نخستین روز «نارنجی» اصفهان در سال 98



اخبار,اخبار اجتماعی

شهر اصفهان که از ابتدای سال 98 تا به امروز، 19 روز هوای پاک و 32 روز هوای سالم و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را برای خود ثبت کرده بود، امروز با شاخص کیفی 107، نخستین روز ناسالم برای گروه‌های حساس را در سال جاری تجربه کرد.

به گزارش فارس، شهر اصفهان امروز با شاخص کیفی 107 اولین روز ناسالم برای گروه‌های حساس را در سال جاری تجربه کرد و از ابتدای سال 98 تا به امروز، 19 روز هوای پاک و 32 روز هوای سالم و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را برای خود ثبت کرده است.

 

شهر اصفهان که در ماه جاری 7 روز هوای پاک، 13 روز هوای سالم و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است، امروز به دلیل جو نسبتاً پایدار حاکم بر استان، شهر اصفهان و همچنین برخی از شهرستان‌های استان از محدوده هوای سالم خارج شدند و به وضعیت نارنجی رسیدند.

 

میدان احمدآباد آلوده‌ترین ایستگاه شهر اصفهان

طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 13 ظهر امروز ایستگاه پایش کیفی هوای بزرگراه خرازی با شاخص 118 آلوده‌ترین ایستگاه شهر اصفهان گزارش شد و پس از آن به ترتیب ایستگاه‌های میدان احمدآباد با شاخص 109 و خیابان رودکی و چهارباغ خواجو با شاخص 107 در وضعیت نارنجی و ایستگاه خیابان استانداری با شاخص 95 در وضعیت زرد قرار داشتند و برای ایستگاه‌های خیابان پروین و خیابان دانشگاه شاخصی تعیین نشده بود.

اخبار,اخبار اجتماعی

 

زرین‌شهر آلوده‌ترین شهرستان استان اصفهان

وضعیت شهرستان‌های استان اصفهان نیز زرد و نارنجی بود و طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 13 ظهر امروز آلوده‌ترین شهرستان استان، زرین‌شهر با شاخص 124 و پس از آن به ترتیب شهرستان‌های خمینی‌شهر با شاخص 105 در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و مبارکه با شاخص 99، نجف‌آباد با شاخص 83 و سجزی با شاخص 81 در ومحدوده هوای سالم قرار دارند.

اخبار,اخبار اجتماعی

 

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نشان می‌دهد.

 

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------