عکس جنینی که پیش از تولد دست جراحش را فشرد



عکسی تاثیرگذار از مایکل کلنسی از لحظه خارج شدن دست جنین از رحم مادرش حین عمل جراحی و گرفتن انگشت جراح، سوژه این هفته برنامه «عکس‌های تکان دهنده» شبکه هیسپان تی وی است.

به گزارش ایسنا، برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت عکسی از اتاق عمل و اولین جراحی جنین در تاریخ را که در روز ۱۹ آگوست ۱۹۹۹ توسط مایکل کلنسی، عکاس نشریه یو.اس‌.اِی تودی ثبت شد، مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

 

  جنین,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

در این عکس، دست یک جنین در حالی که انگشت جراح را گرفته است، مشاهده می شود. این جنین از یک بیماری مادرزادی به نام اسپینا بیفیدا (Spina Bifida) رنج می برد که به منظور جلوگیری از مرگ یا فلج او، برای اولین بار در تاریخ پزشکی، جراحی داخل رحم مادر روی این جنین صورت گرفت.

 

در خلال این جراحی بود که جنین، دست خود را از رحم مادر بیرون آورد و انگشت جراح را فشرد. عکسی که توسط کلنسی از این لحظه ثبت شد، افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد و بعدها به «دست امید» شهرت یافت.

 

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه هشتم مرداد ماه ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۱:۲۰ و شنبه ساعت‌های ۲۲:۳۰،۱۵:۰۰،۰۹:۳۰ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------