وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌اند (+تصاویر)



کسی را سراغ نداریم که عاشق طبیعت نباشد و انسان‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به دل طبیعت بزنند و حال و هوایی تازه کنند. البته این روز‌ها کمتر جایی را شاهد هستیم که طبیعت دست‌نخورده و بکری داشته باشد و به هرکجای دنیا که سفر کنید آثاری از حضور انسان‌ها در طبیعت خواهید دید.

 کسی را سراغ نداریم که عاشق طبیعت نباشد و انسان‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به دل طبیعت بزنند و حال و هوایی تازه کنند. البته این روزها کمتر جایی را شاهد هستیم که طبیعت دست‌نخورده و بکری داشته باشد و به هرکجای دنیا که سفر کنید آثاری از حضور انسان‌ها در طبیعت خواهید دید.

در‌واقع باقیمانده حضور بشر در گوشه و کنار طبیعت دیده می‌شود و گاهی اوقات وسایل نقلیه‌ای که سال‌هاست جای چهارپایان را برای حمل و نقل انسان‌ها گرفته‌اند در دل طبیعت به حال خود رها شده‌اند. طبعیت نیز آغوشش را به روی این وسایل نقلیه باز کرده است و رفته‌رفته آن‌ها را در دل خود جای می‌دهد تا با طبیعت یکی شوند.

به همین منظور خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم به وسایل نقلیه‌ای اشاره کنیم که مدت‌هاست به حال خود مانده‌اند و با دل طبیعت یکی شده‌اند.

۲۰. هواپیمایی سقوط کرده در آلاسکا

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


به‌رغم پیشرفت‌های علم هوانوردی باز هم شاهد سوانح هوایی هستیم، این سوانح که ممکن است آمار جهانی آن‌ها نسبت به چندین دهه گذشته کمتر شده باشند در گذشته بیشتر اتفاق می‌افتادند. یکی از این موارد هواپیمای دو موتوره داگلاس C-47 بود که در سال ۱۹۵۷ سقوط کرد و زمین‌گیر شد.

این هواپیما که از آن با نام Gooney Bird نیز یاد می‌شود چندین کیلومتر دورتر از منطقه‌ای با نام گوستاوس در آلاسکا سقوط کرد و باقیمانده‌های هواپیمای داگلاس C-47 پس از گذشت نیم‌قرن هنوز در این منطقه حضور دارد.

جالب اینجاست که افراد زیادی از محل سقوط این هواپیما برای جمع‌آوری باقیمانده‌های آن باز دید می‌کنند. عده زیادی نیز کنجکاو می‌شوند تا ببینند چه سرنوشت شومی در انتظار سرنشینان این هواپیما بوده است. عده‌ای نیز این هواپیما را شیطان‌زده تلقی می‌کنند و مدعی هستند صداهای وحشتناکی از داخل آن به گوش می‌رسد. در این بین طبیعت آغوشش را برای این هواپیما باز کرده و در طی این مدت طولانی، هواپیمای داگلاس C-47 به قسمتی از طبیعت تبدیل شده است.

۱۹. کابین خلبانی که سال‌های زیادی از نابودی آن می‌گذرد

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


در سال ۲۰۱۷ تصاویر عجیبی از یک فرودگاه نظامی متروکه که سال ساخت آن به دوران کمونیست‌ها باز می‌گردد در فضای اینترنت دست به دست شد. در این تصاویر هواپیماها و خودروهای نظامی که مدت‌ها به حال خود رها شده‌ بودند مشاهده می‌شد.

این فرودگاه در مرز بوسنی و هرزگوین قرار دارد و به‌رغم اینکه چیزی حدود بیست سال از تخلیه آن می‌گذرد اما باز هم نمایی جذاب و دیدنی دارد. در بین تمامی عکس‌هایی که از این فرودگاه متروکه منتشر شد شاهد عکسی از داخل کابین خلبان یک هواپیمای نظامی بودیم که قسمت‌های زیادی از آن زنگ‌زده بود و عملاً چیز به‌درد بخوری داخل آن یافت نمی‌شد.

در این تصویر دو صندلی خلبان و کمک‌خلبان به چشم می‌خورد و تمامی درجه‌های جلو خلبان از بین رفته است. این فروگاه همانند سایر مکان‌های متروکه و خالی از سکنه داستان‌های ترسناکی را در دل خود نهان کرده و بسیاری از بازدیدکنندگان مدعی هستند صداهای وحشتناکی در محیط فرودگاه شنیده‌اند.

