پلیس فتا: فریب تخفیف جریمه رانندگی را نخورید



اخبار,اخبار اجتماعی,پلیس فتا
معاون اجتماعی پلیس فتا از کلاهبرداری اینترنتی در قالب تخفیف جریمه رانندگی خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رامین پاشایی گفت: برخی افراد سودجو و کلاهبردار با طراحی صفحات جعلی در قالب اعطا تخفیف جریمه راهنمایی و رانندگی به مالکان خودرو تا سقف ۸۰ درصد قربانیان را به صفحات جعلی هدایت و پس از انجام مهندسی اجتماعی و دریافت اطلاعات کارت بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب آنان اقدام می کردند.

 

وی افزود: پلیس فتا در چهارچوب ماموریت های محوله ضمن رصد دائمی فضای مجازی، اقدامات مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را شناسایی و خنثی می کند.

 

پاشایی با اشاره شیوه این نوع کلاهبرداری اظهار داشت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و نیز همکاری مجموعه پلیس فتای استان اصفهان، ضمن مسدود سازی سایت مذکور، شناسایی مجرمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا افزود: با اطلاع رسانی های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و همکاری دوجانبه با رسانه ملی، آگاهی و دانش عمومی هموطنان نسبت به جرائم حوزه سایبر ارتقا مناسبی یافته ولی افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از ترفندهای مختلف، مترصد کلاهبرداری از هموطنان و به خصوص کاربران فضای مجازی می باشند.

 

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: شهروندان بایستی نسبت به وقوع این گونه جرائم آگاه  بوده و همواره به مرجع ارسال این گونه تبلیغات و آگهی‌های دروغین هوشیار باشند و تمامی اخبار و نیازهای اطلاعاتی خود را فقط از منابع معتبر خبری نظیر رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی دنبال کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. Cyber police.ir  بخش گزارشات مردمی جهت پیگیری لازم منعکس کنند.​​​​​

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------