آغاز سال نو میلادی 2021 در سایه کرونا



اخبار,اخبار گوناگون,سال نو میلادی 2021
چالش‌های کروناویروس در سال ۲۰۲۰ و عدم توانایی در برگزاری جشن‌ها آغاز سال ۲۰۲۱ را متفاوت کرده است.

به گزارش ایسنا، شمارش معکوس برای آغاز سال جدید همیشه با جشن و سرود و آتش‌بازی همراه بوده است، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، بسیاری از شهرها و کشورهای جهان به دلیل بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ برنامه‌های خود، برای جشن‌های آغاز سال نو را لغو یا تغییر داده‌اند.

 

اروپا در حال حاضر در میان موج دوم قرار دارد و در سراسر جهان، اوضاع بیش از هر زمان دیگری نامشخص است. در مالزی، برنامه‌های سال نو اغلب توسط مراکز تجاری سازمان‌دهی می‌شد و جمعیت زیادی دورهم جمع می‌شدند تا سال جدید را با شادی و خنده آغاز کنند، اما برنامه‌های آغاز سال نو جدید متفاوت خواهد بود.

 

دولت‌های انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی توافق کردند، تنها سه خانوار اجازه برگزاری مراسم حباب کریسمس (از ۲۲ تا ۲۸ دسامبر در ایرلندشمالی) رادارند. افراد می‌توانند در خانه، کلیسا و فضاهای بیرونی تجمع کنند و محدودیت‌های سفر نیز کاهش می‌یابد؛ بااین‌حال، مراسم حباب کریسمس باید منحصربه‌فرد باشد و افراد نمی‌توانند آن‌ها را مبادله کنند، اما دولت اسکاتلند اعلام کرده است که در مراسم حباب‌های کریسمس نباید بیش از هشت نفر حضور داشته باشند و کودکان زیر ۱۲ سال نیز در این آمار محاسبه نمی‌شوند.

 

بسیاری از افراد بوقلمون‌های کوچکی را برای شام تهیه می‌کنند، زیرا مهمانان کمتری خواهند داشت و بسیاری از جشن‌های کاری امسال به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. در بیشتر مناطق اسکاتلند، افراد نمی‌توانند در خانه با فردی ملاقات کنند، اما در فضای باز، بر اساس منطقه خود، حداکثر ۶ نفر (از دو خانوار) یا هشت نفر (از همان منطقه) می‌توانند ملاقات کنند.

 

عبادتگاه‌ها در ولز با رعایت فاصله فیزیکی و عدم هم‌خوانی آواز بازگشایی‌شده‌اند و در ایرلند شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هستند و محدودیتی در تعداد ندارند، مراسم عروسی، خاکسپاری و دیگر مراسم نیز با ۲۵ نفر برگزار می‌شود.

 

جشن‌های سال نو افراد را از مناطق دورتر نیز گرد هم می‌آورد و می‌تواند عاملی برای افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس شود. بدترین مورد، افراد بدون علامت هستند که می‌توانند بیماری کووید- ۱۹ را بدون اطلاع در مجالس کوچک خانگی به دیگران انتقال دهند.

 

حسن والی، اپیدمیولوژیست دانشگاه لاتروب استرالیا اظهار کرد: ماسک‌ها می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند، اما ماسک‌ تنها راه محدود کردن انتقال نیستند. تهویه، رعایت فاصله فیزیکی و کاهش تعداد افراد از اولویت‌های اصلی برگزاری مراسم خواهد بود. بااین‌وجود برخی از مناطق مانند استرالیا یک مزیت قابل‌توجه (آب‌وهوای گرمتر) دارند که امکان باز کردن پنجره‌ها و حتی بهتر از آن، استفاده از فضای باز است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین موارد انتقال در داخل محیط‌های بسته (خانه) است و بیماری، بیشتر از طریق هوایی است که تنفس می‌کنیم و کمتر از سطوح منتقل می‌شود؛ بنابراین باید مراسم در حیاط، بالکن برگزار شود و درب و پنجره‌ها باز باشند.

 

شب سال نو میلادی و برگزاری مراسم می‌تواند عاملی برای گسترش بیماری کووید- ۱۹ باشد. در شب سال نو افراد یکدیگر را در آغوش گرفته و می‌بوسند، هدیه می‌دهند و غذا می‌خورند. معمولا بلندتر از حد معمول گفت وگو می‌کنند تا در یک اتاق پر سروصدا بتوانند بشنوند و از این طریق ذرات ویروس از طریق هوا پخش می‌شود.

 

دکتر علی مکداد ازموسسه سنجش سلامت  دانشگاه واشنگتن گفت: سال نو میلادی معمولا در میان دوستان جشن گرفته می‌شود و تنها مهمانی با بستگان نزدیک نیست. بزرگترین نگرانی این است که افراد ممکن است در معرض افرادی قرار گیرند که پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند.

 

محققان هشدار می‌دهند اگر قرار است دورهم جمع شوید، از یکدیگر فاصله بگیرد و در داخل منزل نیز ماسک استفاده کنید.

 

محققان افزودند: در شرایط همه‌گیری بیماری، خانه تنها جایی است که افراد احساس امنیت می‌کنند به همین دلیل مراسم سال نو در بسیاری از کشورهای جهان لغو و به‌صورت مجازی خواهد بود.

 

مهمانی‌ها در اکثر مکان‌ها ممنوع، آتش‌بازی در لندن و مهمانی‌های خیابانی در ادینبورگ (پایتخت اسکاتلند) نیز لغو شده است. صادق خان، شهردار لندن اعلام کرده است که به علت همه‌گیری کروناویروس بسیاری مراسم مرتبط با سال نو میلادی لغو و به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

مصر جشن‌های سال نو را به دلیل ویروس کرونا لغو می‌کند؛ وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر جشن سال نو را برای جلوگیری از اجتماعات گسترده لغو کرده است. این وزارت تاکید کرد که برگزاری مراسم عروسی، مهمانی‌ها، مناسبت‌های خاص و اجتماعات در سالن‌های سرپوشیده همچنان ممنوع خواهد بود تا تصمیم برای بازگشایی سالن‌ها صادر شود.

 

بسیاری از کارشناسان عنوان کردند: بازگشت به حالت عادی مانند قبل از شیوع همه‌گیری، بسیار بعید و تعیین اهداف بلندمدت دشوارتر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------