تابستان در تابلو‌های مشهور نقاشی



برخی از تابلو‌های مشهور نقاشی حال و هوای تابستان را به مخاطب القاء می‌کنند. 

به  گزارش ایسنا؛ هنرمندان سرشناس بسیاری در طول تاریخ تابلو‌های نقاشی تحسین‌شده‌ای با حال و هوای تابستان در کارنامه خود به جای گذاشته‌اند که در این گزارش به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

میوه‌های تابستانی، نور آفتاب، برداشت محصول و حضور در سواحل، سوژه آثار چهره‌های شناخته‌شده جهان هنر همچون «مونه»، «ون‌گوگ» و «آرچیمبولدو» بوده‌اند؛ بنابراین برخی از این تابلو‌های نقاشی حال و هوای تابستان را به مخاطب القاء می‌کنند.

 

در ادامه منتخبی از این آثار را مشاهده می‌کنید:

 

«بانویی با چتر آفتابی» اثر «کلود مونه»

«مونه» که برای خلق تابلو‌های نقاشی خارق‌العاده «نیلوفر‌های آبی» شهرت دارد، در این تابلو نقاشی همسرش «کامیل» و پسرشان را در یک روز بادی تابستانی به تصویر کشیده است. ضربات قدرتمند قلمو باعث شده است مخاطب وزش باد در تصویر را به خوبی احساس کند.

 تابلو‌های مشهور نقاشی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

«بعدازظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات» اثر «ژرژ سورا»

در این نقاشی نور به خوبی به تصویر کشیده شده است. نور، تابلو را به دو بخش تقسیم کرده است؛ بخشی از تابلو که غرق در نور است و بخشی دیگر که به علاقه‌مندان به سایه و فضای خنک اختصاص پیدا کرده است. رنگ‌ها نیز در این نقاشی زنده به نظر می‌رسد؛ چراکه نقاش نقاط کوچکی را با استفاده از رنگ‌های متضاد در کنار یکدیگر نقاشی کرده است.

 تابلو‌های مشهور نقاشی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

«بندر کولیور» اثر «آندره دورن»

این نقاشی منظره‌ای از جنوب فرانسه در زیر نور آفتاب را به تصویر می‌کشد و تداعی‌گر روز‌های روشن تابستانی است. «آنری ماتیس» و «دورن» مرتبا با یکدیگر نقاشی می‌کشیدند و تاثیر آن‌ها بر نقاشی یکدیگر در آثارشان مشهود است. هر دو این نقاش‌ها از رنگ‌های خالص و ضربات سریع قلمو برای نقاشی استفاده می‌کردند. این «ماتیس» بود که از «دورن» دعوت کرد در «کولیور» نقاشی بکشد؛ چراکه نور آفتاب در این مکان پرنور و رنگ‌ها زنده بودند.

 تابلو‌های مشهور نقاشی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

«مزرعه گندم و دروگر» اثر «ون‌گوگ»

برداشت محصول از جمله موضوعات رایج نقاشی‌هایی است که با هدف به تصویر کشیدن زندگی روستایی خلق شده‌اند. «ون‌گوگ» نیز نقاشی به شمار می‌رفت که در به تصویر کشیدن زندگی روستایی مهارت بالایی داشت. او مرد هلندی بود که غرق در محیط آفتابی جنوب فرانسه شده بود و با الهام از این فضا آثار رنگارنگ متعددی را خلق کرد.

 تابلو‌های مشهور نقاشی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

«تابستان» اثر «فرانک وستون بنسون»

این نقاشی سرزنده رنگ روغن توسط «بنسون» نقاش آمریکایی خلق شده است. «بنسون» در این اثر، همسر و دخترانشان را در لحظه‌ای که بر فراز تپه‌ای در میان چمن و گل‌های سفید در سال ۱۹۰۹ نشسته بودند را به تصویر کشیده است.

 تابلو‌های مشهور نقاشی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

«پیکره تابستانی که نشسته است» اثر «آرچیمبولدو»

شاید مجبور شوید دو بار به این نقاشی نگاه کنید. بله، این نقاشی مردی را به تصویر می‌کشد که از گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات تابستانی تشکیل شده است. این نقاشی رنگ روغن تنها اثری نیست که «آرچیمبولدو» در آن با استفاده از چند عنصر مختلف یک چهره یا پیکره کلی را به تصویر کشیده است.

 تابلو‌های مشهور نقاشی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

«سبد توت‌فرنگی‌های وحشی» اثر «سیمون شاردن»

«شاردن» در این نقاشی که با موضوع میوه‌های تابستانی خلق شده است به نحوی رنگ‌آمیزی کرده است که تازگی توت‌فرنگی‌ها، سردی لیوان آب قابل درک به تصویر کشیده شده‌اند. «دیدرو» این نقاش را «جادوگر بزرگ» نامیده بود و «پروست» نیز مهارت جان بخشیدن او به اشیاء را تحسین کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------