۱۸. خودرویی قدیمی که با طبیعت یکی شده است

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


در سال ۲۰۱۲، پیتر لیپمَن، عکس‌هایی جذابی را از یکی از آلبوم‌های عکاسی خود با نام Paradise Parking منتشر کرد. در این عکس‌ها شاهد خودروهایی قدیمی هستیم که در طبیعت رها شده‌‌اند. جالب است بدانید لیپمن، چیزی حدود ۲ سال برای جمع‌آوری عکس‌های این آلبوم وقت گذاشته و انصافاً هم ماحصل کار وی، عکس‌های بسیار جالبی از به‌هم پیوستن دوباره صنعت و طبیعت است.

لیپمن سعی کرده بود تا در این عکس‌‌ها از یک طرف ترس را در دل مخاطبین القاء کند و از طرف دیگر نظر آن‌ها را به قدرت طبیعت جلب نماید. به این ترتیب با مشاهده به این عکس‌ها انسان به این فکر می‌افتد که صنعت با تمام پیشرفت و جذابیت‌های خود در برابر طبیعت حرفی برای گفتن ندارد و در نهایت این طبیعت است که صنعت را در خود ادغام می‌کند.

در بین تمامی عکس‌هایی که لپمن منتشر کرده است یک خودروی بسیار قدیمی را شاهد هستیم که به‌سختی می‌توان مدل آن را تخمین زد، این خودرو عملاً با دل طبیعت یکی شده است و در دهه‌های آینده قطعاًدر زیر شاخ و برگ و ریشه‌های درختان مدفون خواهد شد.

۱۷. هواپیمایی قدیمی از جنگ جهانی دوم

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


در سال ۲۰۱۶ تصاویر زیادی از هواپیماها و تانک‌های بسیار قدیمی و از کار افتاده‌ای که مربوط به جنگ‌جهانی دوم بودند در فضای اینترنت دست به دست شد. این هواپیما‌ها و تانک‌ها در جزیره‌ای دورافتاده در اقیانوس آرام به حال خود رها شده‌اند تا طبیعت حسابش را با آن‌ها یک‌سره کند.

در بین تمامی این تصاویر یک هواپیمای قدیمی B-25 بیشتر از بقیه جلب توجه میکند، این بمب‌افکن قدرتمند که روزگای سینه آسمان را می‌شکافت اکنون گرفتار زمین شده است و با ظاهری فلاکت‌بار افسوس بمب‌هایی که بر سر مردمان بی‌گناه ریخته را می‌خورد و بدون هیچ‌دفاعی منتظر است تا طبیعت انتقام‌اش را از این بمب‌افکن بگیرد.

۱۶. خودروهایی که آشیانه درختان شده‌اند

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


مادر طبعیت تمام چیزهایی که به انسان‌ها داده را دیر یا زود پس می‌گیرد. در بین عکس‌هایی از وسایل نقلیه که با طبیعت یکی شده‌اند چشم‌مان به خودرویی جالب افتاد که شاخه‌های درختان از میان کاپوت این خودرو بر به آسمان کشیده است.

این خودرو که اکنون آشیانه درختان شده و یارای مقاومت در برابر خشم طبیعت را ندارد روزگاری در پهنای جاده‌های بی‌انتها جولان می‌داده اما شاخه‌های تنومند درختان چنان در دل خودرو فرو رفته‌اند که دیگر هرگز نمی‌تواند از جای خود تکان بخورد. با این حساب در برابر طبیعت تسلیم شده و انتظار روزی را می‌کشد که درختان کارش را تمام کنند.

۱۵. هواپیمایی در میان درختان

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


در سال ۲۰۱۴ تئودور ویس (Theodore Weiss)، خلبان یک هواپیمای کوچک دچار سانحه هوایی شد و در جنگلی در فلوریدا با زمین برخورد کرد. این هواپیما که کاملاً نابود شده بود توسط گروه‌های جستجو، پیدا نشد و ماه‌ها از گم شدن آن می‌گذشت تا اینکه دست‌آخر یک جنگل‌نورد آن را پیدا کرد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت تئودور ویس بیچاره جان خود را در این حادثه دلخراش از دست داده بود و باقیمانده هواپیما نیز به انداز‌ه‌ای تخریب شده بود که دیگر توجیهی برای حمل قطعات آن وجود نداشت. در نتیجه این هواپیمای کوچک در محلی که با زمین برخورد کرده بود باقی ماند.

