تجربه سفر به شیراز، یک تجربه فراموش‌نشدنی



شیراز با مردمانی مهمان‌نواز، طبیعتی دل‌انگیز و معماری حیرت‌انگیز بناهای تاریخی‌اش مقصدی ایده‌آل برای دوستداران فرهنگ و تاریخ ایران است. تجربه سفر به این مقصد ایران‌گردی جذاب تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز است. در مطلب حاضر قصد داریم نگاهی به جنبه‌های مختلف سفر به شیراز بیندازیم و به گردشگران این مقصد پرطرفدار کمک کنیم تجربه‌ی منحصربه‌فردی در سفر به شهر و ادب به دست بیاورند. پس اگر شما هم از دوستداران این شهر دلربا هستید یا به‌زودی راهی شیراز می‌شوید تا انتها با ما همراه باشید.

 

مسجد نصیر الملک شیراز

 

تجربه سفر به شیراز با وسایل نقلیه مختلف

اولین موردی که می‌تواند تجربه‌های مختلف در سفر به شیراز می‌شود انتخاب وسیله نقلیه برای سفر است. خوشبختانه ازآنجاکه شیراز یک مقصد پر گردشگر و پرتردد محسوب می‌شود، گزینه‌های مختلفی برای سفر به آن دارید که شامل سفر هوایی یا سفر با وسایل نقلیه زمینی از ماشین شخصی تا اتوبوس و قطار می‌شود که هرکدام جذابیت خود را دارند.

اگر بخواهید بدون دردسر و سریع به مقصد برسید مسلماً بلیط هواپیما بهترین انتخاب است، به‌ویژه اگر مبدأ سفرتان فاصله‌ی زیادی تا شیراز دارد. به‌طور مثال با بلیط هواپیما تهران به شیراز کمتر از دو ساعت به مقصد می‌رسید؛ درحالی‌که در سفر زمینی دست‌کم ۱۰ ساعت در مسیر خواهید بود.

 

البته تماشای مناظر چشم‌نواز مسیرتان تا تهران هم نکته‌ی جالب‌توجهی است که نباید آن را نادیده گرفت. در مقابل تجربه سفر با بلیط قطار شیراز تهران به سبب امکان تماشای چشم‌اندازهای طبیعی در طول مسیر تجربه‌ای خاص و تکرارناشدنی است. مسلماً سفر با اتوبوس و خودرو شخصی نیز می‌توانند تجربه‌ای مقرون‌به‌صرفه و ارزان در سفر به شیراز را رقم بزنند.

 

جاهای دیدنی شیراز که نباید از دست داد

تردیدی نیست که شیراز شهرت و محبوبیتش را مدیون جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود است؛ برخی از جاهای دیدنی شیراز هستند که با بازدید از آن‌ها می‌توان یک شیراز گردی به‌یادماندنی و فوق‌العاده را تجربه کرد.

 

حافظیه یکی از جاذبه‌های شیراز است که بازدید از آن نه‌تنها به معنای بازدید از مقبره‌ی شاعره بلندآوازه ایرانی است؛ بلکه حال و هوای آن در برخی شب‌ها باوجود دورهمی‌های حافظ خوانی با لحظات خاطره‌انگیز در سفر همراه است.

 

مسجد نصیر الملک شیراز هم از آن جاهایی که توصیه می‌کنیم در سفر به شیراز حتماً از این شاهکار تمام‌عیار معماری دیدن کنید و فرصت عکاسی در کنار پنجره‌های هفت‌رنگ آن را به هیچ‌وقت از دست ندهید. باغ ارم شیراز، باغ ارمیتاژ، معبد ویسپاسینا و برج کریم‌خان نیز از سایر جاهای دیدنی هستند که برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در سفر شیراز حتماً باید از آن‌ها دیدن کرد.

 

باغ ارم شیراز

 

فعالیت‌ها و تفریحات خاطره‌انگیز در شیراز

سفر به شیراز به موزه گردی، بازدید از مقبره‌های شاعران و تماشای معماری حیرت‌انگیز عمارت‌های قدیمی ختم نمی‌شود و گردشگران می‌توانند با انجام تفریحات و فعالیت‌های خاص تجربه‌ای متفاوت در سفرشان کسب کنند.

