کشف شگفت‌انگیز برای خوردن کم‌دردسر ساندویچ



ساندویچ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

گروهی از دانشجویان «دانشکده مهندسی وایتینگ» [دانشگاه] «جان هاپکینز» یک نوارچسب خوردنی اختراع کرده‌اند تا «بوریتو»ها (burritos - نوعی ساندویچ مکزیکی) را هنگام خوردن بسته نگه دارد.

 

نوار «کریستند تیستی» (Christened Tastee) اختراعی خوردنی و شفاف است که از داربست فیبر غذایی و چسب ارگانیک ساخته شده است و مواد را داخل بوریتو نگه می‌دارد و مانع ریختن مواد از داخل لقمه‌هایی مثل «تاکو» (tacos) یا «جایرو» (gyros) می‌شود.

 

این گروه - متشکل از دانشجویان مهندسی شیمی و بیومولکولی در دانشگاه آمریکایی- طبق گزارش‌ها پیش از رسیدن به فرمول خود، تعداد زیادی از مواد تشکیل‌دهنده را آزمایش کرده بودند.

 

تایلر گارینو که با دوستان مهندس ارشد خود، ماری اریک، ریچل نی، و ارین والش برای این پروژه کار کرده است، گفت: «ابتدا در مورد علم مربوط به نوار و چسب‌های مختلف چیزهایی آموختیم و سپس کوشیدیم مشابه خوراکی‌اش را پیدا کنیم.»

 

این گروه ادعا می‌کند که «تیستی تیپ» (نوارچسب خوشمزه) پس از آزمایش اختراع روی «تعداد زیاد و شمارش‌ناپذیری از بوریتوها»، می‌تواند یک بوریتوی چاق‌و‌چله پر را کاملا از بیرون ریختن مواد حفاظت کند.

 

با این حال، آن‌ها از دادن اطلاعات دقیق در مورد مواد تشکیل دهنده «تیستی تیپ» خودداری کردند، زیرا در حال حاضر می‌کوشند اختراع‌شان را ثبت کنند.

 

گارینو اضافه کرد: «آنچه می‌توانم بگویم، این است که همه این مواد تشکیل دهنده برای مصرف سالم و خوردنی‌اند و غذای عادی و افزودنی‌های غذایی به حساب می‌آیند.»

 

نمونه اولیه این محصول شامل نوارهای مستطیلی است که طول آن نیم اینچ (حدو ۱.۲۵ سانتیمتر) و پهنایش دو اینچ (حدود ۵ سانتیمتر) است و به ورقه‌های کاغذ مومی چسبیده است.

 

برای استفاده از «تیستی تیپ»، فرد باید نوار را از روی کاغذ مومی بکند، آن را با دقت خیس کند تا روی چسبی‌اش را فعال کند، و آن را روی ماده خوراکی بچسباند.

 

برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------