آلودگی آب زاینده رود به علت نداشتن شبکه فاضلاب 21 روستا



اخبار,اخبار اجتماعی,زاینده رود
نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس ‌گفت: اگر موانع آب حل و اعتبارات تخصیص یابد، بسیاری از مشکلات اقتصادی استان حل خواهد شد و از جمله در حوزه شیلات تا ۴۰ درصد شاهد پیشرفت خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، اردشیر نوریان  ۳۱ مردادماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شهرکرد، اظهار کرد: جوهر حکومت عدالت است و اگر در رفتار حکومت‌گران عدالت دیده شود، مردم شیرینی آن‌را تجربه می‌کنند و در کنار نظام خواهند ماند.

 

وی با اشاره به آب به عنوان تنها مزیت استان، بیان کرد: عدالت حکم نمی‌کند که برای خوشحالی مردم استان همجوار ۸۵۰ میلیون متر مکعب آب به آنجا تخصیص یابد، حال آنکه ارتزاق مردم حاشیه زاینده‌رود از همین آب تأمین می‌شود.

 

نوریان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: بر اساس دیدگاه ایشان، اقتصاد کشور باید بتواند در برابر تکانه‌های تحمیل شده از سوی کشورهای خارجی سر پا بایستد.

 

و ی تأکید کرد: اگر موانع آب حل و اعتبارات تخصیص یابد، بسیاری از مشکلات اقتصادی استان حل خواهد شد و از جمله در حوزه شیلات تا ۴۰ درصد شاهد پیشرفت خواهیم بود.

 

در ادامه علی کاظمی،  نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌ها در جهت افزایش اعتبارات تخصیصی استان بوده است که نقش مهمی در کاهش بیکاری داشته اما به دلیل طولانی بودن عمق محرومیت‌های استان، همچنان در صدر استان‌های بیکار قرار داریم.

 

وی با اشاره به نهضت خوبی که برای اجرای طرح هادی در استان ایجاد شده است، ادامه داد: امیدواریم که به زودی شاهد نهایی شدن این طرح در مناطق محروم استان باشیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان بیان کرد: درصد بسیار بالایی از روستاهای استان در معرض خطر قرار دارند که در صورت ازدیاد بارش‌ها با خطر جدی روبرو خواهیم بود.

 

کاظمی با اشاره به طرح‌های کشاورزی استان، گفت: اعتباراتی به این طرح‌ها تخصیص یافته که کافی نیست ضمن اینکه اعتبارات به برخی شهرستان‌ها از جمله اردل، تخصیص داده نمی‌شود.

 

وی با اشاره به طرح‌های مهم با پیشرفت بالا، گفت: پیشرفت  ۹۰ درصدی سد باباحیدر، دو جاده اساسی شهرکرد-ناغان و شهرکرد-بازفت-مسجدسلیمان نیازمند اعتبار برای تکمیل هستند.

 

کاظمی تصریح کرد: طرح کریدور شمال به جنوب از سامان به سمت مسجدسلیمان و جنوب قطع شده است که امیدواریم احیا شود.

 

وی در پایان گفت: خواستار ادامه تخصیص قیر رایگان برای پیشبرد کارهای اجرایی هستیم، ضمن اینکه ۲۱ روستا شبکه فاضلاب ندارند و همین امر سبب آلوده شدن آب زاینده رود شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------