احمد سالک: اصفهان شمالی یکی از راه حل‌هاست/من‌ کاشانی‌ام



اخبار,اخبار اجتماعی,احمد سالک

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکل ضعف ارتباط مرکز با شهرستان‌ها حل نشود باید ارتقا برای بخش‌هایی از استان صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به امضای طرح تشکیل استان اصفهان شمالی اظهار کرد: برخی به دنبال پیدا کردن تناقض در امضا و صحبت من هستند که با این نوع ترفندها راه به جایی نخواهند برد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز دوشنبه طرح استان اصفهان شمالی اعلام وصول شد، هر طرحی که اعلام وصول می‌شود روند قانونی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس را دارد، به کمیسیون مربوطه می‌رود و مورد بحث قرار خواهد گرفت تا به صحن علنی مجلس بیاید و این روند طولانی خواهد بود.

 

وی با بیان این که مردم کاشان غیور ، انقلابی و مذهبی هستند افزود: پدر من کاشانی است و نام خانوادگی من سالک کاشانی است، یعنی با مردم کاشان ارتباط مستقیم دارم و خویشاوندان من در کاشان زندگی می‌کنند.

 

سالک تصریح کرد: علت طرح چنین مسئله‌ای ضعف مدیریت حاکم بر کل استان و بروکراسی سنگین در اصفهان است موجب نارضایتی مردم و ضعف ارتباطات خواهد بود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل تهیه این طرح را بروکراسی و ضعف ارتباط مرکز و شهرستان‌ها دانست و تصریح کرد: نتیجه این بروکراسی این است که کار مردم به موقع انجام نمی‌شود و سرمایه‌گریزی اتفاق خواهد افتاد.

 

وی خاطرنشان کرد: ارائه نظر کارشناسی در قالب طرح یا اصلاح لوایح دولت از حقوق نماینده است و برخی نمایندگان به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به گستره جغرافیایی استان و رشد نرخ جمعیت نیاز به بسترسازی برای افزایش رفاه جامعه وجود دارد.

 

سالک تاکید کرد: کسانی که این طرح را امضا کرده‌اند می‌دانند که استان اصفهان یک‌پارچه، قوی‌تر از اصفهان تقسیم شده است و اگر ضعف مدیریت و ضعف ارتباطات حل شود نیازی به این طرح‌ها نخواهد بود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قانون‌گذاری‌های خوبی برای حل این مشکلات در مجلس انجام شده، مشکل را در قوه مجریه دانست و گفت: تفکر جزیره‌ای هیئت دولت باعث شده وزرا نظرات متفاوتی داشته باشند که در سطوح پایین‌تر ایجاد مشکل می‌کند.

 

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: صدور بخش‌نامه‌های غیرهمسو باعث شده سرمایه‌گذاران مانند توپ فوتبال بین سازمان‌های مختلف پاس‌کاری شوند.

 

سالک در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا هدف شما از امضای این طرح اعتراض به وضع موجود است، عنوان کرد: اگر کسی بخواهد اعتراض کند، امضا نمی‌کند ممکن است طرحی اعتراضی نوشته و امضا شود، اما هدف کسانی که این طرح را امضا کرده‌اند یادآوری لزوم رسیدگی به این مشکلات است و اگر حل نشد باید ارتقا برای بخش‌هایی از استان صورت پذیرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا برای حل مشکلات ذکر شده طرح اصلاح قوانین مرتبط را ارائه نکردید، گفت: بارها این مشکلات در زمان‌های مختلف گفته شده و استاندار فعلی پذیرفتند که اختیاراتی به بعضی بخش‌های استان داده شود اما ساختار اجازه نمی‌داد، اشکال اصلی در ساختارهای نظام است که باید در آن‌ها تجدید نظر و ساختاری را طراحی کنیم که نیازهای مردم به سرعت رفع شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------