معاون رئیس قوه قضاییه: برخی حتی پول نان ندارند/ بر هر نقطه از پرونده‌های فساد دست می‌گذاریم صدای کسی درمی‌آید



اخبار,اخبار اجتماعی,معاون رئیس قوه قضاییه
معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه گفت: قطع دست مفسد اقتصادی را از خود قوه قضاییه آغاز کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد مصدق امروز پنجشنبه 12 دی ماه در شورای اداری شهرستان فردیس گفت: در دوره جدید رئیس قوه قضایی تحول قضایی به صورت جدی در دستو کار قرار دارد.

 

به گزارش ایسنا، مصدق با بیان اینکه  مبارزه با فساد به صورت جدی در دستور قوه قضاییه قرار دارد افزود: رئیس قوه قضاییه همه معاونان ستادی را مکلف کرده اند که برنامه تحولی ارایه بدهند.

 

وی تصریح کرد: ما در معاونت حقوقی نیز برنامه ارایه کردیم و بازه زمانی مشخص کردیم تا قوانین دست و پاگیر را توسط مجلس از بین ببریم.

 

وی گفت: برخی قوانین موجود اجازه نمی‌دهد حقیقت کشف بشود و موجب اطاله دادرسی می‌شود که اصلاح آنها در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: در حال حاضر تراکم کار در قوه قضاییه به حدی است   که جلسات متعددی پشت سر هم برگزار می شود و به عنوان مثال فردا اول صبح رئیس قوه قضاییه با روئسای دادگستری سراسر کشور جلسه ای برای بررسی وضعیت پرونده های مسن و معوقه دارند.

 

حجت الاسلام مصدق اضافه کرد: بارقه امیدی با این توجه و رسیدگی ها در میان مردم ایجاد شده که جای شکرگزاری دارد.

 

وی با اشاره به جدیت قوه قضاییه برای مبارزه با فساد توضیح داد:  فساد صرفا فساد اداری یا فساد اقتصادی نیست و این موضوع در همه زمینه ها لحاظ می شود.

 

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: مبارزه با فساد از سطح نمایندگان مجلس پیگیری و به سایر مسئولان قوای دیگر هم تسری پیدا می کند.

 

این مسئول افزود: اگر کسی احساس می کند توان مسئولیت را ندارد باید از ادامه مسیر انصراف دهد و نباید فراموش کند روز قیامت و پاسخ گویی ای هم در کار است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: مردم را باید آگاه کرد که به کسی رای دهند که به فکر آنها هستند.

 

وی گفت: مردم برای این انقلاب شهید داده اند و نباید به کسانی رای دهند که به گونه ای رفتار می کنند که انگار هیچ انقلابی صورت نگرفته است.

 

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: گاهی برخی نمایندگان مجلس برای جلب حقوق بشر و تحت تاثیر نظر بیگانگان به گونه ای صحبت می کنند که گویا فراموش کرده اند امام برای چه هدفی انقلاب کرده و این همه شهید برای چه هدفی بوده است.

 

وی توضیح داد: مردم باید بدانند چه کسی هدف خدمت به آنها را دارد و شاخص در این خصوص مقام معظم رهبری است.

 

وی اظهار کرد: در قوه قضاییه درگیر پرونده هایی هستیم که وقتی آنها را مطالعه می کنیم تعجب می‌کنیم که چطور یک مسئول با مردم بازی کرده است.

 

وی با اشاره به اوضاع نامناسب معیشتی مردم گفت:  متاسفانه برخی پول خرید دو نان بربری را هم ندارند با گرانی درگیر هستند.

 

وی اضافه کرد: عامه مردم از چگونگی نرخ تورم و توضیحات علمی آن سر در نمی آورند ولی به خوبی می دانند که معنی اینکه  ماستی که هفته پیش به یک قیمت خریده و امروز باید با قیمت بالاتر بخرند چیست.

 

وی اضافه کرد: هیچ پرونده  مفاسد اقتصادی بدون وصل شدن به جایی امکان پذیر نیست و همه آنها به جایی وصل هستند  و در هر پرونده روی هر نقطه ای که دست می‌گذاریم صدای کسی در می آید.

 

وی ادامه داد: مدیرانی که درگیر فساد اقتصادی شده اند اسم مدیران خوب و شایسته را نیز خراب کرده اند.

 

وی گفت: همه مدیران باید  کاهش فساد کمک کنند و دست مدیری که به بیت المال دست درازی کرده هم باید قطع شود.

 

حجت الاسلام مصدق اضافه کرد: قطع دست مفسد اقتصادی را از خود قوه قضاییه آغاز کرده‌ایم.

 

وی توضیح داد: مشکلاتی که در این جلسات مطرح شد در حضور رییس قوه قضاییه مطرح و برای حل آنها تلاش می‌شود.

 

ورودی زندان‌ها کاهش خواهد یافت

معاون حقوقی قوه قضاییه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان فردیس که  امروز (پنجشنبه 12 دی ماه) در سالن جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد، گفت: مسائل و مشکلات هر شهرستان در این سفرها یادداشت می شود و در جلسه ای که با حضور رئیس قوه قضائیه، استاندار و نماینده ولی فقیه برگزار می شود تصمیم گیری هایی برای حل آنها  صورت می‌گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه از روز اول کاری خود به همه معاونان دستور داد تا برنامه‌های تحولی خود را ارائه کنند، اضافه کرد: معاونت حقوقی نیز برنامه های تحولی خود را ارائه کرده است.

 

معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه معاونت حقوقی به دنبال تحول قوانین است، اضافه کرد: در خصوص قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، اخیرا طرحی از سوی یکی از نمایندگان مجلس با دو فوریت وارد مجلس و تصویب شد اما احساس کردیم که این طرح باید تکمیل شود لذا از نمایندگان مجلس خواستار شدیم تا مجددا به کمیسیون ارجاع شود.

 

وی گفت: ماده واحده این طرح به ۱۸ ماده تبدیل شد که با تصویب آن مشکلات قضایی کشور حل می شود.

 

مصدق با اشاره به اینکه طرح مربوطه در مجلس به تصویب رسید، گفت: تصور می کردیم که برای تصویب آن باید حدودا سه سال تلاش کنیم اما با همکاری نمایندگان مجلس تصویب شد و تنها ابهام کوچکی دارد که در جلسه یکشنبه مجلس شورای اسلامی مطرح و رفع می شود.

 

وی ادامه داد: این قانون به شورای نگهبان ارسال می شود و تا ماه آینده اجرایی می شود و تحول بزرگی در خصوص جمعیت کیفری رخ خواهد داد و ورودی زندان ها نیز کاهش خواهد یافت.

 

معاون حقوقی قوه قضائیه در بخش دیگری با بیان اینکه اکنون مشغول تدوین لایحه ای با عنوان لایحه اصلاح پاره ای از قوانین هستیم، گفت: کارشناسان در حال بررسی همه قوانین هستند تا بدانند کدام قانون مشکل دارد.

 

وی افزود: این ایرادات را جمع می کنیم و نظرات نخبگان و اساتید و غیره را دریافت می کنیم تا لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم تا مشکلات قضایی که مردم به آنها دچار هستند حل شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------