لباس مناسب بر اساس فرم بدن زنان



لباس مناسب بر اساس فرم بدن زنان

 

وقتی صحبت از مد و فشن می‌شود، اگرچه برخی اصول وجود دارد، اما هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد. در واقع در انتخاب یک لباس مهمترین چیز این است که در آن احساس اعتماد به نفس و راحتی کامل داشته باشید. اما اگر دوست دارید تا طبق اصول حرکت کنید، یکی از اصول، تناسب فرم بدن با لباس انتخابی شما است. همان طور که می‌دانید دسته بندی‌هایی برای فرم و شکل بدن زنان وجود دارند که تمام زنان با فرم و مدل بدن متمایز از یکدیگر جز یکی از آن‌ها هستند. تناسب پوشش و لباس با فرم بدن، به افراد کمک می‌کند تا بهتر و زیبا‌تر دیده شوند و بتوانند برخی از مواردی که در بدن خود دوست ندارند را بپوشانند. در ادامه این مقاله از سایت فروشگاه ایرانیان ، به موضوع لباس مناسب براساس فرم بدن زنان بیشتر می‌پردازیم.

 

تناسب پوشش با فرم بدن

همان طور که گفته شد، تمام زنان دارای فرم بدن مختلفی هستند که آن‌ها را منحصر به فرد می‌کند. طبق اصول مد، چند دسته بندی برای فرم بدن افراد وجود دارد که به متناسب و اصولی بودن پوشش آن‌ها کمک می‌کند. در واقع اگرچه زنان مختارند هر آنچه که دوست دارند را بدون توجه به اصول طبق دلخواه خود بپوشند، اما توجه به این موضوع می‌تواند به آن‌ها در داشتن استایلی زیبا کمک کند. برای مثال، اگر سایز بزرگ هستید، به این معنی است که لباسی را باید انتخاب کنید که منحنی‌ها و نقاط ضعف اندام شما را پوشانده و استایل شگفت انگیزی به شما بدهد. با پیروی از این نکات در مورد نحوه لباس پوشیدن متناسب با فرم بدن خود، می‌توانید استایلی داشته باشید که به شما احساس اعتماد به نفس و شیک بودن دهد. به یاد داشته باشید که شما در هر شرایطی باید بدن خود و نقاط قوت و ضعف آن را در آغوش بگیرید، در عین حال پوشاک زنانه مناسب انتخاب کنید و با کمی اعتماد به نفس و دانش، در هر لباسی بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید.

 

تناسب پوشش با فرم بدن

 

انواع فرم بدن زنانه

به طور کلی چهار فرم بدنی مختلف وجود دارد که انتخاب لباس طبق آن‌ها انجام می‌شود. انواع فرم بدنی عبارتند از:

فرم بدن گلابی شکل (Pear-shaped body shape)

فرم بدن ساعت شنی (Hourglass body shape)

فرم بدن سیبی شکل (Apple-shaped body shape)

فرم بدن مستطیلی شکل (Rectangular body shape)

 

نکاتی برای تناسب فرم بدن و پوشش

هر فردی دارای تیپ بدنی منحصر به فردی است که در مورد مد و استایل نیاز به توجه خاصی دارد. نکته کلیدی برای اینکه به بهترین شکل به نظر برسید این است که طوری لباس بپوشید که بهترین ویژگی‌های شما برجسته شده و در عین حال جنبه‌هایی که ممکن است چندان دوست ندارید را کم اهمیت جلوه داده و آن‌ها را پوشش دهید. اما چگونه می‌توانید بفهمید که کدام مدل‌ها و سیلوئت‌ها برای تیپ اندام شما مناسب‌تر است؟ در ادامه شما را از طریق فرآیند شناسایی تیپ بدنی خود راهنمایی می‌کنیم و نکات و پیشنهاداتی را در مورد نحوه استایل کردن لباس‌ها متناسب با آن ارائه می‌دهیم.

 

۱- نوع فرم بدن خود را بشناسید: وقتی صحبت از مد می‌شود، مهم است که به یاد داشته باشید که یک اندازه برای همه مناسب نیست. در واقع، لباس پوشیدن متناسب با تیپ بدنی شما می‌تواند تغیرات بزرگی در ظاهر و احساس شما ایجاد کند. برای این موضوع اولین قدم برای لباس پوشیدن متناسب با تیپ بدنی خود این است که بدانید چه نوع فرم بدنی دارید.

