6 نکته مهم برای روز فرمالیته عروسی که باید بدانید



امروزه در کنار مراسم عروسی اصلی، یک رویداد ازدواج فرمالیته هم برای تمرین و ثبت عکس های زیبا و به یاد ماندنی انجام می شود. فرمالیته در تعریف ساده تر، به معنای تشریفات و ظاهر سازی است که به نوعی چند روز یا چند هفته قبل از جشن اصلی، برگزار می شود. با این توصیفات، حتما برای برگزاری یک عروسی فرمالیته، مشتاق شده اید.

 

اما سوالاتی هم حتما به ذهن شما رسیده است. اینکه چه نکاتی را باید در این روز خاص در نظر داشت؟ مدل مو و سبک آرایش باید به چه صورتی باشد؟ در ادامه ما به تمام نکات فرمالیته عروسی خواهیم پرداخت که چگونه این نوع مراسم، به خوبی اداره شود.

 

فرمالیته عروسی

 

1- ظاهر مناسب عروسی فرمالیته

برای داشتن بهترین و زیباترین تجربه خود در این مراسم، ظاهر زیبا همراه با میکاپ و مدل موی مناسب، حرف اول را می زند. رسم ازدواج فرمالیته که تنها شما به همراه شریک زندگی خود و گروهی فیلم بردار، به انجام می-رسانید، می تواند بهترین خاطره را برای شما رقم بزند. البته اگر نکات مهمی مانند مدل مو و آرایش و سبک فرمالیته را رعایت کنید.

 

دقت داشته باشید که انتخاب مدل مو باید با میکاپ و لباس شما در هماهنگی کامل باشد. به همین دلیل در ادامه کمی درباره نکات مهم در رابطه با انتخاب مدل مو، سبک آرایش، نوع پوشش و حتی نحوه صحیح ژست-گرفتن توضیح خواهیم داد.

 

مدل مو مناسب برای روز فرمالیته

مدل مو برای کلیپ فرمالیته یا عکس فرمالیته به عوامل مختلفی بستگی دارد تا در روز موعود، به بهترین شکل ممکن دیده شوید. یک آرایشگر حرفه ای باید بداند بر اساس سلیقه شخصی شما و فرم صورت تان، چه نوع آرایش و مدل مویی، برازنده تان است. باید بگوییم که انتخاب مدل مو و آرایش آن در عروس و داماد، تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

 

 مدل مو برای عروس 

برای عروس خانم ها، انواع آرایش مو وجود دارد تا در روز فرمالیته عروسی به اجرا در بیاید. از جمله معروف ترین آنها می توان به شینیون ساده، مدل باز، موی تزیین شده با گل طبیعی مناسب با روز فرمالیته، حلقه ساده، مدل پرنده پشت سر، تاج مو و مو با دم اسبی رو به بالا اشاره کرد که همه این نوع از مدل ها در کنار سادگی، به افزایش زیبایی عروس کمک می کنند.

 

مدل مو برای داماد

آقایون هم در فرمالیته خود باید همانند عروس برای ساختن یک ظاهر شیک و جذاب، تلاش کنند. استایل مو برای  داماد در این رویداد ازدواج فرمالیته عروسی نیز، بر اساس سلیقه، استایل شخصی، نوع چهره و لباس با توجه به مشورت استایلیست و آرایشگر ماهر، انتخاب و به اجرا در می آید. 

 

برای مثال اگر داماد موی کوتاه دارد، موهای او باید به صورت مرتب و با استفاده از یک سری محصولات، حالت-دهی شوند. اگر داماد دارای موی باز و موج دار باشد، می تواند با استفاده از ابزارهای لازم، فر بزند و با محصولات حالت دهنده، مدلی در قالب موج دار نرم و طبیعی در آورد. البته که در هر صورتی باید با آرایشگری حرفه ای مشورت صورت بگیرد.

 

عکس فرمالیته عروسی

 

چه سبک آرایشی برای فرمالیته عروسی مناسب است؟

آرایش برای روز خاص فرمالیته، قطعا در زیبایی و آمادگی، بی تاثیر نیست. معمولا آرایشگران برای زیبایی بیشتر و در عین حال، حفظ فضای ساده و صمیمی، میکاپ و آرایش ساده به مشتری پیشنهاد می دهند. 

