افرادی که نامشان زیاد شنیده اید، اما هرگز ندیده اید



 نام بسیاری از طراحان مُد کاملا مشهور است. حتی برخی از ما چیز‌هایی را پوشیده ایم که آن‌ها تولید کرده اند یا عطر‌هایی را با نام خانوادگی آن‌ها خریده ایم. اما افراد بسیار کمی هستند که اگر این طراحان افسانه‌ای را ببینند، می‌شناسند، چون آن‌ها به ندرت در مجلات یا تلویزیون ظاهر می‌شوند. در این مطلب عکس کسانی را می‌بینید که نامشان را روی برچسب چیز‌های گران‌قیمت زیاد دیده اید.

 

دولچه و گابانا - دومنیکو دولچه و استفانو گابانا

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

در سال ۱۹۸۵، دومنیکو دولچه و استفانو گابانا خانه مد ایتالیایی دولچه و گابانا را تاسیس کردند. آن‌ها در اوایل دهه ۱۹۸۰ با یکدیگر آشنا شدند، یعنی زمانی که دومنیکو در آتلیه استفانو کار می‌کرد.

 

اولین مجموعه آن‌ها موفقیت تجاری مورد انتظارشان را به دنبال نداشت و حتی آن‌ها قصد داشتند کسب و کار خود را تعطیل کنند. تا اینکه خانواده دولچه توانستند پولی که برای ادامه کارشان نیاز داشتند را به آن‌ها بدهند.

 

فندی - سیلویا ونتورینی فندی

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

سیلویا نوه بنیانگذار برند فندی است. او بود که محصول نمادین برند فندی را در سال ۱۹۹۷ طراحی کرد: کیف باگت که قرار بود مثل باگت فرانسوی زیر بغل حمل شود. در حال حاضر سیلویا وینتورینی فندی مدیر خلاق لوازم جانبی و پوشاک آقایان در کمپانی فندی است.

 

آرمانی - جورجو آرمانی

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

طراح مد، جورجو آرمانی یکی از ثروتمندترین مردان ایتالیاست. او در شهر ایتالیایی پیاچنزا متولد شد، اما اصالت ارمنی دارد. آرمانی فعالیت خود را به عنوان دستیار طراح مد «نینو سروتی» در سال ۱۹۷۴ آغاز کرد و با نام خودش مجموعه‌ای ارائه داد. خبر زیادی درباره زندگی این طراح در دسترس نیست، به گفته خواهرش، او شخصیت بسیار بسته‌ای دارد و تقریبا هیچ دوست نزدیکی ندارد.

 

تام فورد - تام فورد

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

تام فورد مبتکر دنیای مد است. ذهن باز او مورد توجه مردم و همکارانش قرار گرفته است.  مثلا، در سال ۱۹۹۶، شورای طراحان مد آمریکا از تام فورد به عنوان طراح سال نام برد.

 

اما تام فورد نه تنها طراح، بلکه کارگردان هم است. او حرفه مد را در دهه ۱۹۸۰ و فیلمبرداری را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد. فورد علاقه خود به فیلم را این گونه توضیح می‌دهد: او نگران است که فقط چند لباس در موزه‌ها به جا بگذارد، اما زمان کافی برای زندگی واقعی نداشته باشد.

 

پاتریزیا په‌په - پاتریزیا بمبی

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

پاتریزیا و شوهرش در سال ۱۹۹۳ تصمیم گرفتند برند پوشاک خود را راه اندازی کنند. آن‌ها می‌خواستند یک سبک شیک و زیبا را با لباس راحتی روزمره ترکیب کنند. بنابراین، اکنون ۲۶ سال است که مجموعه پوشاک کاملا منحصربه‌فردی تولید می‌کند که نه تنها در میان زنان ایتالیایی، بلکه در تمام جهان طرفدار دارد.

 

بولگاری - نیکولا بولگاری

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

نیکولا و برادرش پائولو بولگاری نوه‌های سوتیریوس وولگاریس، بنبانگذار برند بولگاری هستند. خانواده بولگاری مالک ۵۲درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند. نیکولا در رم زندگی می‌کند، شش فرزند دارد و عاشق خودرو‌های قدیمی است.

