بیمارستان عروسک‌ها در ژاپن



اخبار,اخبار گوناگون,بیمارستان عروسک‌ها در ژاپن
در پایتخت ژاپن بیمارستانی برای مداوای (تعمیرِ) انواع و اقسام عروسک‌ها وجود دارد که مردم با احساساتی خاص عروسک‌های خود را به آنجا می‌سپارند.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، در توکیو مطبی وجود دارد که در آن همانند هر مطب دیگری یک زن جوان با روپوش سفید منتظر مراجعه‌کنندگان است و شرایط هر یک از بیماران را پیش از پذیرش به دقت ثبت می‌کند.

 

بیماران این محل عروسک‌هایی هستند که در گذشته بسیار پررونق بوده و امروز نیز صاحبان‌شان که برخی از آنها بزرگسال هم شده‌اند به منظور یادآوری یا حفظ خاطرات گذشته برای تعمیر و بازسازی‌شان به آنجا مراجعه می‌کنند.

 

کاتو دختر ۲۴ساله‌ای که به این مطب آمده در این باره می‌گوید: اول فکر می‌کردم راهی جز دور انداختن عروسکم ندارم چون به شدت خراب شده بود، اما خبردار شدم که اینجا بیمارستانی هست که به تعمیر عروسک‌ها می‌پردازد.

 

ناتسومی هاکوزاکی بنیان‌گذار این بیمارستان توضیح می‌دهد: ما خدماتی از جراحی چشم تا کاشت مو و التیام زخم‌ها برای عروسک‌ها ارائه می‌کنیم.

 

او که قبلاً در یک محل رفوگری لباس مشغول کار بوده از چهار سال پیش این محل تعمیر عروسک را تاسیس کرده است.

 

هاکوزاکی می‌گوید: در محل کار سابقم شاهد مراجعه تعداد زیادی از مردم ب ودم که در مورد تعمیر عروسک می‌پرسیدند، و همین مساله ایده تاسیس این محل را در ذهن من پدید آورد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------