 

همچنین قابل ذکر است که نباید درباره ماندگاری حساسیت زیادی به خرج دهید، زیرا که آرایش فرمالیته شما به ماندگاری خیلی زیادی نیاز ندارد. این سبک آرایش فقط لازم است که چند ساعتی برای عکاسی، ثابت بماند. 

 

بنابر این خود آرایشگر درصورتی که مهارت کافی داشته باشد، به خوبی می داند که چگونه به شما در ماندگاری میکاپ کمک کند. البته که باید برای تجربه ای بهتر و کیفیت بالاتر به بهترین سالن های زیبایی مراجعه کنید. 

 

اگر در تهران ساکن هستید، باید در رابطه با سالن های زیبایی تهران تحقیقاتی انجام دهید تا از کیفیت، عملکرد و نتیجه ای فوق العاده، بهره مند شوید. در ادامه ما نیز به طور خیلی مختصر و مفید، سبک هایی از میکاپ را به شما معرفی خواهیم کرد. 

 

آرایش لایت برای فرمالیته

نام دیگر این نوع از آرایش، آرایش سبک اروپایی یا آرایش دخترانه است. این مدل آرایش کاملا سبک و راحت بوده و محبوبیت زیادی دارد. در این سبک از رژ پررنگ خبری نیست و به جای آن، مراحلی برای آماده سازی صورت طی می شود. این مراحل عبارت اند از مرتب کردن ابرو، مراقبت پوستی، استفاده از ریمل ضدآب به جای ریمل حجم دهنده و در نهایت بهره مندی از رژهای کاملا کم رنگ.

 

آرایش اسموکی

مورد بعدی آرایش اسموکی است. این شیوه از میکاپ به دلیل استفاده از سایه چشم و خط چشم تیره، به عنوان تکنیک اسموکی یاد می شود. سایه ها به طور معمول به رنگ مشکی و خاکستری هستند. البته از رنگ های دیگر هم استفاده می شود که بستگی به سلیقه خود این آرایش را می توانید انتخاب کنید.

 

لوکیشن برای فرمالیته عروسی

 

2- با انتخاب لوکیشن‌های طبیعی، خاص و متفاوت باشید!

جاذبه های توریستی و مکان هایی با طراوت و جذاب، می توانند بهترین لوکشین ها برای برگزاری مراسم فرمالیته عروسی در نظر گرفته شوند. برخی کلیپ ها و عکس های این دسته از مراسم ها در کشورهای خارجی گرفته می-شوند که هزینه خیلی زیادی را به همراه دارند. 

در این راستا اگر بخواهیم لوکیشن هایی دیدنی و متفاوت در کشور خودمان را پیشنهاد دهیم، باید به طبیعت زیبای کویر، جنگل های هیرکانی، آسمان سرا، جزیره قشم و دشت گل بابونه اشاره ای داشته باشیم.

 

3- پوشیدن لباس های جذاب و اسپرت را فراموش نکنید!

با توجه به اینکه نوع پوشش تاثیر زیادی بر کیفیت مراسم های فرمالیته می گذارد، جای تعجب ندارد که این بخش از مراسم برای عروس و داماد از حساسیت و هیجان زیادی برخوردار باشد. 

 

در واقع لباس و پیراهن مناسب در چنین روز خاصی، زیبایی زیادی به عکس و کلیپ عروسی شما هدیه می دهد. بیشتر زوج های جوان، از لباس های ست و ساده استفاده می کنند که کاملا زیبا هستند. 

 

البته که باید توجه داشته باشید لباس هرچقدر اسپرت و ساده تر باشد و ظاهر آن به لباس عروسی نزدیک تر، این مراسم با سادگی و راحتی بیشتری برای شما طی خواهد شد. 

از دیگر ویژگی های مهم لباس های اسپرت برای مراسم های فرمالیته، می توان به استفاده از حریر در ساختار و رنگ روشن لباس اشاره کرد. البته این یک قانون اجباری نیست، ولی با توجه به اینکه شاید لوکیشن عکس-برداری بیشتر در فضای باز صورت می گیرد، این نوع لباس در نور خورشید، درخشش و جذابیت بیشتری خواهد داشت.

 

البته که سبک استفاده از حریر و توری در لباس فرمالیته با لباس اصلی عروس متفاوت است، ازاین رو اجازه دهید تا خیال شما را از بابت عدم نیاز به پوشیدن لباس های پف دار و بلند در دل طبیعت و مراسم های فرمالیته راحت کنیم.

