هشدار جدی سیل در اصفهان، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری



اخبار,اخبار اجتماعی,سیل در کشور
اداره هواشناسی اصفهان از نفوذ سامانه بارشی از از اواسط روز دوشنبه 5 اسفندماه به استان خبر داد و در این خصوص اخطاریه‌ای صادر کرد.

به گزارش فارس، به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان احتمال وقوع سیلاب، سیلابی شدن مسیل ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده ای و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، ذوب برف و بالا آمدن رودخانه ها محلی وجود دارد.

 

بر اساس اخطاریه شماره 21 هواشناسی اصفهان اعلام کرده، از اواسط روز دوشنبه 5 اسفندماه رگبار شدید باران و برف، غرب و جنوب غرب و مناطق شمالی استان را فرا خواهد گرفت.

 

توصیه اداره هواشناسی در صورت بروز بارش‌های شدید، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از سفرهای غیر ضروری است.

 

همچنین رییس جمعیت هلال احمر گفت: نقشه هواشناسی نشان میدهد سه شنبه وچهارشنبه، غرب و مرکز کشور بالاخص استان های ‎لرستان،چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان وشمال ‎خوزستان درگیر بارش شدید وبه احتمال بسیار زیاد ‎سیل می شوند.پیش بینی های اولیه انجام شده،اما لازم است همه دستگاه ها آماده باشند و مردم هم هشدارها را جدی بگیرند.

 

ورود سامانه بارشی سیل‌آسا به چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی فعال به استان از روز دوشنبه خبر داد و گفت: وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

 

شاهرخ پارسا چهارم اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی فعال به استان از روز دوشنبه خبر داد و اظهار کرد: این سامانه بارشی از دریای سرخ وارد استان می‌شود.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ریزش هوای مربوط طی روزهای آتی بارش باران و برف را در استان به همراه دارد و امیدواریم کمبود بارش‌ها تا حدودی جبران شود.

 

وی با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی بارش در چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلندمدت، عنوان کرد: ارتفاع برف نیز در حال حاضر ۵۰ سانتی متر است که نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش ۶۰ سانتی‌متری ارتفاع برف مواجه هستیم.

 

پارسا در ادامه با بیان اینکه سامانه بارشی پرفشار از شمال غرب وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در ۲ روز آینده با بارش بیش از ‭‭۱۵۰‬‬ میلی‌متری باران و برف در کوهرنگ مواجه باشیم، همچنین با افزایش دما و ذوب برف در روز پنج‌شنبه شاهد جاری شدن روان آب‌ها به سمت رودخانه خرسان و کارون ۴ باشیم.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب در چند روز آینده دور از انتظار نیست، این سامانه بارشی با وزش باد شدید نیز همراه است که می‌تواند موجب وقوع کولاک برف در گردنه چری شود و وقوع بهمن در برخی نقاط شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------