خودروی برقی سال 1898 به حراج گذاشته شد



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,خودروی برقی
یک خودروی برقی قدیمی و بسیار تاریخی که از اهمیت خاصی برخوردار است، قرار است ماه آینده در نمایشگاه خودروی مانتری کالیفرنیا به نمایش گذاشته شود. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، یک خودروی برقی قدیمی و بسیار تاریخی که از اهمیت خاصی برخوردار است، قرار است ماه آینده در نمایشگاه خودروی مانتری کالیفرنیا به نمایش گذاشته شود. این خودروی برقی توسط یکی از پیشتازان صنعت خودروسازی جهان بهنام اندرو ال ریکر ساخته شده و در سه مسابقه خودرو رانی که برای اولین بار درآمریکا برگزار شد، مقام اول را کسب کرد.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,خودروی برقی

 

این خودرو در سال 1900 در یک رقابت خودروسواری در پاریس توانست خودرویی ساخت پورشه را هم شکست دهد و از همین رو شهرت زیادی کسب کرد.

 

اندرو ریکر سازنده این خودرو،بعدها یک شرکت تولید خودروهای برقی تولید کرد ولی بعدها آن را فروخت و فعالیت خود را بر روی تولید خودروهای بنزین سوز متمرکز کرد. خودروی یادشده تا سال 1930 توسط ادیت ریکر همسر سازنده آن مورد استفاده قرار گرفت و سپس به موزه هنری فورد اهدا شد.

 

بعد از برگزاری یک حراج در سال 1985 این خودرو به خانواده ریکر فروخته شد وبعداز ان خودروی یادشده توسط خانواده دیگری خریداری شد. تمامی تجهیزات و امکانات این خودرو از 121 سال قبل تا به امروز دست نخورده باقی مانده، امری که در صنعت خودروسازی بی سابقه است. حداکثر سرعت این خودرو 64 کیلومتر در ساعت بوده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------