اسراری مخوف از دخمه مردگان پاریس/ از سیل اجساد تا کشاورزی روی خاکی که بوی مرگ می‌دهد!



 دخمه مردگان پاریس,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
دخمه مردگان پاریس یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان است که از شنیدن و خواندن حقایق آن تعجب خواهید کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لیست ورس، دخمه مردگان پاریس راز‌های بسیار زیادی دارد. همیشه نکات زیادی در مورد دخمه‌های محل نگهداری استخوان‌ها وجود داشته است و برای عده زیادی این دخمه‌ها یکی از عجیب ترین مکان‌ها در جهان هستند.

 

شاید شما هم این گونه باشید که گذرکردن از نزدیک‌ترین قبرستان به محل زندگیتان برای شما ترسناک باشد؛ اما این ترس در دخمه مردگان پاریس چندین برابر خواهد شد. چرا که در آن‌ها بقایای اجساد میلیون‌ها پاریسی مدفون شده که درست زیر زمین پایتخت فرانسه قرار دارد. شهری مثل پاریس که به داشتن اماکن دیدنی و جذاب مشهور است، در زیر خیابان‌های خود رازی تیره و تاریک را پنهان می‌کند. حقایق کمتر شنیده شده‌ای که در ادامه در مورد دخمه مردگان می‌خوانید، شما را در آشفتگی کامل فرو می‌برد.

 

بقایای بیش از شش میلیون پاریسی در دخمه مردگان

 دخمه مردگان پاریس,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

در قرن هجدهم، گورستان‌های شهر پاریس که همیشه در حال رشد بود، دیگر فضایی برای اجساد و مردگان نداشتند. این وضعیت به اندازه‌ای بد بود که برخی اجساد به درستی دفن نشده و باعث گسترش بیماری شدند. سرانجام، مقامات پاریسی تصمیم گرفتند

 

گورستان‌های شهر را محدود کنند و بقایای اجسادی که مانده بود را به جای دیگری منتقل کنند. مقامات این شهر به برخی از معادن زیرزمینی شهر پاریس روی آوردند. آن‌ها توانستند بیش از شش میلیون جسد را از دهه ۱۷۸۰ تا ۱۸۱۴ در معادن زیرزمینی دفن کنند. جسد مردگان از طریق چرخ دستی به این مکان ها آورده شد.

 

بقایای شش میلیون انسان در سراسر این تونل‌های زیرزمینی پراکنده شده و بیشتر آن‌ها در داخل اتاق‌هایی معروف به استودان مدفون شده اند. اغلب این تونل‌ها در تور‌هایی که برگزار می‌شود به گردشگران نشان داده می‌شود. معدنچیان معدن پاریس این تونل‌ها را پیش از آنکه به عنوان قبرستان مورد استفاده قرار بگیرند، ساخته بودند.

 دخمه مردگان پاریس,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

تخمین زده می‌شود که حدود ۳۲۰ کیلومتر تونل در دخمه مردگان وجود دارد. البته همه تونل ها نقشه برداری نشده و طول این تونل ها می‌تواند بیشتر باشد که آنها را به مکان‌هایی ناشناخته تبدیل می‌کند.

 

استخر ولگرد‌ها

به نظر می‌رسد استفاده از استخر‌های معمولی برای بعضی‌ها جذابیت چندانی ندارد و رضایت بخش نیست. به همین منظور آن‌ها در سفری به اعماق دخمه مردگان می‌روند تا در یکی از مکان‌های مخوف این دخمه شنا کنند.

 

فعالیت‌های غیرقانونی در دخمه مردگان

در سال ۲۰۰۴، پلیس که در حال انجام یک تمرین آموزشی در نزدیکی دخمه مردگان بود با چیزی کاملا غیر منتظره روبرو شد. آن‌ها در هنگام کاوش در سیستم تونلی وسیع این مکان، یک اتاق سینمای غول پیکر را کشف کردند که کاملا مجهز به صفحه نمایش، تجهیزات و رستوران بود و حتی خطوط تلفن و برق نیز برای این مکان به صورت حرفه‌ای نصب شده بود. ترسناک تر این بود که یک دوربین مخفی در حال عکس گرفتن از افسران هنگام ورود به ورودی است.

 دخمه مردگان پاریس,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

پلیس هرگز کشف نکرد که چه کسی مسئول این مکان بوده و یادداشتی را در این محل پیدا کرد که روی آن نوشته شده است: "سعی نکنید ما را پیدا کنید. " قطعا استفاده از این مکان بهترین نوع دکوری نیست که می‌توان برای یک اثر سینمایی به کار برد، اما قطعا ایده آن منحصر به فرد بوده است.

 

سیل اجساد

 دخمه مردگان پاریس,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

در ابتدا مکانی که برای دفن اجساد در پاریس در نظر گرفته شد «Les Innocents» نام داشت که یکی از قدیمی ترین قبرستان‌های پاریس است. هرچند یک مشکل برای استفاده از این مکان وجود داشت: همانطور که در بالا اشاره شد، تا قرن ۱۸ افراد زیادی در آنجا دفن شده بودند و جمعیت مردگان در آن زیاد شده بود. در نتیجه، ساکنان نزدیک به این مکان از بوی اجساد شکایت کردند. حتی پس از جاری شدن یک سیل در محیط قبرستان، اجساد مدفون شده در این قبرستان از زمین بیرون آمدند. در طول دهه ۱۷۸۰، مردم نبش قبر تمام گورستان‌های قدیمی را شروع کردند و تمام اجساد را در دخمه مردگان فعلی دفن کردند.

 

چیدن و مرتب کردن بقایای مردگان

 دخمه مردگان پاریس,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

زمانی که برای اولین بار در دهه ۱۷۸۰ میلادی، اجساد به تونل‌های این دخمه آورده شدند، بدون ترتیب و نظم خاصی در آنجا رها شدند. سپس بعد از مدتی کارگران تصمیم گرفتند بقایای اجساد قدیمی را به شکل مرتبی بچینند. اکنون در این دخمه، اجساد به شکل‌های دایره‌ای و خطی روی دیوار‌ها چیده شده اند. یکی از عجیب ترین چیدمان‌های دخمه مردگان ستونی است که با استخوان‌های جمجمه پوشیده شده است!

 

استفاده از دخمه مردگان برای پرورش قارچ

 دخمه مردگان پاریس,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

این اقدام در قرن نوزدهم و زمانی آغاز شد که یک مرد پاریسی به نام چمبری وارد تونل شد و دید که تکه‌ای از قارچ‌های وحشی در یکی از اتاقک‌ها رشد کرده است. او تصمیم گرفت از تونل‌های متروکه برای پرورش قارچ‌های خوراکی استفاده کند. عملی که خیلی زود توسط انجمن باغبانی پاریس به رسمیت شناخته شد. به همین منظور کشاورزان زیادی از مناطق مختلف به آنجا عازم شدند تا پرورش مزارع خود را شروع کنند. پس از مدتی پرورش قارچ در دخمه مردگان به یک تجارت پر رونق تبدیل شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------