 

پس برای انتخاب لباس باید با نظر خود و استایلیست، پوششی هم قدوقواره خود انتخاب کنید که در آن احساس راحتی را به خوبی تجربه کرده و در طول عکس برداری، اذیت نشوید. راحتی شما در چنین مراسمی خیلی مهم است تا جو صمیمی بین خودتان و کادر عکس بردار حفظ شود.

 

4- پیشنهاد ما: انتخاب تم برای روز فرمالیته

برای روزی خاص، حتما باید تمی عالی در نظر گرفت. هر صحنه از عکاسی و فیلم برداری می تواند تمی تاریخی، فانتزی یا اغراق آمیز داشته باشد. همراه با تم، فضا و لوکیشن باید با لباس، میکاپ و مو به خوبی در ارتباط باشد که معمولا آتلیه های عکاسی این وظیفه را دارند و به شما کمک خواهند کرد. اگر ساکن تهران باشید باید درباره بهترین آتلیه های عکاسی تهران اطلاعات جمع کنید تا از خدمات آنها بهره مند شوید.

 

انتخاب تم برای روز فرمالیته

 

5- تور فورمالیته چیست؟

تور های عروسی فرمالیته به خوبی به شما در ایده گرفتن کمک خواهند کرد. آتلیه های عکاسی تورهایی را ترتیب داده اند تا به راحتی بتوانید کلیپ های عروسی خود را در هرجایی بگیرید و از بهترین خدمات بهره مند شوید. 

دقت کنید که هزینه ها در قالب تور قطعا کمتر خواهند بود. بهترین تورها بین یک یا 2 روز طول می کشند. البته که لوکیشن ها را بهتر است از قبل و به صورت برنامه ریزی شده در نظر گرفته باشید. 

 

لازم به ذکر است که باید همه چیز مانند لباس و لوازم شخصی، جمع آوری شوند. در حین انجام این کار، مراقب جلوگیری از چروک شدن لباس باشید. 

 

در نهایت بهتر است این موضوع را متذکر شویم که تورهای فرمالیته در انتخاب عکاس، میکاپ آرتیست، نحوه فیلم برداری و عکس برداری نقش کاملی دارند. پس هنگام انتخاب آنها، دقت و وسواس کافی را به خرج دهید.

 

در این راستا تیم ما عروسیمون داتکام برای شما بهترین روز عروسی را آرزو مند است و سعی می کند با گردآوری اطلاعات کامل از تمام مجموعه‌های حوزه عروسی، به شما امکان مقایسه درست و انتخاب هوشمندانه را بدهد. پس قبل از هرچیز حتما به سایت عروسیمون داتکام (https://www.aroosimoon.com ) سر بزنید.

 

6- تاثیر ژست در کیفیت عکس‌های روز فرمالیته

در فرمالیته عروسی، انتخاب ژست مناسب گزینه ای مهم و با ارزش است تا در عکس ها، زیبایی و صمیمیت بین خود و شریک زندگی تان را به خوبی نشان دهید.

عکاس ها و فیلم بردارها در انتخاب ژست به شما کمک خواهند کرد، البته که زیبایی ژست در عکس و کلیپ، کاملا به شما بستگی دارد. باید در این زمان بهترین خودتان را برای زیبایی نشان دهید.

 

جمع بندی

این روزها که رسم فرمالیته عروسی در بین تازه عروس و دامادها کاملا رواج پیدا کرده، تعدادی از آتلیه ها توری را تحت عنوان فرمالیته برگزار می کنند تا لحظات جذابی را برای زوج های جوان رقم بزنند.

 

دقت داشته باشید که در این مراسم نکاتی باید رعایت شوند. نکات این مراسم شامل انتخاب لباس مناسب، آرایش اصولی، لوکیشن جذاب و در نهایت ژستی صمیمی و خاص می شود که همه موارد گفته شده، باید در هماهنگی و زیبایی کامل انتخاب شوند.

 

ممکن است بگویید که هماهنگ کردن تمام موارد گفته شده، نیاز به تخصص و هنر زیادی دارد. باید بگوییم که در این راستا، انتخاب بهترین آتلیه و تیم از مهم ترین مسائل به شمار می رود. پس به خوبی و با دقت، تیم خود را انتخاب کرده تا بهترین خاطرات را بسازید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024