یک طوطی آبروی دانشجویان هاروارد را برد



اخبار,اخبار گوناگون,طوطی در دانشگاه هاروارد
یک طوطی با شکست دادن شماری از دانشجویان دانشگاه هاروارد همه دانشمندان را شگفت‌زده کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی خبر دادند، این طوطی ۲۲ساله که «گریفین» نام دارد موفق شد در امتحان حافظه از منتخبان دانشگاه هاروارد پیشی گیرد و آنها را شکست دهد.

 

به گفته محققان، طوطی‌ها در زمینه پیشرفت ۳۰۰ میلیون سال از انسان‌ها عقب هستند و از این رو انسان‌ها باید در هر آزمونی به راحتی آنها را شکست دهند، اما عملکرد این طوطی همه دانشمندان را شگفت‌زده کرده است.

 

در این آزمون که با حضور ۲۱ دانشجوی هاروارد، ۲۱ کودک ۶ تا هشت‌ساله همان منطقه و این طوطی برگزار شد بازی کلاسیک لیوان‌های تصادفی انجام گرفت تا مشخص شود گوی زیر کدام یک از لیوان‌ها پنهان شده است.

 

هر بار چهار گوی به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد و سبز زیر لیوان‌ها گذاشته می‌شدند و بعد از به حرکت درآمدن از فرد خواسته می‌شد تا حدس بزند کدام گوی زیر کدام لیوان قرار دارد.

 

بر اساس نتایج این تحقیق، طوطی ۱۲ دور از ۱۴ دور مسابقه با دانشجویان را به نفع خود به پایان رساند و در مسابقه با کودکان هم در همه دورها پیروز شد.

 

یکی از محققان در این باره به نشریه «ساینتفیک ریپورت» گفت: اینکه یک طوطی خاکستری بتواند دانشجویان دانشگاه هاروارد را شکست دهد امری بسیار قابل تامل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------