختانه او توسط کارکنان اورژانس به زندگی بازگشت. اما جالب‌ترین بخش این اتفاق، حقایق جالبی است که زاک در مورد عالم پس از مرگ بیان کرده است. او ادعا کرده که مردی را با مو‌های بلند دیده و به او گفته که همه چیز درست خواهد شد.

 

۲۳. اریکا نیگرلی

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

اریکا ۳۶ هفته باردار بود که در کلاس آموزش زبان انگلیسی، دچار ایست قلبی شد و به صورت کاملا ناگهانی فوت شد. او پس از انتقال به بیمارستان و مراقبت‌های ویژه، نوزاد خود را از طریق سزارین به دنیا آورد. به گفته شوهرش، قلب اریکا در کمال تعجب پس از به دنیا آمدن نوزاد شروع به تپیدن کرد! خوشبختانه تمام اعضای خانواده در کنار هم بیمارستان را ترک کردند.

 

۲۲. تونی یال

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

تونی از ساکنان غرب کارولتن ایالت اوهایو بود. زمانی که مجدد حیات خود را بدست آورد، به مدت ۴۵ دقیقه ضربان قلب نداشت. یکی از پزشکانی که به عنوان متخصص قلب بیمارستان بالای سر او بود، ادعا می‌کند که هرگز چنین چیزی را در ۲۰ سال گذشته ندیده است.

 

۲۱. تونی سیکوریا

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

تونی یکی از جراحان ماهر شهر نیویورک بود که به علت اصابت رعد و برق به بدنش فوت کرد. با این وجود، او توسط تیم پزشکی بیمارستان به زندگی بازگشت. یکی از نکات جالب‌توجه زندگی او پس از مرگ، علاقه شدید تونی به موسیقی و یادگیری آن است. او هم‌اکنون زمان زیادی را صرف نواختن موسیقی می‌کند.

 

۲۰. رزا سلسترینو دی آسیس

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

درست هنگامی که مرگ رزا قطعی شد، دخترش برای دیدن جسم بی‌جان او به بیمارستان آمد. وقتی او مادرش را برای آخرین بار در آغوش کشید، احساس کرد مادرش هنوز زنده است. هرچند پرستاران و پزشکان بیمارستان او را زیاد جدی نگرفتند، اما پس از بررسی سلامت جسمی رزا نتیجه عجیب بود و … حق با دخترش بود!

 

۱۹. کارلوس کامجو

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

کارلوس در سن ۳۳ سالگی و در اثر تصادف شدید با اتومبیل در ونزوئلا درگذشت. وقتی که کارمندان بخش کالبدشکافی مشغول بررسی جسد او بودند، ناگهان زخم‌های او شروع به خونریزی کرد. آن‌ها مشغول بخیه زدن زخم‌ها بودند که ناگهان کارلوس زنده شد! وقتی خانواده کارلوس برای تحویل جسد او به بیمارستان آمده بودند؛ کارلوس را صحیح و سلامت دیدند.

 

۱۸. گو لیو

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

«گو لیو» فردی به شدت سیگاری بود که وقتی به دلیل ایست قلبی به بیمارستان منتقل شد و فوت کرد، خانواده و دوستانش را غافلگیر کرد. یک روز بعد و در حالی که خانواده برای دفن جسد او به سوی قبرستان در حرکت بودند، متوجه صدای سرفه‌های مرموزی از داخل تابوت شدند. آن‌ها در تابوت را باز کردند و او را با چشمانی پر از اشک دیدند که نفس می‌کشید!

 

۱۷. ماندلو

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

زنی بدکاره در زیمبابوه، هنگام کار و در هتل محل کارش فوت کرد. هنگامی که مقامات برای انتقال پیکر ماندلو به محل وقوع حادثه آمدند و در حال بردن او از هتل بودند، او ناگهان برخاست و فریاد زد: «شما می‌خواهید من را بکشید!» قطعا می‌توانید تصور کنید که ناظران از این ماجرا چقدر وحشت‌زده بودند!

 

۱۶. کلوین سانتوس

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

کلوین در دو سالگی به دلیل ذات الریه در برزیل جان باخت، اما خانواده‌اش در کمال تعجب توانستند او را به زندگی برگردانند. کلوین در حالی که به هوش بود و روبری پدرش نشسته بود، پدرش کمی به او آب داد و با خوردن دوباره بیهوش شد. جالب‌ترین قسمت ماجرا اینجا بود که کلوین دوباره فوت شده بود، ولی متاسفانه این بار «زنده شدن» در کار نبود.

