انسان، گاو و ارابه؛ محتویات عجیب یک قبر عصر حجری در آلمان



قبر عصر حجری در آلمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
این محل دفن بسیار بزرگ دوران نوسنگی بخشی از مسیری است که در آن گاو قربانی می‌کردند.

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان در آلمان یک محل دفن دوران نوسنگی حاوی بقایای انسان و حیوان و ارابه‌ای را کشف کردند که احتمالاً بخشی از یک آیین باستانی بوده است. 

 

این گور در یک پارک صنعتی نزدیک ماگدبورگ، پایتخت ایالت ساکسنی-آن‌هالت آلمان واقع شده و شامل یک جفت «تپه یادبود» ۶۰۰۰ ساله می‌شود که چندین گور درون آن‌هاست. 

 

با این حال، یک گور به طور خاص برجسته است و محققان حدس می‌زنند بخشی از یک آیین پیشکشی باشد. این گمانه‌زنی بر اساس موقعیت منحصر به فرد بقایای اسکلتی مردی است که هنگام مرگ ۳۵ تا ۴۰ ساله بوده، دو گاو و یک ارابه که قرارگیری‌شان طوریست که انگار یک گاری با راننده یا گاوآهنی که توسط گاو کشیده می‌شود را می‌بینیم. 

 

محققان بر اهمیت این گور تأکید می‌کنند، چون نماد اینست که گاو به عنوان مهمترین دارایی و امنیت معیشت فرد به خدایان تقدیم شده است. 

 

قبر عصر حجری در آلمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

باستان‌شناسان یکی از گورتپه‌ها را ردیابی کرده و آن را به بالبِرگ‌ها نسبت دادند، یک فرهنگ نوسنگی که بین سال‌های ۴۱۰۰ تا ۳۶۰۰ قبل از میلاد در آلمان وجود داشت. آن گورتپه شامل دو محفظه‌ی دفن چوبی بزرگ و ذوزنقه‌ای به طول ۲۰ و ۳۰ متر می‌شود. هر محوطه تقریباً ۲۰۰ متر از هم فاصله دارد. 

 

حدود ۵۰۰۰ سال پیش، از گستره‌ای که این دو گورتپه را از هم جدا می‌کند، به عنوان مسیری برای قربانی کردن گاوها استفاده میشد و مردم آنجا دفن می‌شدند. محققان استفاده‌ی آیینی از این منطقه را «حیرت‌انگیز» خوانده و به این نتیجه رسیدند که این منطقه برای مردمان ماقبل تاریخ در یک دوره زمانی طولانی مهم بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------