طولانی‌ترین سقف معلق در جهان / عکس‌ها



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , طولانی‌ترین سقف معلق
معماری سینمای مرکزی شهر بوسان در کره جنوبی به‌عنوان طولانی‌ترین سقف معلق در کتاب گینس ثبت شده است. 

به گزارش مجله دلتا، سقف معلق "سینمای مرکزی بوسان" به‌عنوان جذاب‌ترین سینما در شهر بوسان شناخته شده‌است. فستیوال بین‌المللی فرهنگ و معماری بوسان در سال ۲۰۰۵ میلادی برگزار شد. این فستیوال یک رقابت سازمان یافته طراحی بود که برای "سینمای مرکزی بین‌المللی بوسان"، و فستیوال بین‌المللی فیلم (BIFF) برگزار شد. شهر بوسان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای کشور کره جنوبی و دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی بعد از سئول، پایتخت است. 

 

شرکت اتریشی COOP HIMMELB(L)AU در سال ۲۰۰۸ میلادی طراحی و ساخت این پروژه را شروع کرد و چهار سال بعد در سال ۲۰۱۲ میلادی آن‌را به پایان رساند. تا امروز این ساختمان برنده جایزه بین‌المللی معماری شد. همچنین جایزه طراحی و ادبی شیکاگو در سال ۲۰۰۷ به این ساختمان تعلق گرفت.

 

در ساختمان‌های یک طبقه سقف برای محافظت از نور آفتاب، برودت، باران و برف استفاده می‌شود. در ساختمان‌های چند طبقه علاوه بر این کارها برای جداسازی طبقات از یکدیگرکاربرد دارد. به گونه‌ای که سقف یکی، زمین دیگری محسوب می‌شود. سقف معلق سینمای مرکزی بوسان از نظر تکنیک اجرا قابل تأمل است و توضیحات فنی در این مختصر نمی‌گنجد.

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , طولانی‌ترین سقف معلق

 

طولانی‌ترین سقف معلق، به‌عنوان یک رکورد جهانی در گینس به‌نام معماری سینمای مرکزی شهر بوسان ثبت شده‌‍ است. تیم طراحی به خوبیتوانست نسبت به فرم و طرح این ساختمان، دید و منظر مناسب از نظر معماری را برای مردم ایجاد کند. تقاطع بین فضای عمومی، برنامه‌های فرهنگی، سرگرمی، تکنولوژی و معماری، هدف این طرح است.

 

 خلق یک نقطه عطف پر جنب و جوش در چشم انداز شهری از دیگر اهداف این پروژه است. مهم‌ترین دغدغه این پروژه برای شرکت کارفرمای کره‌ای، موضوع سقف بوده‌است. طرح سقف معلق بنا الهام گرفته از سبک گنبد باروک و رنسانس است.

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , طولانی‌ترین سقف معلق

 

لامپ‌های LED در پوشش سقف خارجی بنا به‌عنوان آسمان مجازی،عمل می‌کند. سطح روشنایی لامپ‌های LED قسمت خارجی سقف، فضای نمادین موجداری نسبت به مرکز شهر بوسان به‌ وجود آورده است. این حرکت گرافیکی سقف در شب، یک فضای شهری پرجنب و جوش را ایجاد می‌کند.

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , طولانی‌ترین سقف معلق

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------