 

شیراز با طبیعت بی‌نظیرش مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است و گزینه‌های مختلفی هم برای آن وجود دارد که پارک کوهستانی دراک شیراز، روستای قلات، تنگه دم اسب و دریاچه مهارلو جزو بهترین آن‌ها است. کافه گردی هم از آن فعالیت‌هایی است که در شیراز حال و هوای دیگری دارد؛ به‌ویژه اگر قرار باشد نوشیدنی مخصوص شیرازی‌ها یعنی فالوده شیرازی را امتحان کنید و با مردم دوست‌داشتنی شیراز به گفتگو بنشینید. کافه‌های این شهر فضا و طراحی سنتی جالب و متفاوتی دارند و تنوع آن‌ها نیز بسیار زیاد است.

 

پیاده‌روی از دیگر فعالیت‌های مفرح در سفر به شیراز است و ازآنجاکه این شهر دارای بلندی‌های زیادی است می‌توانید علاوه بر مسیرهای پیاده‌روی شهر، نظیر پارک ملت و مسیر پیاده‌روی سلامت شیراز، به سراغ قدم‌زنی بر روی بلندی علی‌صدر و تپه‌های ارسطو به‌عنوان تجربه‌ای خاص بروید.

 

گشت‌وگذار در مراکز خرید و بازار گردی در شیراز

خرید و بازار گردی در شیراز از آن دسته فعالیت‌هایی است که تجربه سفر به این شهر را شیرین‌تر و به‌یادماندنی‌تر می‌کند. مراکز خرید مدرن و لوکس شیراز نظیر مرکز خرید ستاره فارس، مرکز خرید آرمیتاژ و مجتمع تجاری خلیج‌فارس درست مانند مجتمع‌های چندمنظوره هستند و علاوه بر آنکه فرصت مناسبی برای خرید به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند، مکان مناسبی برای شکم‌گردی و تفریح هستند.

 

گذشته از مجتمع‌های تجاری تفریحی، بازارهای محلی و سنتی شیراز نیز به لذت شیراز گردی اضافه می‌کنند و همچنین به شما امکان می‌دهند از بین اجناس دیدنی، سوغاتی‌های جالبی بخرید و با آن‌ها خاطرات سفر را با خود به همراه ببرید. بازار وکیل شیراز و بازار بزرگ کریم‌خان از بهترین گزینه‌ها برای گشت‌وگذار در بازارهای سنتی شیراز با معماری منحصربه‌فرد هستند که البته فرصتی برای مزه کردن غذاهای محلی شیراز هم هستند.

فضای دل‌نشین این بازارها توصیف ناشدنی است و حتماً باید از نزدیک از آن‌ها دیدن کرد. علاوه بر آن خیابان زند نیز یکی از گزینه‌های عالی برای گشت‌وگذار، خرید و خوردن خوراکی‌های رنگارنگ شیراز است.

 

بازار وکیل شیراز

 

سفر به شیراز در فصل‌های مختلف سال

سفر به شیراز در هر فصل از سال می‌تواند تجربه متفاوتی به همراه داشته باشد و باب میل دسته‌ای از مسافران باشد. در این بخش از مطلب تجربه سفر به شهر شیراز را در دو دوره شامل فصل‌های بهار و تابستان و همچنین فصل‌های پاییز و زمستان را به‌طورکلی توصیف کرده‌ایم تا بتوانید بر مبنای سلیقه شخصی خود برای سفر به شیراز برنامه‌ریزی کنید.