 

همان طور که گفته شد، چهار نوع فرم و شکل بدن اصلی وجود دارد که عبارتند از سیبی شکل، گلابی شکل، ساعت شنی و مستطیلی شکل. با اندازه‌گیری شانه‌ها، سینه، کمر و باسن می‌توانید نوع فرم بدن خود را تعیین کنید. هنگامی که اندازه‌های خود را دانستید، می‌توانید از آنها برای تشخیص نوع فرم بدن خود استفاده کنید. برای مثال اگر سایز بزرگ یا کوچک هستید، ممکن است پیدا کردن لباس‌های مورد علاقه و متناسب با فرم بدنتان مشکل و چالش برانگیز باشد. خبر خوب این است که گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند نقاط قوت اندام شما را برجسته کنند و به شما احساس اعتماد به نفس و شیک بودن دهند.

 

۲- سیلوئت‌های مناسب را انتخاب کنید: قدم بعدی این است که لباس‌هایی را انتخاب کنید که تیپ بدنی شما را برجسته کنند. به عنوان مثال، اگر بدنی به شکل سیب دارید، باید به دنبال لباس‌ها و تاپ‌هایی باشید که در قسمت کمر جمع می‌شوند. اگر اندامی گلابی شکل دارید، باید به دنبال لباس‌هایی باشید که بالاتنه شما را برجسته می‌کننند، مانند تاپ‌های بدون آستین و لباس‌های یقه باز.

 

۳- بازی با تناسب: همچنین می‌توانید با بازی با تناسب هم استایلی جذاب داشته باشید. به عنوان مثال، اگر پاهای بلندی دارید، می‌توانید از شلوار زنانه یا دامن‌های کمر بلند استفاده کنید تا پاهای خود را بهتر جلوه دهید. به همین ترتیب، اگر نیم تنه کوتاهی دارید، می‌توانید تاپ‌هایی با یقه بلند بپوشید تا توهم بالاتنه بلندتر ایجاد کنید. علاوه بر این، می‌توانید قطعات مختلف را با هم ترکیب کنید تا تناسبات مناسبی را پیدا کنید که تیپ بدنی شما را برجسته می‌کنند.

 

۴- استفاده از اکسسوری‌ها: استفاده از اکسسوری‌ها راه دیگری برای متناسب کردن تیپ و فرم بدنی شماست. به عنوان مثال، اگر بدن شما مستطیلی شکل است، می‌توانید یک کمربند به خط کمر خود اضافه کنید. اگر اندام گلابی شکلی دارید، می‌توانید برای جلب توجه به قسمت بالاتنه خود، گردنبند بزرگی انتخاب کنید. اکسسوری‌های مناسب می‌توانند تفاوت قابل توجهی در ظاهر شما ایجاد کنند. کفش یکی دیگر از اکسسوری‌های مهم است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر پا‌های بلندی دارید، کفش‌هایی با پاشنه کوتاه‌تر انتخاب کنید. در مقابل اگر کوتاه قامت هستید، کفش‌های پاشنه‌دار بهترین انتخاب برای شما هستند.

 

۵- انتخاب پارچه‌های مناسب: پارچه مناسب می‌تواند یک لباس را زیبا کرده و یا آن را خراب کند. برای مثال، اگر فردی با اندام و سایز بزرگ هستید، پارچه‌هایی که خیلی چسبنده یا خیلی سفت هستند، ممکن است برای شما ناخوشایند و ناراحت‌کننده باشند. به همین دلیل به دنبال پارچه‌هایی باشید که کمی گشاد‌تر و نرم‌تر هستند باشید. پارچه‌های طبیعی مانند پنبه، کتان و ابریشم انتخاب‌های عالی هستند.

 

۶- پیدا کردن تناسب بدنی خود: در نهایت، پیدا کردن تناسب هنگام خرید لباس یک امر ضروری است. حتی گران‌ترین لباس‌های طراحان اگر برای تیپ بدنی شما خیلی بزرگ یا کوچک باشند، می‌توانند زشت و نا‌متناسب به نظر برسند. حتماً لباس‌ها را قبل از خرید امتحان کنید و به نحوه تناسب آنها با بدن خود توجه کنید. اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید نیز، حتما از مشاوره آنلاین رایگان ارائه برای یافتن اندازه مناسب خود کمک بگیرید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024