افتتاح پل خورشیدی و رباتیک در ایتالیا



در آگوست سال 2018 بخشی از پل جنووآ موراندی به علت بارش باران شدید فرو ریخت و 43 نفر کشته شدند. به دنبال این رویداد یک پل جدید خورشیدی جایگزین پل قدیمی شده است. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، این پل جدید توسط رنزو پیانو معمار مشهور ایتالیایی طراحی شده و ساخت و تکمیل آن حدود ۱۵ ماه زمان برده است.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,افتتاح پل خورشیدی

پل جدید که تکمیل آن برای تسهیل رفت و آمد ضروری بوده، جنووا سان جورجیو نام گرفته و بیش از ۱۰۰۰ نفر برای تکمیل آن در سه شیفت فعالیت کرده اند. پل یادشده متشکل از قطعات فولادی منحنی است که به یکدیگر متصل شده اند. طول این پل ۱۰۶۷ متر است و ۱۸ پایه بتنی تقویت شده از آن پشتیبانی می کنند.

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,افتتاح پل خورشیدی

موانع شیشه ای به ارتفاع ۲.۵ متر مانع از سقوط از بالای آن می شود و سرعت باد را نیز کاهش می دهد. یکی از جذابیت های خاص این پل نصب صفحات خورشیدی بر روی آن است که هم انرژی لازم برای روشن نگهداشتن چراغ های آن را در شب تامین می کند و هم سیستم های الکترونیکی دیگر این پل را از مصرف برق بی نیاز می کند.

 

برای تعدیل لرزش های ناشی از وقوع زلزله ابزار خاصی بر روی این پل نصب شده و پاکسازی صفحات خورشیدی و موانع شیشه ای این پل توسط ربات ها انجام می شود. ربات ها همچنین به طور مرتب ساختار و سازه های این پل را کنترل می کنند و داده های جمع آوری شده به مجموعه داده های به دست آمده از طریق حسگرهای نصب شده بر روی پل مذکور افزوده می شوند. این حسگرها شتاب سنج ، سرعت سنج ، شیب سنج و آشکارساز بازشدن غیرعادی مفاصل پل هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------