 

تجربه سفر به شیراز در بهار و تابستان

بهار شیراز واقعاً دیدنی است و زیبایی بی‌اندازه باغ‌های شیراز گردشگران را از نقاط مختلف راهی شیراز می‌کند؛ به‌طوری‌که در این دوران به‌سختی می‌توانید بلیط پروازهای رفت‌وبرگشت به شیراز، ازجمله بلیط هواپیما شیراز تهران را خریداری کنید و اکثر این بلیط‌ها به‌سرعت به فروش می‌رسند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به شیراز در تعطیلات عید نوروز را دارید حتماً از چند هفته زودتر بلیط خودتان را تهیه کنید تا به مشکل نخورید.

 

در ماه دوم بهار یعنی اردیبهشت‌ماه با فرارسیدن «روز شیراز» جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود و شهر با برپایی جشنواره‌ها و رویدادهای هیجان‌انگیز به استقبال از آن می‌رود. بااین‌وجود لازم است در نظر داشته باشید که سفر به شیراز در فصل بهار علیرغم همه جذابیت و آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای که دارد با ازدحام و شلوغی همراه است.

 

اگر سفر در ازدحام بهاری شیراز برایتان دشوار است در فصل تابستان نیز می‌توانید به این شهر باصفا سفر کنید. دمای هوا در این ماه‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ اما به سبب تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی برای سفر به این شهر پر گردشگر فراهم می‌شود و طبیعت آن‌هم هنوز سرسبز و تماشایی است.

 

حافظیه شیراز

 

تجربه سفر به شیراز در پاییز و زمستان

با فرارسیدن پاییز آب‌وهوای شیراز بار دیگر معتدل و دل‌نشین می‌شود و شهر مملو از مناظر رؤیایی پاییز می‌شود و برای دوستداران چشم‌اندازهای پاییزی هر گوشه از شیراز معادل یک سوژه برای عکس‌های پاییزی است.

 

هرچند سرمای شیراز بسیاری را از سفر به این شهر در فصل زمستان منصرف می‌کند؛ اما مناظر زمستانی شیراز در کنار مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه سفر به شیراز در این فصل دلیل دیگری برای سفر به شیراز در این فصل از سال است. در ادامه‌ی مطلب بیشتر به هزینه‌های سفر به شیراز از شهرهای مختلف ایران پرداخته‌ایم.

 

هزینه‌های سفر به شیراز

هزینه‌های سفر به شیراز مسلماً بخشی از تجربه سفر به این مقصد جذاب است. بی‌شک هزینه سفر به شیراز بر مبنای انتخاب گزینه‌های مختلف متغیر است؛ به‌طور مثال سفر زمینی بسیار ارزان‌تر از سفر هوایی به شیراز است. بااین‌وجود اگر این گزینه‌ها را در نظر نگیریم زمان سفر به شیراز تأثیر زیادی در هزینه‌های سفر به آن دارد.

 

در بهار و تابستان یا مناسبت‌های خاص که تقاضا برای سفر به شیراز افزایش پیدا می‌کند هزینه خدمات گردشگری، نه‌تنها از تهران بلکه از تمام شهرهای ایران به شیراز افزایش پیدا مي‌کند؛ به‌عنوان‌مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد شیراز که به نسبت بلیط پرواز تهران شیراز متقاضیان کمتری دارد نیز دچار افزایشی چشم‌گیر می‌شود. در مقابل در زمان‌های خلوت سفر نظیر پاییز و به‌ویژه زمستان با کاهش حجم گردشگران قیمت اکثر موارد مربوط به توریسم و گردشگری، ازجمله قیمت بلیط هواپیما یا هزینه اقامت هتل‌ها هم ارزان‌تر است.

 

کلام آخر

شیراز شهری زیبا، چشم‌نواز و دوست‌داشتنی است که هر نوع سفر به آن می‌تواند آرامش روح خسته‌ی مسافران باشد و حال‌وهوای گردشگران را عوض کند. در هر فصلی از سال که به شیراز سفر کنید با مناظر فریبنده‌ای روبرو می‌شوید که چشم کندن از آن‌ها سخت است. در این مطلب به مواردی اشاره کردیم که می‌توانند به شما کمک کنند سفری هرچه به‌یادماندنی‌تر داشته باشید و بتوانید با خیال راحت به شیراز سفر کنید.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024