۹ رسم باورنکردنی ازدواج در کشورهای مختلف که شاید باورتان نشود!



 آداب و رسوم خواستگاری و ازدواج ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
آداب و رسوم خواستگاری و ازدواج در برخی کشورها بسیار عجیب و غریب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ آداب و رسوم خواستگاری و ازدواج در کشور ما که از فرهنگ‌های مختلقی تشکیل شده است، جذابیت‌های زیادی دارد. گاهی هم رسوم یک فرهنگ، برای فرهنگ دیگر عجیب به نظر می‌رسد! اما اوضاع در سایر کشورها چگونه است؟ آیا در کشورهای دیگر هم سنت‌های عجیب‌ و غریب داریم؟ در این نوشته کوتاه، سراغ ۹ کشور می‌رویم و به ۹ رسم عجیب آن‌ها از خواستگاری تا ازدواج سری می‌کشیم.

 

۱. اسکاتلند: عروس و داماد رو کثیف کنید!

این سنت ازدواج اسکاتلندی به‌طور معمول برای عروس و گاهی هم داماد اجرا می‌شود. دوستان عروس در این مراسم، باقیمانده غذا و زباله‌ها را سر او می‌ریزند تا حسابی کثیف شود! تخم‌مرغ و ماهی از پرطرف‌دارترین اقلام هستند.

 

۲. فیجی: به خانواده عروس دندان نهنگ هدیه دهید!

فرهنگ فیجی، ترکیبی غنی از فرهنگ‌های بومی، چینی، هندی و اروپایی، با زبان‌ها، غذاها، لباس‌ها، صنایع دستی، موسیقی و اعتقادهای مختلف است و در این میان، عروسی‌های فیجی هم سنت‌های جالب خودشان رو دارند. در بعضی نقاط این کشور، داماد باید گردنبندی از دندان نهنگ به خانواده عروس هدیه بدهد.

 

۳. چین: دیوار ساقدوش‌ها را در هم بشکن!

مسلما در هر ازدواجی، در هر جای دنیا که باشد، دختر و پسر فقط با هم روبه‌رو نیستند، بلکه باید با دوستان یکدیگر هم کنار بیایند. به همین خاطر سنت جالبی در چین وجود دارد که طبق آن داماد باید دیواری را که ساقدوش‌های عروس تشکیل داده‌اند، بشکند تا ثابت کند چقدر او را دوست دارد.

 

۴. موریس: عروس را حسابی چاق کنید!

خیلی از عروس‌ها چند ماه منتهی به مراسم ازدواج، رژیم غذایی می‌گیرند تا لاغر شوند اما در جزیره موریس، قضیه برعکس است و عروس‌های تپل، جذاب‌تر هستند! به همین خاطر، خانواده عروس تا جای ممکن و حتی به‌زور به دختر خود غذا می‌دهند تا در چشم خانواده داماد عزیز شود.

 

۵. ولز: قاشق چوبی به عروس هدیه بده!

ولز از پادشاهی‌های پیشین است که امروزه همراه انگلستان، اسکاتلند و ایرلند شمالی، کشور بریتانیا رو تشکیل می‌دهند. عروسی‌های ولزی هم از آداب و رسوم خاص خود برخوردارند. برای نمونه، هر دامادی که می‌خواهد نهایت عشق خود را به همسر آینده نشون دهد، قاشق چوبی کنده‌کاری‌شده به او هدیه می‌دهد. این رسم در قدیم آنقدر مهم بوده که از وام‌ها و یا روش‌های خرید اقساطی جهیزیه استفاده می‌کردند تا این رسم را به جا بیاورند.

 

۶. پورتوریکو: عروسک رو بالای سر عروس بگذار!

شاید این رسم در عروسی‌های پورتوریکویی کمی ترسناک به نظر برسد، اما معنا و مفهوم قشنگی در ورای خود دارد. در این مجمع‌الجزایر جنوب‌شرقی دریای کارائیب، رسم بر این است که عروسکی بر روی لباس عروس می‌پوشانند و روی میز، کنار عروس و داماد می‌گذارند تا الهام‌بخش خوشبختی این زوج باشد.

 

۷. آمریکای جنوبی: یک، دو، سه، حالا بپر!

کشورهای منطقه آمریکای جنوبی عجیب‌ترین سنت‌ها و آئین‌ها را در فرهنگ خود دارند. آن‌ها در عروسی‌های خود هم رسمی با نام «پریدن از روی جارو» دارند. در این مراسم قدیمی، عروس و داماد باید از روی یک جارو بپرند که به‌معنی حرکت مستمر آن‌ها با هم و در طول زندگی به حساب می آید.

 

۸. کره جنوبی: داماد رو با ماهی و قورباغه بزنید!

البته دو کره، از گذشته فرهنگ مشابهی داشته‌اند، اما از سال ۱۹۴۵ که از یکدیگر جدا شدند، تغییرات فرهنگی را هم تجربه کردند. در عروسی‌های کره جنوبی، داماد را با ماهی، قورباغه یا حتی ترکه‌های چوب کتک می‌زنند! هدف از این اتفاق که شب قبل از روز عروسی رخ می‌دهد، نشان دادن قدرت داماد است. البته امروزه یکی از نشانه‌های توانمندی افراد قدرت آن‌ها در مدیریت کسب و کار هست.

 

۹. فرانسه: از دستشویی بنوش!

البته فرانسه از مراکز فرهنگی اروپا به شمار می‌رود و رسومی غنی در دل خود دارد، اما در این رسم نه چندان خوشایند قدیمی فرانسوی، عروس و داماد مقداری نوشیدنی از کاسه توالت می‌نوشند! البته برای برگزاری این رسم، از کاسه توالت نو و تمیز استفاده می‌کنند، ولی باز هم ظاهری دوست‌نداشتنی دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------