 

کارولینا هررا - کارولینا هررا (Carolina Herrera)

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

طراح آمریکایی، کارولینا هررا در کاراکاس در ونزوئلا به دنیا آمد. او در دهه ۱۹۷۰ به عنوان یکی از شیک‌ترین زنان دنیا شناخته شد. هررا شرکت خود را در سال ۱۹۸۰ تاسیس کرد. او لباس‌های ژاکلین کندی را در ۱۲ سال آخر عمرش طراحی کرد. در سال ۱۹۸۷، اولین عطر کارولینا هررا با موفقیت منتشر شد.

 

گری وبر - گرهارد وبر (Gerhard Weber)

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

برند گری وبر از شرکت کوچک «Hatex KG» آغاز شد که پوشاک زنانه تولید می‌کرد. مالکان آن گرهارد وبر و اودو هاردیک بودند. وبر جوان در یک خانواده کارگر به دنیا آمده و تحصیلاتش در زمینه فروش منسوجات بود. شرکت Hatex KG در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد و ۱۳ سال بعد، نامش به گری وبر تغییر کرد. در سال ۲۰۰۱، پسر گرهارد کار در شرکت را آغاز کرد.

 

ورساچه - دوناتلا ورساچه

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

خانه مد ورساچه در سال ۱۹۷۸ توسط جانی ورساچه افتتاح شد. بعد از مرگ غم انگیز او، خواهرش دوناتلا، شخصیت کلیدی و طراح اصلی این کمپانی شد. مجموعه‌های دوناتلا با برادرش فرق دارند، اما این زن ایتالیایی پرانرژی می‌گوید: «مجموعه‌های من بازخورد بدی داشتند، اما همیشه می‌دانستم که نمی‌توانم مثل جانی کار کنم. برای ماندن در بازار، شما مجبورید به دنبال چیز‌های تازه بگردید.» پوشاک دوناتلا زنانه‌تر و راحت‌تر هستند.

 

نارسیسو رودریگز، نارسیسو رودریگز (Narciso Rodriguez)

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

نارسیسو رودریگز در آمریکا به دنیا آمد، اما والدینش کوبایی بودند. هر دوی آن‌ها مخالف ورود پسرشان به دنیای مد بودند. اما نارسیسو وارد مدرسه طراحی در نیویورک شد، سپس با کلوین کلاین همکاری کرد و در سال ۱۹۹۷ کمپانی خودش را راه انداخت.

 

ورا وانگ - ورا وانگ (Vera Wang)

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

این طراح آمریکایی لباس عروس، قبلا یک اسکیت‌باز حرفه‌ای بوده است. سلبریتی‌ها دوست دارند در لباس عروس‌های او ازدواج کنند. علاوه بر این، ورا پیراهن‌هایی برای مسابقات و نمایشگاه‌ها و همچنین اسکیت‌بازها طراحی می‌کند. این طراح مد در نیویورک به دنیا آمده، اما اصالت چینی دارد. حرفه او در مد لباس عروس از زمان ازدواج خودش آغاز شد که تصمیم گرفت لباس عروسش را خودش بدوزد.

 

والنتینو - والنتینو گاراوانی (Valentino Garavani)

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

والنتینو از وقتی که یاد گرفت مداد دستش بگیرد، شروع به طراحی کرد. و وقتی فهمید واقعا این کار را دوست دارد، تصمیم گرفت طراح مد شود و خیلی زود وارد آکادمی هنر میلان شد. لباس‌های والنتینو سمبل زنانگی و زندگی لاکچری هستند. الیزابت تیلور، ژاکلین کندی، کورتنی کاکس و جنیفر لوپز در لباس‌هایی ازدواج کردند که او طراحی کرده بود. در سال ۲۰۰۷، این طراح بعد از ارائه آخرین مجموعه خود، دنیای مد را کنار گذاشت.

 

تروساردی - توماسو تروساردی (Tomaso Trussardi)

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,طراحان مُد

 

توماسو در حال حاضر، رئیس کمپانی خانوادگی تروساردی است. او با بازیگر ایتالیایی-سوئیسی میشل هانزیکر ازدواج کرده و دو فرزند دارند.

 

 

برترینها  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------