کشف یک محوطه عظیم غارنگاره‌های پارینه‌سنگی در اسپانیا



کشف یک محوطه عظیم غارنگاره‌های پارینه‌سنگی در اسپانیا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان یک محوطه عظیم غارنگاره‌های پارینه‌سنگی را در اسپانیا کشف کردند که بیش از ۱۰۰ نقاشی و حکاکی را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت‌نت، محققان با کاوش در غار بزرگ «کووا دانز» ‌ واقع در اسپانیا بیش از ۱۰۰ نقاشی را کشف کرده‌اند که قدمت آن‌ها دست‌کم به ۲۴,۰۰۰ سال قبل می‌رسد.

 

این غار در نزدیکی «والنسیا» واقع شده است و معمولا ماجراجویان از آن بازدید می‌کردند، با این حال نقاشی‌های روی دیوارهای غار از نظرها پنهان مانده بود، تا اینکه محققان در ژوئن سال ۲۰۲۱ آن‌ها را کشف کردند.

 

نتایج تحقیقاتی که به طور مشترک توسط محققان «دانشگاه ساراگوسا» در اسپانیا و «دانشگاه ساوت‌همپتون» ‌ انجام شده است در هشتم سپتامبر در ژورنال «آنتیکیتی» ‌ منتشر شد. در این مقاله، ‌ این محوطه با توجه به کمیت و تنوع نقوش و جزئیات آن‌ها، یک محوطه هنری مهم در دوران پارینه‌سنگی توصیف شده است.

 

از میان ۱۱۰ نقاشی و حکاکی کشف‌شده، حداقل ۱۹ نقاشی که در سه نقطه از غار مشاهده می‌شوند، حیوانات را به تصویر می‌کشند. این نقش‌ها هفت اسب، هفت گوزن قرمز ماده، یک گوزن نر و دو نیاگاو را به تصویر کشیده‌اند که از اجداد وحشی منقرض‌شده گاوهای خانگی امروزی محسوب می‌شوند. هویت دو حیوان باقی مانده هنوز مشخص نشده‌ است.

 

بقیه این نقش‌ها برخی اشکال مستطیل و پیچ در پیچ را به تصویر می‌کشند که با انگشتان یا ابزارهایی با فشار روی سطح نرم خلق شده‌اند.

 

در روشی که برای خلق نقاشی‌های این غار به کار گرفته شده، از خاک رس قرمز روی زمین استفاده شده است، این درحالی است که استفاده از پودر منگنز در خلق غارنگاره‌های این دوره رایج‌تر بود. بیش از ۸۰ نقاشی با این روش خلق شده‌اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------