بازدید کننده‌های محل برخورد این هوایپما مدعی هستند، این ناحیه فضای بسیار ترسناک و حزن‌انگیزی دارد و همین امر باعث شده تا افراد بیشتری به محل برخورد هواپیما مراجعه نموده و شهامت خود را در رویارویی با ترس امتحان کنند.

۱۴. قایق کانو رها شده در جنگل

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


بشر همیشه نمادهایی از حضور خود در قسمت‌های مختلف طبیعت باقی می‌گذارد و مدتی پیش عکسی از یک قایق کانو را شاهد بودیم که به دلایل نامشخصی در یک روخانه رها شده است. بعید به نظر می‌رسد بتوان دلیل رها شدن این قایق را پیدا کرد و متوجه شد این قایق کانو چه داستانی را در دل نهان کرده است.

از آنجایی که محل رها شدن این قایق در گذر عبور قبایل جنگلی و همچنین توریست‌ها است، احتمال می‌رود این قایل را توریست‌ها از بومی‌های منطقه برای حمل و نقل اجاره یا خریده باشند و پس از اینکه کارشان راه افتاد، آن را در همان حال رها کرده‌اند. با توجه به وضعیتی که این قایق دارد می‌توان حدس زد مدت زیادی از رها شدن آن نمی‌گذرد اما بدون شک در دراز مدت این قایق دوباره به دل طبیعت باز خواهد گشت و خط و خبری از آن باقی نخواهد ماند.

۱۳. خودرویی قدیمی که تسلیم طبیعت شده است

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


در بالا به آلبوم عکس‌های پیتر لیپمن از خودروهای رها شده در طبیعت اشاره کردیم. این آلبوم ماحصل ۲ سال تلاش لیپمن است و انصافاً باید گفت عکس‌های مفهومی و جذابی را در آن شاهد هستیم که به این راحتی‌ها نمی‌توان از کنار آن گذشت.

در یکی دیگر از عکس‌های آلبوم Paradise Parking شاهد خودروی قدیمی سبز رنگی هستیم که نه تنها رنگ بدنه آن با طبیعت همخوانی دارد بلکه سالیان طولانی همنشینی در کنار درختان باعث شده تا رنگ و روی طبیعت را بگیرد و در آغوش مادر طبیعت بیارامد.

جالب اینجاست بیشتر خودروهایی که در این آلبوم، عکس‌های آن‌ها را شاهد هستیم، در زمان خود، خودروهایی بسیار شیک و اعیانی بوده‌اند و اگر بخت با آن‌ها یار بود و تسلیم طبیعت نمی‌شدند اکنون این خودروهای بخت‌برگشته را در کلکسیون‌های خودرو شاهد بودیم.

۱۲. کشتی ارواح

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


داستان‌های زیادی در خصوص کشتی‌های ارواح وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را نمی‌توان باور کرد. اما واقعیت این است که کشتی‌های زیادی در گوشه‌ و کنار دنیا به حال خود رها شده‌اند و انتظار پایانی تلخ را می‌کشند تا مادر طبیعت آن‌ها را نیست و نابود کند.

در همین زمینه باخبر شدیم در سال ۲۰۱۷، گروهی از کایاک‌سوار‌ها که در پهنای رودخانه اُهیو، قایق‌سواری می‌کردند با کشتی قدیمی برخورد داشتند که عمر آن دست‌کم به یک قرن پیش باز می‌گشت. کاملاً مشخص بود که این کشتی رازهای نهفته زیادی را در دل خود نهان کرده است.

بعدها مشخص شد کشتی ارواح داستان ما محصول دست یک شرکت کشتی‌سازی آمریکایی با نام Delaware بوده و روزگار درخشانی را پشت‌سر گذاشته است. این کشتی اولین کشتی بود که بدنه آن از آهن ساخته شده بود و افتخار خدمت در جنگ‌جهانی دوم را داشت. اما روزگار با این کشتی یار نبود و دست‌آخر در کنار یک رودخانه رها شد تا به کشتی ارواح تبدیل شود.

