افزایش خروجی سد زاینده رود در راستای تامین نیاز آبی کشاورزان



اخبار,اخبار اجتماعی,سد زاینده رود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: زایش خروجی از سد زاینده رود در راستای تامین نیاز آبی کشاورزان اصفهان از چهارشنبه گذشته انجام شده است.

حسن ساسانی  در گفت و گو با مهر، با اشاره به اینکه قرار بود که جریان زاینده رود در مردادماه برای نوبت دوم کشت تابستانه کشاورزان غرب و شرق اصفهان به مدت ۱۵ روز بازگشایی شود اما طول این مدت تدوام یافت، اظهار داشت: افزایش خروجی از سد زاینده رود در  راستای  تامین نیاز آبی کشاورزان است و احتمال تداوم در تابستان وجود دارد.

 

وی افزود: ورودی فعلی آب به  سد زاینده رود ۴۹.۹ متر مکعب بر ثانیه و میزان آب در پشت دریچه های سد زاینده رود ۷۸۰ میلیون متر مکعب است.

 

ساسانی تصریح کرد: مقدار بارش ها از آغاز مهرماه گذشته که سال آبی خوانده می شود تاکنون در سرشاخه های زاینده رود  دو هزار و ۴۵ میلی متر بوده است که نسبت به دوره زمانی بلند مدت افزایش داشته است.

 

کاهش حجم آب سد زاینده رود نسبت به ۴۴ سال اخیر

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر بهینه سازی و فرهنگ صحیح استفاده از آب ابراز داشت: با وجود بارش های خوب سال آبی جاری و به ویژه بارش های بهاره اما در مقام مقایسه، حجم آب ذخیره شده درپشت سد زاینده رود نسبت به متوسط بلند مدت ۴۴ سال اخیر با کاهش  مواجه شده است.

 

وی افزود: مطالعات درازمدت منابع آبی نشان می دهد ایران در اقلیم خشک واقع شده و موضوع کم آبی در این خطه بسیار حیاتی است و باید بر فرهنگ صرفه جویی تاکید شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------