انسان‌ها هنوز در حال تکامل هستند و این شاهدش است …



اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,تکامل انسان
وقتی از تکامل صحبت می‌کنیم، گاهی به اشتباه تصور می‌کنیم که تکامل فرایندی بسیار قدیمی است و دیگر ادامه ندارد. شاید تقصیری نداشته باشیم، چون تکامل یا فرگشت آنقدر کند صورت می‌گیرد که نمی‌توان به سادگی، تجربه‌ای عینی از آن داشت. اگر به همین ترتیب روند ادامه پیدا کند، پیش بینی می‌شود که در سال ۲۱۰۰ بیشتر انسان‌های شریان مدین داشته باشند.

اما به تازگی پژوهشی که نتایج آن در ژورنال آناتومی چاپ شده، نشان می‌دهد که دست‌کم یک تغییر آناتومیک را در کالبد انسان می‌توان پیدا کرد که تنها در عرض دو قرن رخ داده.

 

بر اساس این مقاله، وقتی آناتومیست‌های قرن ۱۸ کالبدشکافی می‌کردند، متوجه شدند که ۱۰ درصد انسان‌ها، شریانی در ساعد به نام شریان میانی یا مدین median دارند. البته این شریان در همین آدم‌ها بیشتر در دوره جنینی فعال است و در دوره بزرگسالی نقش خون رسانی مهمی ندارد.

 

اما جالب است که طبق بررسی‌های جدید، ۳۰ درصد انسان‌ها این شریان را دارند. این یک تغییر خیلی واضح است که از آن می‌توان به عنوان یک ریزفرگشت یا microevolution یاد کرد.

 

اگر به همین ترتیب روند ادامه پیدا کند، پیش بینی می‌شود که در سال ۲۱۰۰ بیشتر انسان‌های شریان مدین داشته باشند.

 

انسان‌ها هنوز در حال تکامل هستند و این شاهدش است …

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,تکامل انسان

به نظر می‌رسد که خودتکاملی فناورانه در مورد انسان‌ها، سیری بسیار برق‌آساتر از تکامل کند طبیعت داشته باشد. در حالی که تغییری جزئی در آناتومی، مستلزم صرف قرن‌ها و هزاره‌هاست، بسیار محتمل به نظر می‌رسد که ترکیب انسان با تراشه‌ها و حلق سایبورگ‌ها و جاودانگی دیجیتال، در عرض چند دهه آینده، انسان‌هایی به کلی متفاوت بسازد.

 

تصور کنید که انسان‌های یکی دو قرن آینده، درست همان طوری به ما نگاه کنند که ما به انسان‌های نئاتدرتال نگاه می‌کردیم!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------