‍۱۱. باقی‌مانده‌هایی از نبرد خونین میان تانک‌ها

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


اگر نگاهی به تاریخ جنگ‌جهانی دوم داشته باشید متوجه خواهید شد در آن روزگار در جزیره‌ای با نام گوادال در اقیانوس آرام نبرد خونینی میان‌ تانک‌ها درگرفته است. این نبرد به عنوان اولین رویارویی بزرگ نیروهای ارتش سلطنتی ژاپن و متفقین شناخته می‌شود. کاملاً پیداست نبردی با این عظمت، کشته‌های زیادی را شاهد بوده است و در نهایت ارتش آمریکا پیروز این میدان بود اما تانک‌های زیادی در این نبرد از بین رفت و کار به جایی رسید که بسیاری از سربازان، تانک‌ها و سایر وسیله‌های نقلیه نظامی خود را رها کرد‌ند.

در بحبوحه جنگ‌جهانی دوم هیچکدام از طرفین فرصتی برای بازگردانی این وسیله‌های نقلیه و تعمیر آن‌ها پیدا نکرد و از آن زمان تاکنون جزیره گوادال در اقیانوس آرام میزبان تانک‌های زیادی است که مدت‌ها رها شده‌اند و طبیعت سلانه‌سلانه آن‌ها را به دل خود فرو می‌برد.

۱۰. خودرویی که به گلدانی برای رشد گیاهان تبدیل شده است

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


به هر اندازه که بشر برای نابودی طبیعت کمر همت بسته است به همان اندازه نیز طبیعت دربرابر این نابودی مقابله می‌کند، ممکن است آهنگ نابودی زمین از جانب بشر سریع‌تر باشد اما طبیعت صبر و حوصله‌اش بیشتر است و با آهنگی آرام و یکنخواخت، دستاوردهای بشر را به کام خود می‌کشاند.

برای اثبات این امر کافی است به تصویر خودرویی قدیمی نگاه کنید که رها کردن آن در دل طبیعت باعث شده تا گیاهان از داخل موتور این خودرو سر در بیاورند و این خودرو همانند یک گلدان، گیاهان را در بر بگیرد. چیزی که در عکس این خودرو مشاهده می‌کنیم ممکن است به لحاظ بصری جالب به نظر برسد اما واقعیت چیز دیگری است و چه بهتر که صنایع بزرگ و مالکین وسایل نقلیه به جای رها کردن این وسایل، آن‌ها را به مراکز نابودی خودرو ببرند تا طبیعت از آسیب‌های ناشی از خودروهای رها شده در امان بماند.

۹. فولکس‌واگنی گم‌ شده در طبیعت

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


اگر به میانه راه زندگی خود نزدیک شده‌اید به احتمال زیاد فولکس‌واگن تیپ ۲ را به‌خاطر دارید. این خودرو که قدیم‌ها در کشور ما با نام فولکس‌واگن استیشن نیز شناخته می‌شد مد‌ت‌های زیادی است که به تاریخ پیوسته و این روزها به‌عنوان خودرویی که یادآور خاطره‌های شیرین گذشته است، شناخته می‌شود.

فولکس‌واگن اولین دستگاه از این خودرو را در دهه ۱۹۵۰ راهی بازار کرد و فولکس‌واگن تیپ ۲ به‌سرعت توانست مرزها را طی کند و راهی کشورهای مختلفی شد. در دهه ۶۰ میلادی نیز این خودرو که قیمت ارزانی داشت و لوازم یدکی آن‌ هم فراوان خوش‌قیمت بود در دسترس خانواده‌ها قرار گرفت و حتی در ایران مدتی از این خودرو برای سرویس مدرسه‌ها استفاده می‌شد.

عمر فولکس‌واگن تیپ ۲ همانند دیگر خودروها به دنیا نبود و در نهایت شاهد توقف ساخت این خودروی خاطره‌انگیز بودیم. در همین زمینه عکسی از یک فولکس‌واگن تیپ ۲ رها شده در طبیعت منتشر شده که طبیعت آن را کاملاً در آغوش خود گرفته و سلانه‌سلانه دارد با طبیعت یکی می‌شد.

۸. کامیونی قدیمی که چیزی زیادی از آن باقی نمانده است

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


کشور مالزی مناطق توریستی بسیار زیادی دارد، انصافاً دولت این کشور نیز سیاست‌های خوبی برای جذب توریست اتخاذ کرده است و سالانه فوجی از توریست‌ها از کشورهای مختلف دنیا برای بازدید و گشت‌ و گذار به مالزی سفر می‌کنند.

