اصفهان برای بارش‌های هفته آینده آمادگی دارد



اخبار,اخبار اجتماعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران، ابعاد سیلی که از 5 فروردین تا 12 فروردین ماه اتفاق افتاد و همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای مواجه با شرایط هفته آینده که در استان بارش خواهیم داشت، بررسی شد.

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با فارس، در رابطه با بارش‌های اخیر استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود 418 میلیون مترمکعب است و میزان بارندگی یکسال زراعی که از اول مهر تا به حال اتفاق افتاده، تقریباً 2 هزار و 9 میلی‌متر بوده است و میزان ورودی به سد زاینده‌رود، 263 مترمکعب در ثانیه است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه افزود: در حال حاضر اداره هواشناسی پیش‌بینی کرده است که در هفته آینده و از روز جمعه یک توده هوایی باران‌زا که رطوبت دارد و قوی‌تر از بارش‌های بهاری است، در استان مستقر خواهد شد.

 

وی در ادامه مطرح کرد: در حال حاضر بندهای آبخیزداری که در نقاط مختلف استان وجود دارد، گاهی این روان‌آب‌ها را کنترل کرده است، همچنین پریشب در جاده چوپانان- خوروبیابانک یک سیلاب مختصری داشتیم که برای یکساعت مخابرات منطقه و فیبر نوری چوپانان- خوروبیابانک قطع شده بود که عوامل مدیریت بحران مخابرات، آن‌ها را وصل کردند.

 

شیشه‌فروش با اشاره به مسدود بودن محور کمران در پشت‌کوه فریدون‌شهر، عنوان کرد: در حال حاضر فقط محور کمران در پشت‌کوه فریدون‌شهر به علت سنگینی برفی که قبلاً در آن منطقه بوده و رانش زمین، مسدود است ولی برق و مخابرات همه روستاها وصل است.

 

خسارات اصفهان به 520 میلیارد تومان رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه بیان کرد: با محوریت اداره راه‌ها، دهانه چند پلی که در شهرستان سمیرم تخریب شده بود، در منطقه «ده بزرگ» و «کهنگان» در پادنا و همچنین در منطقه «سرباز» تعمیر و بازسازی شد، اما در مجموع خساراتی هم به استان اصفهان در خصوص سیلاب‌های فروردین‌ماه وارد شد که می‌توان گفت 520 میلیارد تومان میزان خسارات ناشی از بارش شدید باران، سیل، ریزش بهمن در منطقه فریدون‌شهر و وزش طوفان در منطقه نایین و شرق استان است که در بخش‌های مسکن، کشاورزی، راه‌ها، ابنیه و تأسیسات زیربنایی به سطح استان وارد شد.

 

وی با بیان اینکه اصفهان استانی بود که همزمان سیل، طوفان، بارش برف و ریزش بهمن را تجربه کرد، متذکر شد: چند مورد سیل‌بردگی، رانش زمین و ریزش کوه در سیلاب‌هایی که فروردین ماه استان را در بر گرفت، رخ داد که خسارات این موارد طبق فرم‌هایی که در مدیریت بحران مصوب شده، به دستگاه‌های کشوری ارسال شده است و پیگیر هستیم که اقدامات لازم انجام شود.

 

 شیشه‌فروش در ادامه از تشکیل جلسه شورای بحران با حضور اعضا در استان در روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه ابعاد سیلی که از 5 فروردین تا 12 فروردین ماه اتفاق افتاد و پیش‌بینی‌های لازم برای مواجه با شرایط هفته آینده که در استان بارش خواهیم داشت، بررسی شد.

 

اصفهان برای بارش‌های هفته آینده آمادگی دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اذعان داشت: در این جلسه اعلام کردیم که شرکت منطقه‌ای آب باید وضعیت مسیل رودخانه‌ها را بررسی کند، به شهرداری‌ها بخشنامه شد که مسیل رودخانه‌ها را لایه‌روبی کنند و دهانه پل‌ها را اگر رسوب، لای یا خاروخاشاک گرفته، باز کنند و بهیاری‌ها هم به همین منوال در روستاها اقدام کنند.

 

وی در ادامه گفت: به اداره راه‌ها هم اعلام کردیم که جاده‌ها را از لحاظ آبگرفتگی و گل ولای که در مسیر جاده‌ها بوده، بررسی کنند و به دستگاه‌های مرتبط اعلام کردیم که پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند، به عنوان مثال به اداره آبخیزداری و اداره منابع طبیعی اعلام شد که بندهای آبخیزداری که در نقاط مختلف استان از جمله دهاقان، منطقه جبل، کاشان، نطنز، اردستان، نایین و شاهین‌شهر است را بررسی کنند.

 

شیشه‌فروش در پایان خاطرنشان کرد: روز گذشته در جلسه مدیریت بحران اعلام کردیم که با همکاری اداره منابع طبیعی و شرکت آب منطقه‌ای، جلسات کمیته سیل در شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار، کاشان و گلپایگان گرفته و وضعیت سیل‌خیزی این مناطق بررسی شود، وظایف هر بخش مشخص و به هرکدام ابلاغ شد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------