تصاویری جالب از آثار هنری یک پیرزن در ژاپن



پیرزن ۹۲ ساله ژاپنی که از چهره‌های معروف هنری این کشور است، آثار بسیار جالب و خیره کننده‌ای ایجاد کرده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الیوم السابع، «یایوی کوساما»، هنرمند ژاپنی گرچه در ۹۲ سالگی است، اما همچنان با نقاشی و مجسمه سازی با خطوط، ایده‌ها و رنگ‌هایی که دائماً با او تجدید می‌شوند و به هیچ کس شباهت ندارند، هنرمندان فعال و سرزنده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

 

او تصمیم گرفت در یک آسایشگاه زندگی کند تا همچنان با پویایی بیست سالگی خود نقاشی‌ها و طرح‌هایی را ایجاد کند که گویی یک دختر نوجوان بانشاط است که با هنر و بزرگترین علاقه او زندگی می‌کند.

 

کوساما از کدو تنبل‌های بزرگتر از طول زندگی گرفته تا اتاق‌هایی با ابعاد بی نهایت که نور و سایه را منعکس می‌کنند، تا سازه‌های خال خال با رنگ روشن، تعداد بی شماری از هنر‌ها را ایجاد کرده و می‌کند که برای نخستین بار جهان را خیلی قبل از ظهور رسانه‌های اجتماعی تسخیر کرد.

 

این نوع هنرنمایی در سراسر جهان از سوی مجموعه‌ای از موزه‌ها و گالری‌های بسیاری از کشور‌ها برگزار می‌شود، از جمله نمایشگاه "می‌خواهم اشک تو جاری شود" که به میزبانی لندن، پایتخت انگلیس برگزار شد. این نمایشگاه که سیزدهمین نمایشگاه در انگلیس است، شامل گروهی از آثار قدیمی و جدید است که تلفیق شوخ طبعی، سرگرمی، سورئالیسم، آرامش و وسواس، همراه با بی نهایت است گویی که هرگز نمی‌خواهد، متوقف شود.

 

کوساما می‌گوید: کدو تنبل‌ها از کودکی من برای من بسیار مایه آرامش بوده اند. آن‌ها نمایانگر لذت زندگی هستند. من احساس می‌کنم که آن‌ها موجوداتی فروتن و سرگرم کننده هستند بنابراین من همیشه آن‌ها را در کار‌های هنری خود به کار می‌گیرم. علاوه بر این، باغ گیاه شناسی نیویورک از طریق نمایشگاه «طبیعت کیهانی» این هنرمند ژاپنی را جشن می‌گیرد که به افتخار وی شاهد رونمایی از یک مجسمه برنز است.

 

موزه Geefnaker نروژ نیز با نمایشگاهی که ردپای ۷۰ سال از آفرینش‌های هنری این هنرمند ژاپنی است از جمله اتاق‌های غوطه وری و حسی بی نظیر او است، از او تقدیر و تمجید می‌کند.

 

 آثار هنری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 آثار هنری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 آثار هنری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------