در این بین بسیاری از مناطق مالزی آب و هوای جنگلی و بارانی دارد و توریست‌ها برای ایاب و ذهاب از خودروهای محلی کمک می‌گیرند. این امر باعث شده تا بسیاری از این خودروها که به لحاظ فنی در شرایط خوبی نگه داری نمی‌شوند پس از خرابی، در میانه راه رها شوند. یکی از این خودروهای بخت‌ برگشته یک کامیون است که باران‌ و گیاهان به اندازه‌ای به آن‌ صدمه وارد کرده‌اند که به‌سختی می‌توان مدل این کامیون را تشخیص داد. با این حساب می‌توان گفت این کامیون پیر و خسته پس از سال‌ها خدمت به انسان‌ها به آغوش طبیعت بازگشته تا آرامشی ابدی داشته باشد.

۷. کشتی رها‌ شده در آمازون

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


کشور پرو دارای مناطق توریستی بسیار زیادی است، این کشور که آب و هوای خوب و مناظر سرسبزی دارد به لطف رشته‌ کوه‌های آند و رودخانه آمازون هر ساله توریست‌های زیادی راهی پرو می‌شوند.

همان‌طور که شما هم حتماً شنیده‌اید می‌گویند هر جا که آب هست، آبادانی نیز هست، رودخانه آمازون نیز محل زندگی حیوانات زیادی است و به ادامه حیات حیوانات خاکی بیشماری کمک می‌کند. در این بین از آن‌جایی که بشر به هر کجا وارد شود اثری از خود باقی می‌گذارد در روخانه آمازون نیز هزار و یک وسیله نقلیه رها شده پیدا می‌شود.

یکی از این موارد کشتی رها‌ شده‌ا‌ی است که در ساحل رودخانه آمازون، در شهر ایکیتوس واقع در شمال پرو یافت می‌شود. این شهر به‌عنوان ششمین شهر پرجمعیت پرو شناخته می‌شود و این کشتی رها‌ شده به‌ جاذبه‌ای دیگر برای توریست‌ها تبدیل گردیده تا در کنار بازدید از آمازون، سری به این کشتی متروک بزنند.

۶. صدها خودروی قدیمی که سودای یکی شدن با طبیعت را در سر می‌پرورانند

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


اگر به مطالعه فرهنگ و تاریخ کشورهای مختلف علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که سوئد یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است، آوازه خدمات دولت این کشور به مردم در زمینه درمان به تمام دنیا رسیده و با کشوری طرف هستیم که سیاست‌های جالبی برای حفظ مهم‌زیست دارد.

در این بین جالب است بدانید سوئد به‌عنوان بزرگترین قبرستان خودور در دنیا شناخته می‌شود و منطقه‌ای در سوئد برای نگه‌داری خودروهای قدیمی اختصاص داده شده است. این منطقه در‌واقع یک معدن قدیمی است که در دل جنگل نهان شده و بیشتر از هزار خودرو در این قبرستان خودورها به چشم می‌خورد.

سال ساخت اغلب این خودرو به دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلادی باز می‌گردد و بیشتر این خودروهای قدیمی در اختیار سربازان آمریکایی حاضر در جنگ‌جهانی دوم بود که پس از خاتمه جنگ به دیار خود بازگشته‌اند و خودروها را رها کرده‌ بودند.

۵. موتورسیکلتی قدیمی و زنگ‌زده

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


گاهی اوقات وسایل نقلیه‌ای رها شده‌ای را در طبیعت شاهد هستیم که توانسته‌اند با استتار در دل جنگل به خوبی خود را از نظرها پنهان کنند. یکی از این موارد موتورسیکلت زنگ‌زده و رنگ و رو رفته‌ای است که گویی سال‌ها در طبیعت رها شده و به جزئی از جنگل تبدیل شده است.

مشخص نیست این موتورسیکلت بخت‌برگشته چه سرنوشت شومی را تجربه کرده و به این روز افتاده اما بدون شک این موتورسیکلت زنگ‌زده روزگار درخشانی داشته و صاحب‌اش حسابی هوای آن را داشته است. اما این روزها سپری شده و اکنون در انتظار آن را می‌کشد تا به آغوش طبیعت باز گردد.

