نهنگ ۴۳ میلیون ساله ای در مصر کشف شد



نهنگ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی مصر اعلام کرد تیم تحقیقاتی این کشور یک نهنگ ۴۳ میلیون‌ ساله را در آب‌های این کشور کشف کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم؛ دیروز خالد عبدالغفار، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی مصر در فیسبوک خود اعلام کرد که یک تیم تحقیقاتی برای نخستین‌بار توانستند یک نهنگ دوزیست که متعلق به ۴۳ میلیون سال پیش بوده، را در آب‌های مصر کشف کنند.

 

براساس گزارش‌ها، فسیل‌های نهنگ توسط یک تیم تحقیقاتی از متخصصان وزارت محیط زیست استخراج شد و پس از آن تحت نظارت و پیگیری متخصصان  قرار گرفت. یاسمین فواد، وزیر محیط زیست و مرکز فسیل‌های مهره دار دانشگاه منصوره گفت: "طول این نهنگ کشف شده سه متر و وزن آن حدود ۶۰۰ کیلوگرم است. این نهنگ Pheumsetis Anubis نامگذاری شد."

 

 محمد سامه گفت: "تعداد زیادی نهنگ باستانی در فرورفتگی فیوم وجود دارد که قدمت آن‌ها به دوران ائوسن برمی‌گردد و اشاره کرد که این منطقه مهم برای مطالعه تکامل نهنگ‌ها است."

 

به گفته دکتر هشام سلام، این کشف  به افزایش دانش و هدایت تیم تحقیق درباره نهنگ‌های باستانی، مکانیسم‌های همزیستی  و اکوسیستم‌ها کمک کرد.

 

از سوی دیگر، عبدالله گوهر یکی از دانشجویان دانشگاه منصوره توضیح داد که این کشف مهم داده‌هایی خوب برای کمک به مطالعات میراث طبیعی مصر و آفریقا در مورد فسیل‌ها، به ویژه فسیل‌های حیوانات باستانی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------