نماینده مجلس: ۹۵درصد تالاب گاوخونی خشک است/ چرا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به جای زاینده رود راهی خلیج فارس شد؟



اخبار,اخبار اجتماعی,حیدرعلی عابدی

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه هنوز ۶۵ درصد از سد زاینده رود خالی است، گفت: چرا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به جای زاینده رود راهی خلیج فارس شد.

به گزارش خانه ملت، حیدرعلی عابدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث سیلاب های اخیر در کشور از تمامی دستگاه ها اعم از نیروهای مسلح، شهرداری ها، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی که تمام تلاش خود را برای کاهش خسارت و آلام مردم به کار بسته و به موقع در محل حادثه حضور یافتند، تشکر کرد و گفت: در شهرستان سمیرم و فریدون شهر خساراتی به مردم وارد شده است و در شهرستان های نائین و اصفهان سیل سبب شده که قنات های متعددی دچار آسیب شده و برای کشاورزان مشکلاتی ایجاد کند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا سدسازی در کشور حدود 8 سال تعطیل شده است، افزود: افرادی با تحریک افکار عمومی مانع توسعه سدسازی در کشور شده اند در حالی که این سدها می توانست برای کشور یک فرصت باشد لذا باید این افراد که جوسازی کرده اند شناسایی و وزارت نیرو که مسئول مستقیم این حادثه است، پاسخ این جوسازی ها را دهد. 

 

وی با بیان اینکه وزارت نیرو باید امروز پاسخگو باشد که چرا 65 درصد سد زاینده رود خالی است، ادامه داد: تمام گنجایش سد زاینده رود یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است که عددی ناچیز در برابر ده ها میلیارد آبی بوده که به خلیج فارس راه پیدا کرد، چرا وزارت نیرو مدیریت نکرد و ساخت ده ها سدی را که می توانست به عنوان یکی از ذخایر اصلی کشور سال های آینده را تامین کند، پیش بینی نکرد.

 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز 95 درصد تالاب گاوخونی خشک است، تاکید کرد: هنوز 95 درصد این تالاب آبگیری نشده که با این وضعیت نباید توهم برای کسانی که در بالادست به زاینده رود تجاوز کرده اند ایجاد شود تا طرح های غیرقانونی خود را توسعه دهند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو باید در موضوع سد بهشت آباد و سایر سدهای ذخیره سازی استان اصفهان به درستی عمل کند و تسلیم جوسازی ها نشود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------