نگاهی به چند اثر هنری در بینال ونیز (+تصاویر)



اخبار,اخبار گوناگون,نگاهی به چند اثر هنری در بینال ونیز

در کنار نمایش قایق غرق‌شده پناهجویان که بیش از ۷۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند،‌ آثار هنری دیگری نیز در دوسالانه هنری ونیز به چشم می‌خورد که هنرمندان سعی دارند به واسطه ۱۰آن‌ها تغییرات اقلیمی‌ را مرکز توجه مخاطبان این رویداد هنری قرار دهند.

 به گزارش ایسنا، اثر هنری «‌توماس ساراسنو» به عنوان «ناپدید شدن ابرها» که همراه با پخش موسیقی اجرا می‌شود، از جمله آثاری است که سعی دارد درباره گرمایش زمین هشدار دهد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,نگاهی به چند اثر هنری در بینال ونیز

 

اثر لورنزو کوئین از ایتالیا

 

«لورنزو کوئین» (Lorenzo Quinn) نیز با خلق یک پل ساخته شده از اتصال شش دست، سعی دارد مردم را به انجام اقداماتی برای بهبودی تغییرات اقلیمی دعوت کند.

 

«کوئین» درخصوص اثر هنری خود بیان کرد: «هدف اصلی از ساخت این مجسمه بیشتر عمل کردن است و عمل  کردن همیشه قوی‌تر از حرف زدن بوده و برای همین است که این اثر ساختن یک پل را نشان می‌دهد؛ چرا که در حال حاضر نیاز داریم تا حرکتی از مردم در راستای بهبودی این معضل ببینیم. پس برای این کار نیاز داریم بین فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم.»

 

وی افزود: «‌انسانیت در مشارکت مردم با یکدیگر بیشتر از هر زمانی تأثیرگذار بوده است. ما با کمک یکدیگر به اهداف شگفت‌آوری دست یافته‌ایم. این همان چیزی است که من می‌خواهم با ساخت این مجسمه به تصویر بکشم. شش دست که پنج دست آن هر کدام نشان‌دهنده یک قاره است و دست دیگر نشانگر «عشق» است.»

 

اخبار,اخبار گوناگون,نگاهی به چند اثر هنری در بینال ونیز

 

اثر قایق غرق‌شده مهاجران

 

قایق غرق شده مهاجران به عنوان نماد بحران جهانی مهاجرت توسط «کریستوف باچل» (Christoph Büchel) هنرمند سوئیسی در دوسالانه هنری ونیز به نمایش گذاشته شد. این قایق در نزدیکی جزیره «لامپدوسا» ایتالیا در حالی که حامل بیش از ۱۰۰۰ نفر مهاجر بود، در هجدهم آوریل سال ۲۰۱۵ غرق شد.

 

پناه و هشتمین دوره از دوسالانه هنری «‌بینال» از روز شنبه یازدهم ماه «مه» آغاز شده و تا بیست و چهارم نوامبر به کار خود ادامه خواهد داد.

 

ماهنامه هنری «آرت نیوزپیپر» با انتشار گزارشی پاویون ایران در پنجاه و هشتمین دوسالانه (بینال) ونیز را در میانجذاب‌ترین‌های این نمایشگاه بزرگ هنری قرار داد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,نگاهی به چند اثر هنری در بینال ونیز

 

اثر هنری ایرانی در بینال ونیز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------