معرفی هتل های قدیمی در ۳ شهر پرطرفدار تهران، شیراز و اصفهان



اگر بخواهیم فهرستی از شهرهای محبوب ایران برای گشت‌وگذار را تهیه کنیم، احتمالاً نام‌های اصفهان، شیراز و تهران را باید در بالای این فهرست بنویسیم، سه شهری که ردپای تاریخ را هم در آن‌ها می‌بینیم. اگرچه هتل‌های شیک امروزی با امکانات مدرن خود در نگاه اول جذابیت بیشتری را به‌همراه دارند، اما برای سفری خاطره‌انگیز، اقامتگاه‌های قدیمی حس‌وحال دیگری دارند، مکان‌هایی که ساخت قدیم بوده اما امکانات و خدمات رفاهی آن‌ها کامل است. رزرو هتل شهر تهران ، شیراز و هتل های اصفهان هم قدمتی دیرینه دارند و زمان ساخت آن‌ها به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. در ادامه مقاله، با تعدادی از هتل‌های قدیمی این شهرها آشنا خواهیم شد.


۱. اقامتگاه پنج دری شیراز

 

اقامتگاه پنج دری شیراز

 

«هتل سنتی پنج دری» یکی از قدیمی‌ترین هتل شیراز است که قدمتی ۱۲۰ساله دارد. اقامتگاهی سنتی که از سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد و در دوران قاجاریه ساخته شده‌است. هتل پنج دری شیراز ۱۱ اتاق دارد که طراحی داخلی و چیدمان تمامی اتاق‌ها به سبک و سیاق قدیم است. اتاق‌های این هتل از دوتخته تا پنج‌تخته طراحی شده‌اند و خدمات و امکانات مناسبی مثل روم سرویس، سیستم سرمایش و گرمایش و همچنین حیاط زیبا و خاطره‌انگیزی برای رستوران دارد.


هتل پنج دری در نزدیکی شاهچراغ قرار گرفته و دسترسی خوبی به مکان‌های دیدنی مانند سرای مشیر، حمام وکیل، مسجد نصیرالملک، آرامگاه سعدیه، خانه زینت‌الملوک و دیگر جاذبه‌های تاریخی شیراز را برای مسافران فراهم می‌کند.

 

۲. اقامتگاه سنتی ماه منیر شیراز

یکی دیگر از خاطره‌انگیزترین هتل های شیراز که قدمت آن به ۱۲۰ سال پیش بازمی‌گردد، «هتل سنتی ماه منیر» است، بنایی که در خیابان زند شیراز قرار گرفته و پس از بازسازی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را شروع کرده‌است. اقامتگاه ماه منیر ۶ اتاق دارد که در طبقه همکف و طبقه اول قرار گفته و خدماتی مثل اینترنت، سیستم سرمایش و گرمایش و سرویس فرنگی دارد. در رستوران‌های این هتل می‌توانید غذاهای محلی شیراز و نوشیدنی‌های لذت‌بخشی را میل کنید. اقامتگاه ماه منیر از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی باغ نارنجستان، بازار وکیل، عمارت زینت‌الملوک، مسجد نصیرالملک و موزه پارس قرار گرفته‌است.

۳. هتل سیمرغ تهران

 

هتل سیمرغ تهران

 

هتل سیمرغ یکی از قدیمی‌ترین هتل های تهران است که در گذشته با نام هتل میامی شناخته می‌شد. از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز مشغول به کار است. هتلی چهار ستاره که در خیابان ولی‌عصر تهران قرار گرفته و ۹۳ اتاق در دو ساختمان قسمت شرقی و غربی خود دارد. انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را می‌توانید در رستوران مجلل این هتل نوش‌جان کنید. مجموعه آبی، سالن ورزشی، فروشگاه و دمنوش‌کده از امکانات و خدمات رفاهی یکی از خاطره‌انگیزترین هتل های تهران است.

 

۴. هتل جهان تهران

 

هتل جهان تهران

 

قدمت «هتل جهان» به دوران فتحعلی شاه قاجار بازمی‌گردد. یکی از قدیمی‌ترین هتل های تهران که متراژی در حدود ۳ هزار متر داشته و در خیابان ولی‌عصر تهران بنا شده‌است. البته این هتل در سال ۱۳۹۵ بازسازی شده و در حال حاضر در ۷ طبقه و با داشتن ۶۷ اتاق مشغول به کار است. هتلی سه ستاره که مجهز به پارکینگ روباز، رستوران و آژانس هواپیمایی است.
با ورود به لابی هتل جهان، به برگی از تاریخ سفر می‌کنید، فضایی که با آثار هنری یادآور دوران قاجار، مجموعه‌ای از ساعت‌های قدیمی و پوشش خاص کارکنانش صحنه‌های زیبایی را برای مسافران خلق می‌کند.

 

۵. هتل عباسی اصفهان

در کنار هتل های تهران و شیراز، اصفهان نیز هتل‌های قدیمی و تاریخی جذابی دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها خالی از لطف نیست. قدمت «هتل عباسی اصفهان» به زمان سلطان حسین صفوی بازمی‌گردد و از زیباترین هتل‌های خاورمیانه است، هتلی با قدمتی ۳۰۰ساله که در طول سال، مهمان‌های خارجی و داخلی زیادی این مکان را برای اقامت در شهر تاریخی اصفهان انتخاب می‌کنند. یک هتل پنج ستاره با نمایی از باغ و گنبد فیروزه‌ای مدرسه چهارباغ که ۲۲۵ اتاق، انواع رستوران و تالارهای پذیرایی با معماری برگرفته از دوران قاجار و صفوی داشته و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. هتل عباسی ازنظر موقعیت جغرافیایی نزدیک به مکان‌های گردشگری مثل کاخ هشت بهشت، سی‌وسه پل، میدان نقش جهان و بنای منارجنبان واقع شده‌است.

 

۶. اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان

 

اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان

 

«هتل سنتی کریاس» یکی از قدیمی‌ترین هتل های اصفهان است که قدمت آن به دو قرن پیش و زمان قاجار بازمی‌گردد. نام این اقامتگاه در گذشته خانه نظام‌الاسلام بود، اما بعد از بازسازی با نام کریاس و به‌عنوان یک هتل سنتی مشغول به‌کار شد. بنایی با ستون‌های سفید، یک حوض لاجوردی در وسط حیاط که گل‌های زیبایی را در اطراف خود دارد. هتل کریاس با داشتن ۱۵ اتاق با چیدمانی سنتی و امکانات رفاهی مناسب، لحظات خاطره‌انگیزی را برای مسافران رقم می‌زند.


اقامتگاه سنتی کریاس در اطراف خود مکان‌های دیدنی مانند مسجد امام، مسجد حکیم، کاخ عالی‌قاپو، مسجد جمعه، مدرسه چهارباغ، سی‌وسه پل، پل خواجو، مسجد جامع عباسی و مسجد شیخ لطف‌الله را دارد.

 

لینک های مرتبط:

بهترین زمان برای سفر به شیراز

چگونه به صورت آنلاین هتل رزرو کنیم؟


سخن پایانی

بسیاری از هتل های تهران، شیراز و هتل های اصفهان برگی از تاریخ کشور ایران هستند. اقامتگاه‌هایی سنتی و زیبا که لحظاتی به‌یادماندنی را برای مسافران و گردشگران به ارمغان می‌آورند. شما همراهان عزیز می‌توانید با گشتی در اسنپ‌تریپ، اطلاعات جامعی از هزینه‌ها، امکانات و خدمات رفاهی هتل‌های موردعلاقه‌ی خود در سراسر ایران به‌دست آورید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024