انسان‌ها ۱۷۰۰۰ سال زودتر از تصور در آمریکای شمالی ساکن شده‌اند



 انسان‌های باستانی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
.استخوان‌های یک ماموت بالغ و فرزندش در منطقه‌ای ۳۷ هزار ساله در نیومکزیکو کشف شده است که نشان می‌دهد انسان‌ها ۱۷ هزار سال از آنچه قبلاً تصور می‌شد در آمریکای شمالی ساکن شده‌اند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، گروهی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه تگزاس در آستین، با استخراج کلاژن از استخوان‌ها توانستند سن این بقایا را بین ۳۶ هزار و ۲۵۰ تا ۳۸ هزار و ۹۰۰ سال تعیین کنند.

 

بقایای این ماموت‌ها به نوعی آسیب‌ دیده‌اند که به نظر می‌رسد توسط انسان‌ها شکار شده باشند.  

 

این استخوان‌ها در توده‌ای به ارتفاع سه فوت(۹۱ سانتی‌متر) کشف شدند که ۹۵ درصد آنها متعلق به ماموت‌های بالغ بود که آثار سلاخی، شکستگی و آسیب‌های بدنی روی آنها دیده می‌شد.

 

این کشف به شواهد دیگری می‌پیوندد که نشان می‌دهند پیش از عبور مردم از پل تنگه برینگ(Bering Strait) در حدود ۲۰ هزار سال قبل، جوامعی در این منطقه وجود داشته است. این پل که برینگیا نیز نامیده می‌شود، سیبری و آلاسکا را در آخرین عصر یخبندان به هم متصل کرد و به مردم اجازه داد از آسیا به آمریکای شمالی مهاجرت کنند.

 

تیموتی رو(Timothy Rowe)، نویسنده اصلی این مطالعه، به دیلی میل گفت که انسان‌های باستانی احتمالاً از آسیا آمده‌اند، اما اینکه آیا آنها یک مسیر ساحلی یا زمینی را به سمت آمریکا انتخاب کرده‌اند، هنوز بی پاسخ باقی مانده است. یک مطالعه جداگانه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که برخی از اولین آمریکایی‌ها با قایق‌های پارویی از دریای برینگ عبور کردند و در طول زنجیره‌ای از جزایر که در آخرین عصر یخبندان بالای سطح آب مانده بودند، توقف کردند.

 

 انسان‌های باستانی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

مطالعات قبلی بقایای انسان‌های باستانی را که قدمت آنها به ۲۰ هزار سال پیش باز می‌گردد نشان داده‌ است. با این حال، این استخوان‌های ماموت اولین شواهدی هستند که با این قدمت تا به امروز پیدا شده‌اند.

 

این کشف در حیاط خلوت "رو" انجام شد. همسایه او یک عاج را دید که از زمین بیرون زده و به سرعت گروهی را برای کمک به حفاری‌ها فراخواند.

 

هنگامی که بیشتر خاک‌ها برداشته شد، مشخص شد که محل این کشف شامل بخش‌های مختلفی است که با دیوارهای ساخته شده از سنگ و خاک از هم جدا شده‌اند. استخوان‌های ماموت، هم بالغ و هم نابالغ، در توده‌ای پیدا شدند که سر و عاج‌های ماموت‌های بالغ در بخش بالایی آن قرار داشتند.

 

بیشتر این بقایا متعلق به ماموت‌های بالغ بوده است که شامل ۴۴ قطعه شکسته جمجمه، دندان، ۲۵ دنده شکسته، ۲۰ قطعه استخوان غیرقابل شناسایی و موارد دیگر بوده است.

 

در این مطالعه که در مجله "Frontiers in Ecology and Evolution" منتشر شده است، آمده: صورت ماموت‌های بالغ شامل عاج، پیش‌برواره و فک بالا بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین عناصر موجود در این منطقه بوده است.

 

این مطالعه همچنین خاطرنشان می‌کند که جدا شدن استخوان‌های صورت ماموت‌های بالغ از جمجمه ناشی از "عمیق‌ترین شکستگی جمجمه" است.

 

قبل از پیدا شدن استخوان‌های ماموت، یک محل تدفین ۲۰ هزار ساله در مونتانا قدیمی‌ترین شواهد از سکونت انسان در آمریکای شمالی بود. در سال ۱۹۶۸، کارگران ساختمانی ابزارهای باستانی و بقایای یک کودک خردسال را در این مکان کشف کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------