 

۱۵. برایتون داما زانته

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

برایتون پس از تحمل سال‌ها رنج بیماری، در خانه‌اش در کشور زیمبابوه فوت کرد. رئیس سابق او در حال تماشای جسدش، متوجه شد که بدن او حرکت می‌کند. در نگاه اول همه حاضران خیال کردند که روح برایتون برای اذیت و آزار آن‌ها آمده است؛ اما خب همه چیز واضح بود و برایتون یک شبح نبود، او فقط نمرده بود و حیات در بدنش جریان داشت!

 

۱۴. وال توماس

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

وال از ساکنین ویرجینیای غربی بود که چندین حمله قلبی را تحمل کرد و نهایتا در یکی از همین سکته‌ها به مدت ۱۷ ساعت به طور بالقوه علائم حیات نداشت. اما این پایان زندگی وال نبود و درست پس از اینکه دستگاه‌های احیا از بدن او جدا شد، جریان آن طور که تصور می‌شد پیش نرفت و وال توماس به هوش آمد!

 

۱۳. آیا من رای دادم؟

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

تای هوستون پرستاری از کشور آمریکا بود که در سال ۲۰۱۲ برای رای دادن در ایالت میشیگان حضور یافت، درست هنگام شرکت در مراسم انتخابات، با پیرزن سالخورده‌ای روبه‌رو شد که با فریادهایش تقاضای کمک می‌کرد. گویا شوهر این خانم عکس‌العمل خاصی نداشت و به ظاهر مرده بود. تای هووستون عمل احیای قلب را شروع کرد و پیرمرد سرانجام به زندگی بازگشت. «آیا من رای دادم؟» اولین جمله‌ای بود که او بعد از بازگشت به زندگی به زبان آورد!

 

۱۲. آنه گرین

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

در سال ۱۶۵۰، آنه به عنوان یک مادر بی‌رحم و به جرم قتل فرزندش محکوم به اعدام شد. او همانند خیلی از قاتل‌ها با طناب دار به کام مرگ کشیده شد. با این وجود، هنگامی که پزشکان در حال آماده کردن بدن او برای کالبدشکافی بودند، ناگهان متوجه شدند که او هنوز زنده است. بعد از این اتفاق، اطرافیان او چنان تحت تأثیر قرار گرفتند که به آنه اجازه زندگی دوباره را دادند.

 

۱۱. شبح مورگان یوهانسبورگ

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

در سال ۲۰۱۱، ایاندا ماکولو، صاحب سردخانه‌ای در آفریقای جنوبی از مواجه شدن با یکی از اجساد موجود در مورگان یوهانسبورگ به شدت ترسید و شروع به فریاد‌های دیوانه‌وار کرد. او پس از مدتی پلیس را خبر کرد و آن‌ها «شبح» را به بیمارستان انتقال دادند. از این اتفاق اخبار زیادی در دسترس نیست و فقط می‌دانیم که شبح مذکور، یک مرد ۸۰ ساله بوده که می‌خواسته به زندگی ادامه دهد!

 

۱۰. آگیلو موکهتزیانف

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

آگیلو موکهتزیانف یک زن ۴۹ ساله روسی بود که در پی سکته قلبی جان خود را از دست داد و در مراسم تشییع جنازه خود از جای برخاست! اما بخت با او یار نبود و پس از وحشت بسیار و یک جیغ بلند، حمله قلبی دیگری به او دست داد و بار دیگر درگذشت.

 

۹. والتر ویلیامز

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

این مرد ۷۸ ساله اهل می‌سی‌سی‌پی، در حالی که در کیسه حمل اجساد سردخانه بیمارستان قرار داشت؛ ناگهان شروع به لگد زدن کرد و پرستار‌ها را به شدت ترساند. ترس پرستار‌ها و اطلاع دادن به مسئولین سردخانه در نهایت منجر به زندگی دوباره والتر شد.