۴. اتوبوس مدرسه‌ در محاصره گیاهان

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


اتوبوس‌ها از آن دسته خودروهایی هستند که افراد زیادی خاطره‌های خوشی با آن‌ها دارند، در این بین اتوبوس‌های مدرسه حال و هوای دیگری دارند و بچه‌ها خاطره‌های بیشتری با این اتوبوس‌ها دارند. اما طبیعت به چیزی رحم نمی‌کند و وسایل نقلیه به هر اندازه هم که به انسان‌ها خدمت کرده باشند باز هم روزی به کنار گذاشته می‌شوند.

در همین زمینه اتوبوس قدیمی در کنار جاده در جنگلی پیدا شده که مشخص است سال‌های سال در همین وضعیت قرار دارد. شرایطی که این اتوبوس رها شده است کاملاً شرایط مرموز و رمز‌آلودی است و با توجه به اینکه سال‌های سال است در کنار جاده رها شده، بعید به نظر می‌رسد این اتوبوس داستان خودش را برملا کند و متوجه شویم چه بلایی بر سرش آمده است.

۳. موتورسیکلتی آرمیده در آغوش گیاهان

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


موتورسیکلت از آن دسته وسایل نقلیه‌ای است که مشاهده آن، چالاکی و سرعت را در ذهن تداعی می‌کند اما داستان موتورسیکلتی که در تصویر می‌بینید فرق می‌کند و در یک مزرعه قدیمی به زنجیر بسته شده و برای ابد رها شده است.

بسته‌شدن این موتورسیکلت به‌زنجیر حکایت از آن دارد که صاحب‌اش قصد داشته روزی برای بردن موتورسیکلت مراجعه کند اما بنا به هردلیلی موفق نشده و این موتورسیکلت به وسیله‌ای فراموش شده تبدیل شده است. به این ترتیب باید گفت بدون شک این موتورسیکلت خدمات زیادی برای مالک‌ خود انجام داده و اکنون زمان آن فرا رسیده تا در کنار گیاهان بیارامد و نابودی و نیستی را تجربه کند.

۲. خودرویی درمانده در میان شاخ و برگ درختان

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


در سال ۲۰۱۶ عکس‌های زیادی با محوریت خودروهای رها شده در طبیعت از جانب یک آژانس تبلیغاتی برزیلی منتشر شد، در این عکس‌های خودروهای شاسی‌بلند، جیپ و کامیون‌هایی به چشم می‌خورد که در جنگ به حال خود رها شده‌ بودند.

در میان این عکس‌ها خودروی پیکاپی به چشم می‌خورد که تا خرخره در میان گیاهان گیر کرده و عجز و ناتوانی خودروی ساخت بشر در برابر قدرت طبیعت در این تصویر کاملاً نمایان است. از آنجایی که این عکس‌ها از جانب یک آژانس تبلیغاتی منتشر شده است مشخص نیست این عکس‌ها از خودروهای واقعی گرفته شده‌اند یا اینکه به لطف فناوری‌های کامپیوتری با عکس‌هایی ویرایش شده طرف هستیم. اما در هر صورت باید به این آٓژانس تبلیغاتی برزیلی بابت این عکس‌های جذاب دستمریزاد گفت.

۱. ون آبی که مدت‌هاست رنگ خیابان‌ها را ندیده

اخبار,اخبارگوناگون,وسایل نقلیه‌ای که به حال خود رها و با طبیعت یکی شده‌ان


هاوایی یکی از بهترین نقاط توریستی دنیاست و مجموعه جزایر هاوایی از جانب بسیاری از مراجع گردشگری به‌عنوان جذاب‌ترین و زیباترین نقطه دنیا برای تفریح و گشت و گذار شناخته شده است. جالب اینجاست هاوایی در کنار تمام زیبایی‌هایی که دارد گرفتار یک مشکل بسیار بزرگ و ناپسند است و این مشکل چیزی نیست به‌غیر از خودروهای رها شده در هاوایی.

به این ترتیب به هرکجای هاوایی که سر بزنید به احتمال زیاد چشم شما به یک یا چند خودروی قدیمی و رها شده می‌افتد که منظره زیبای این منطقه توریستی را مخدوش کرده است. در این زمینه می‌توان به تصویر ون آبی اشاره کرد که کاملاً مشخص است مدت‌های زیادی می‌شود رنگ خیابان‌ها را ندیده و سال‌هاست بلااستفاده مانده است.

پدیده وسایل نقلیه رها شده در طبیعت مختص قسمت‌های خاصی از دنیا نیست و اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، در پایان پیشنهاد می‌کنیم ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.

 

 برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------