فداکاری افسر ژاپنی برای نجات جان 2 هزار سرباز تایوانی در جریان جنگ جهانی دوم



اخبار,اخبارگوناگون,افسرژاپنی
اگرچه بشر در جریان جنگ های جهانی شاهد صحنه های خشونت بار زیادی بوده است، اما گاهی در اوج خشونت صحنه هایی انسان دوستانه نیز خلق شده که در نوع خود بی نظیر بوده اند.

به گزارش انتخاب، یک افسر ژاپنی در طول جنگ جهانی دوم ، خود را به جای دو هزار سرباز تایوانی قربانی کرد.

ماجرا از این قرار بود که اوتوئمون هیروئادا، یک افسر ژاپنی بود که در طول جنگ در مسیر دریایی ژاپن و تایوان خدمت می کرد. در یکی از روزهای عملیات از مقامات بالادستی خود دستور گرفت که یک اسکادران گشت دریایی متشکل از دو هزار سرباز تایوانی را به عهده بگیرد.

آنها فیلیپین را در فوریه سال 1945 که توسط ارتش ایالات متحده که به حومه مانیل رسیده بود تسخیر شده بود ، محاصره کردند. به هیروئادا دستور داده شد تا از سربازان تایوانی برای حملات انتحاری به تانک های دشمن استفاده کند و به عبارتی آنها را قربانی کند تا راه باز شود اما وی از این دستور سرپیچی کرد.

در عوض ، او به همراه گروهبان تایوانی خود وارد مذاکرات پنهانی با نیروهای آمریکایی شد و به سربازان دستور داد تسلیم شوند تا زنده بمانند. او در گفتگو با سربازان تایوانی گفت: "شما تایوانی هستید و بدون شک همسران ، والدین و خواهران و برادران شما در خانه منتظر شما هستند. شما مردان حداقل باید زنده به خانه برگردید." وی سپس با تیراندازی به خود، خودکشی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------