نماینده مجلس: پروژه غیرقانونی بن-بروجن به بهانه حوادث تطهیر نشود



بن-بروجن،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر اینکه نباید از حوادث برای تطهیر پروژه غیرقانونی بن-بروجن استفاده شود، گفت: با رئیس سازمان محیط‌زیست صحبت کرده‌ایم که به دلیل مشکلات زیست‌محیطی نباید مجوزی برای طرح بن-بروجن صادر شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخی اخبار نسبت به بهره‌برداری از فاز اضطراری طرح بن- بروجن، اظهار کرد: بهره‌برداری از فاز اضطراری طرح بن-بروجن حرف دقیقی نیست.

 

وی توضیح داد: فاز اضطراری شامل تغییر محل آبگیری و اجرای خط لوله تغییر محل آبگیری بود که هیچ‌کدام از آنها انجام نشده، البته بخشی از خط اضطراری اجرا شده، اما هنوز آبگیر احداث نشده که محل آن تغییر کند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که محل آبگیر اضطراری طرح بن-بروجن در روستای مارکده هنوز احداث نشده است، اما در مورد اینکه از خط لوله فعلی آب استفاده شده یا خیر، امکان استفاده وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: یک‌سری ایستگاه‌های پمپاژ در استان چهارمحال و بختیاری در دهه هفتاد و هشتاد مجوز بارگذاری و برداشت آب گرفته‌اند و به‌نوعی این‌ها تخصیص‌های غیرمجاز هستند و ما امروز معترض به تمام برداشت‌های مجاز و غیرمجاز بالادست زاینده‌رود هستیم، بنابراین از محل پمپاژها و آبی که برای باغات استفاده می‌شود مانند طرح باغات «عمان سامانی»، امکان دارد بخشی از آن را در خط لوله بن-بروجن انداخته باشند تا بتوانند مشکلات گل‌آلود بودن آب شرب شهرکرد را مرتفع کنند.

 

طغیانی تأکید کرد: این موضوع و همین میزان برداشت آب هم برای ما قابل‌قبول نیست. البته اینکه آب را برای شرب شهرکرد استفاده کنند، قابل‌قبول است، اما اینکه بخواهند از این شرایط به‌عنوان فرصتی برای تطهیر کردن پروژه غیرقانونی بن-بروجن استفاده شود، اصلاً قابل‌قبول نیست و بلافاصله که مشکل سرچشمه کوهرنگ برطرف شود، ما برای قطع کردن برداشت این آب وارد عمل می‌شویم، چراکه از پمپاژ آب باغات حق استفاده و بهره‌برداری از خط لوله بن-بروجن را ندارند.

 

وی تصریح کرد: ما دیگر اجازه نمی‌دهیم بعد از رفع مشکل آب شرب شهرکرد، از برداشت آب از طریق پمپاژ برای پروژه غیرقانونی بن-بروجن سوءاستفاده شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره احداث آبگیر طرح انتقال آب بن-بروجن در مارکده، گفت: دراین‌باره با رئیس سازمان محیط‌زیست صحبت کرده‌ایم که به دلیل مشکلات زیست‌محیطی نباید مجوزی برای طرح بن - بروجن صادر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------