کاربردهای حیاتی پهباد در زندگی مردم غنا



اخبار,اخبار گوناگون,پهباد در زندگی مردم غنا
نخستین مرکز خدمت‌رسانی با پهباد از سوی نانا اکوو-ادو رئیس جمهور غنا در شهر اومیناکو شرق این کشور افتتاح شد، که یکی از چهار مرکز پرواز پهباد‌ها در این کشور به حساب می‌آید.

به گزارش تابناک باتو به نقل از روزنامه دیلی‌‌تلگراف، دولت غنا در غرب آفریقا بزرگترین شبکه جهانی پهباد را برای رساندن خون، دارو و واکسن‌های اضطراری راه‌اندازی کرده‌است.

 

برآورد می‌شود این شبکه از پهبادها که نقطه تحول بزرگی در سیستم پزشکی و سلامتی غنا است بتوانند به ۱۲ میلیون نفر در زمینه ارسال واکسن و دارو کمک کنند و جان افراد زیادی را نجات دهند.

 

نخستین مرکز خدمت‌رسانی با پهباد از سوی نانا اکوو-ادو  رئیس جمهور غنا در شهر اومیناکو شرق این کشور افتتاح شد، که یکی از چهار مرکز پرواز پهبادها در این کشور به حساب می‌آید. مسئولان غنا در پاسخ به اهمیت خدمات پهباد در این کشور می‌گویند: نباید هیچ کسی در غنا به دلیل در دسترس نبودن دارو در شرایط اورژانسی، از دنیا برود.

اخبار,اخبار گوناگون,پهباد در زندگی مردم غنا

 

پهبادها فرود نمی‌آیند بلکه بسته‌ها را با چتر به پایین می‌فرستند و دوباره به مرکز برمی‌گردند. هر مرکز سی پهباد دارد که هر کدام می‌توانند ۱۵۰ نوع مختلف از تولیدات طبی را به بیش از دو هزار مرکز پزشکی ارسال کنند.

 

این خدمات رسانی از سوی یک شرکت رباتیک که مرکز آن دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا آمریکاست، ارائه می‌شود و حاصل امضای قرارداد با وزارت بهداشت غناست. 

اخبار,اخبار گوناگون,پهباد در زندگی مردم غنا

 

در روآندا هم پهبادها با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در خدمت دولت این کشور هستند و در مدت تقریبی سی دقیقه به محل مورد نظر می‌رسند. پهبادها می‌توانند از کوه‌های بلند، رودخانه‌ها و مناطق صعب العبور و راه‌های تخریب شده به آسانی عبور کنند. در زمانی که ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان منتشر شده است، دولت غنا با ارسال پهباد، آزمایش‌های سنجش ابتلا به کرونا را در شهرها و مناطق دورافتاده این کشور انجام می‌دهد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------