راز روستایی که از گزند ویروس کرونا در امان ماند



دهکده لیگ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در آلمان دهکده‌ای پیدا شده که از ابتدای همه گیری ویروس کرونا حتی یک مورد ابتلا به این بیماری در آنجا مشاهده نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساکنان محلی معتقدند که در مقابل کووید ۱۹ که همه دنیا را فرا گرفته است، آسیب ناپذیر بوده اند، زیرا خودشان با هم مشکلات را حل کرده و روی دریافت کمک دولت حساب نمی‌کنند.

 

دهکده کوچک لیگ در آلمان با ۴۰۰ نفر ساکن در ایالت راینلاند- فالت در غرب آلمان به این دلیل مشهور شد که به مدت ۱۴ ماه متوالی در آن ویروس کرونا وجود ندارد. این درحالی است که تا به حال بیش از ۳.۶ میلیون نفر در سراسر آلمان به بیماری همه گیر کووید ۱۹ مبتلا شده اند. ارتباط این روستا با دنیای خارج قطع نشده و ۹۰ درصد مردم محلی روزانه برای کار به سایر مناطق آلمان رفت و آمد می‌کنند.

 

رسانه‌های آلمانی آنچه را که اتفاق می‌افتد "معجزه لیگ" می‌نامند. خود ساکنان و شهردار روستای لیگ خود را استثنایی احساس نمی‌کنند و وضع خود را به صورت واقع بینانه‌ای ارزیابی می‌کنند.

 

شهردار هاینز زیلس به DW گفت:"ما حتی یک نفر را نداریم که وجود ویروس را انکار کند. همه از دستورات بهداشتی پیروی کرده، احتیاط و نظم را حفظ نموده و از ابعاد فاجعه آگاه هستند. داوطلبان بسیاری وجود دارند که سریع اقدام می‌کنند. همه خود را عضوی از یک تیم می‌دانند. ساکنان جوان خرید مواد غذایی را برای افراد مسن سازماندهی کردند و والدین دستگاه تصفیه هوا را برای مدرسه خریداری کردند. اگرچه ممکن است سیاستمداران به برخی قول‌ها عمل نکنند، اما ما امور را به دست خود می‌گیریم، ".

 

شهردار بعید نمی‌داند که اوضاع در رابطه ویروس کرونا در این روستا در هر زمانی تغییر کند.

 

آلمان یکی از کشور‌های جهان است که در آنجا کارزار واکسیناسیون علیه کرونا به خوبی به پیش رفته و مقررات قرنطینه عمل می‌کند. در اوایل ماه مه وزیر بهداشت جمهوری فدرال آلمان از پیروزی این کشور بر موج سوم ویروس کرونا خبر داد. دولت آلمان استفاده از واکسن "آسترازنکا" را فقط برای شهروندان بالای ۶۰ سال متوقف کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------