راز گران‌قیمت‌ترین میوه جهان کشف شد



این روزها فصل برداشت انواع مختلف صیفی جات است و یکی از این محصولات صیفی طالبی است. 

 این روزها فصل برداشت انواع مختلف صیفی جات است و یکی از این محصولات صیفی طالبی است. این میوه خوشمزه و آبدار انواع و قیمت های مختلفی دارد که هم اکنون در بازار با قیمت کیلویی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می رسد. 

 

اما شاید باورتان نشود یک نوع از این طالبی ها به نام «طالبی یوباری» وجود دارد که ارزش هر یک از آن ها ۱۶ هزار دلار است یعنی اگر قیمت دلار را ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم می شود ۴۸۰ میلیون تومان! امروز می خواهیم درباره خواص و البته دلیل گرانی این نوع طالبی برای تان بنویسیم.

 

  گران‌قیمت‌ترین میوه,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

میوه میلیون دلاری ژاپنی ها

هرچند این میوه خوشمزه و خاص که طعم و شیرینی متفاوتی دارد بسیار بالاست اما دود از سرتان بلند می شود وقتی متوجه شوید که پیش از این، یک جفت از این نوع طالبی در یک حراجی در ژاپن به قیمت 3 میلیون یورو یعنی حدود 100 میلیارد تومان به فروش رفته است.

 

راز گرانی این طالبی

خیلی ها فکر می کنند خواص زیاد این طالبی باعث شده تا قیمت زیادی داشته باشد، برخی هم گمان می کنند که مراحل به ثمر رسیدن این طالبی آن قدر خاص و طاقت فرساست که باعث گرانی آن شده است، شاید شما هم این احتمال را داده باشید که به خاطر طی مسافت زیاد و هزینه های بالای جا به جایی باعث گران تمام شدن این نوع طالبی باشد اما مهم ترین دلیلی که باعث شده این طالبی که مزه متفاوتی با دیگر طالبی ها دارد، قیمت بالایی داشته باشد این است که فقط در محدوده کوچکی از ژاپن کشت می شود و سالانه تعداد کمی از آن به بازار عرضه می شود.

 

این میوه خوشمزه و خاص که طعم و شیرینی متفاوتی دارد در گلخانه ای واقع در منطقه یوباری هوکایدو که یک جزیره شمالی کوچک در کشور ژاپن است، پرورش داده می شود. طالبی یوباری در هیچ نقطه دیگری از جهان رشد نمی کند و یکی از مهم ترین دلایل گرانی این میوه هم همین محدودیت کشت آن است.

 

خواص کلی طالبی

هرچند با توجه به قیمت طالبی یوباری خرید آن برای ما و خیلی ها در جهان امکان پذیر نیست اما بد نیست از همین طالبی هایی که خودمان داریم و این روزها قیمت مناسبی دارد و می شود کیلویی 10 تا 15 هزار تومان آن را تهیه کرد بخریم و نوش جان کنیم. چون طالبی هم مثل دیگر میوه ها خاصیت های فراوانی دارد از جمله این میوه منبع قوی ویتامین A است و می تواند از بروز آب مروارید چشمی در سنین بالا جلوگیری کند از دیگر خواص طالبی ویتامین ث موجود در آن است.

 

سلامت ریه ها از دیگر مواردی است که می توان با استفاده از این میوه تابستانی به تقویت آن ها کمک کرد. وجود ماده آدنوزین در این میوه شیرین و خوشمزه باعث رقیق شدن خون در بیماران قلبی می شود و همین امر مانع از لخته شدن خون در رگ ها خواهد شد. همچنین طالبی یکی از میوه هایی است که استرس و اضطراب شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. پتاسیم موجود در این میوه تپش قلب شما را کنترل می کند و باعث اکسیژن رسانی به مغز می شود. یکی دیگر از خواص عجیب طالبی، این است که افراد لاغر را چاق می کند و در افراد چاق باعث لاغری می شود!

 

 خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------