 

۸. آلوارو گارزا

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

در سال ۱۹۸۷، آلوارو ۱۱ ساله هنگام بازی در رودخانه سرخ بین مونتانا و داکوتای شمالی، ناگهان به داخل فضای یخ‌زده رودخانه سقوط کرد. او قبل از نجات یافتن به دست امدادگران، حدود ۴۵ دقیقه زیر آب بود. اگرچه آلوارو از نظر بالینی علائم حیات نداشت، اما پزشکان توانستند بدون آسیب‌دیدگی، او را به زندگی بازگردانند.

 

۷. لی ژیوفنگ

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

وقتی که همسایگان این مرد را در خانه‌اش و مرده یافتند، لی ۹۵ساله را در یک تابوت قرار دادند و و رفتند تا برای مراسم خاکسپاری همسایه‌شان آماده شوند. اما ساعاتی بعد و در کمال تعجب، همسایه‌ها دیدند که لی از تابوتش برخاسته و مشغول آشپزی در آشپزخانه است!

 

۶. مارجوری مک کال

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

داستان مردگانی که به زندگی بازگشتنداین ماجرای عجیب در سال‌های دور و در کشور ایرلند رخ داده، اما داستانش هنوز هیجان‌انگیز است. آن‌طوری که همسر مارجوری مک کال داستان را تعریف می‌کند؛ بعد از دفن کردن همسرش، سارقین داخل قبرستان قبر او را شکافته بودند و سعی داشتند تا حلقه این زن را از انگشتش جدا کنند. اما ناگهان مارجوری زنده می‌شود و شروع به جیغ زدن می‌کند. سارقین نیز از این موضوع به شدت وحشت کرده و پا به فرار می‌گذارند.

 

۵. جاستین اسمیت

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

حدود چهارسال پیش در ایالت پنسیلوانیا، جاستین در حالی که در یک شب سرد زمستانی از شدت سرما تقریبا یخ زده بود، به سختی خود را به خانه‌اش رساند. او ناگهان از هوش رفت و سرش به زمین اصابت کرد. پدرش روز بعد او را بدون نبض پیدا کرد و سریع به بیمارستان انتقال داد. پزشکان که تصمیم به صدور گواهی فوت او داشتند، ناگهان جاستین را زنده مشاهده کردند.

 

۴. لوز میلاگرو (معجزه نور)

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

فرزند پنجم «آنالیا بوتر» عمر زیادی نداشت و قبل از تولد، از دنیا رفت. آنالیا بعد از گرفتن گواهی فوت به همراه همسرش به خانه بازگشت. آن‌ها بعد از ۱۲ ساعت به بیمارستان مراجعه کردند تا جنازه کودک خود را ببینند، اما بعد از باز شدن کابین یخچال در سردخانه ناگهان کودک شروع به گریه کرد! آن‌ها نام کودک خود را لوز میلاگرو به معنای «معجزه نور» گذاشتند.

 

۳. لیودمیلا استبلیسسایا

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

چند روز بعد از اینکه لیودمیلا درگذشت، دخترش در حالی که برای مراسم تشییع جنازه او آماده می‌شد، با خبر شوکه‌کننده‌ای مواجه شد. یکی از پرستاران بیمارستانی که مادرش در آنجا بستری بود، با او تماس گرفته و ادعا کرده که با مادرش صحبت کرده است! مرگ لیودمیلا به اندازه کافی برای خانواده‌اش عذاب‌آور بود و نمی‌دانیم که آیا این اتفاق را باید پای خوش‌شانسی او گذاشت یا بدشانسی؟!

 

۲. معجزه یمنی

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

یک مرد ۶۵ساله یمنی هنگام خاکسپاری ناگهان از جایش برخاست و جمعیت را وحشت‌زده کرد. شواهد ماجرا نشان می‌دهد که این مرد اصلا مرده نبوده و فقط بدنش با خاک پوشانده شده بود! بهتر است هنگام مراسم خاکسپاری به اطرافتان بیشتر توجه کنید!

 

۱. حمدی حافظ النبی

اخبار,اخبار گوناگون,داستان مردگان

وقتی این پیشخدمت ۲۸ ساله اهل مصر در اثر سکته قلبی درگذشت، پزشکی که مشغول نوشتن گواهی فوت حمدی بود، ناگهان متوجه نبض او شد. مادر این جوان خوش‌شانس، با شنیدن خبر زنده شدن پسرش از هوش رفت!

 

برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------